Met een privéjet vanuit Antwerpen naar Innsbruck

ChristopheJ op 12 februari 2022· 15 reacties

Semiprivatejet
De semi-private jet. Foto: FB ASL Fly Executive

Gisteren zapte ik voor het slapen gaan nog even en kwam op de lokale Antwerpse zender ATV een reclame tegen voor een VIP vlucht met een ‘semi-privéjet’ naar Innsbruck. Getriggerd maar ook verbaasd ben ik gaan opzoeken wat zo’n exclusieve vlucht naar de Alpen precies inhoudt.

Het aanbod

De vliegtuigmaatschappij ASL Fly Executive zegt in de voorbije 15 jaar een tendens te hebben gezien naar steeds meer low cost, meer passagiers in hetzelfde vliegtuig en het schrappen van service aan boord. Men wil nu het tegenovergestelde aanbieden: “een exclusieve vliegervaring in beperkt gezelschap begaseerd op kwaliteit, efficiëntie en topservice”.

Het kleine vliegtuig heeft amper 30 stoelen en dus ook maximaal 30 medereizigers, dat lijkt me alvast praktisch bij het in- en uitstappen. Ook de 15 cm extra beenruimte zijn altijd welkom en met 23 kg bagage geraak ik wel een weekje vakantie door. Maar heb ik behoefte aan ‘Moët & Chandon’ tijdens deze korte vlucht van amper 1u10? En heb ik er (minstens) 325 euro per enkele vlucht voor over?

Waarschijnlijk niet, maar mijn portemonnee is natuurlijk niet te vergelijken met de doelgroep van dit exclusieve aanbod. Het enige waar ik echt jaloers van word is de wetenschap dat ik slechts 40 minuten tevoren op de luchthaven moet zijn, die op 20 minuten van mijn voordeur ligt (als Antwerpen weer niet hopeloos vastzit door de files). Dit maakt dat ik in principe om 16h thuis zou kunnen vertrekken en om 18h10 in Innsbruck land.

Wat moeten we hiermee?

Zelf weet ik niet goed wat ik moet met dit aanbod. Toejuichen wegens een originele, fijne ervaring? Of verwerpen vanwege de klimaatsituatie of de decadentie. In deze tijden vind ik het een opmerkelijk initiatief om de welgestelde wintersporter te bekoren. Wat denken jullie?

ChristopheJ
schrijft voor wintersport.be. Familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Plaats een reactie

En dan vervolgens in een budget hotel in een budget skigebied zitten, omdat je vlucht eigenlijk te duur was. :D

Ik vind de prijs eigenlijk nog best wel meevallen. Als je je auto moet parkeren op bij de luchthaven ben je (voor het gevoel) toch ongeveer ook dat bedrag kwijt?

Jullie verkeren duidelijk niet in de kringen der beter gesitueerden 😉. Ik vind het zelfs goedkoop. Klimaattechnisch natuurlijk weinig verantwoord maar Elon Musk vliegt ook met grote regelmaat in zijn eigen jet… Om nog maar over de uitstoot van China te zwijgen. Maar dat is een andere discussie.

“Semi-privé” is wel een mooi eufemisme voor “dure charter” 😂.

Nou ik trap het gaspedaal wel wat verder onderin hoor😁…😮ojee als dat maar in het resterende CO2 budget past.

Als je het vergelijkt met de prijs van een “gewone” vlucht vanaf Brussel airport vanaf € 58 dan is dit best duur. Maar ja dan heb je niet de luxe, champagne, etc.

Het sneeuwt altijd in mijn hoofd....

De charme van wintersport is toch juist lekker knallen in de auto en langzaam het landschap witter zien worden. Als ik wil vliegen dan ga ik wel naar de caribbean

Als je het vergelijkt met de prijs van een “gewone” vlucht vanaf Brussel airport vanaf € 58 dan is dit best duur. Maar ja dan heb je niet de luxe, champagne, etc.

GerritA op 12 feb 2022 15:54

Privejet met daktent @gerrita, next level 😂😂

Enneh, van harte 😉

Edwin van Riel

Bij de bubbels krijg je toch hoop ik ook een schaaltje oesters?

Wat is er dan precies privé aan een vlucht in een ‘privé jet’ met vreemde mensen? Ervan uitgaande dat je niet met een groep van 30 mensen reist…

🏂

ik dacht dat dit interessant zou zijn, een boekbaar private jet, al dan niet samen met andere groepen. (zoals je in het verleden wel had met busreizen) Wat het is, is een kleinschalige lijndienst met iets meer luxe… je moet nog steeds minimaal 40 minuten vantevoren aanwezig zijn, ski’s kosten extra, net als een budget airline en als trekker is er een middelmatige champagne. Tel daarbij op dat er alleen vluchten zijn op zaterdag (je komt aan nadat de liften al gesloten zijn en je vliegt terug ook op een zaterdag, maar dan zou je nog kunnen skieën) en op woensdag. Dat opent de mogelijkheiden van zo-wo en do-za skieën, dat is misschien voor sommigen interessant.

Maar ik zie dezelfde nadelen als de bestaande vluchten (weinig tijden/dagen van vliegen, extra betalen voor ski’s, ) en weinig voordelen (iets kortere tijd voor vertrek aanwezig? Antwerpen als vertrek/aankomstplaats?). Daarnaast gebruiken ze niet de mogelijkheid om ergens anders heen te gaan dan de concurrentie… met de Embraer kunnen ze landen op Annecy airport, bijvoorbeeld. Ook Chambery is een mogelijkheid om mensen dicht bij de pistes te droppen, op een klein vliegveld waar het makkelijk in & out is.

Ik wens ze alle succes, maar ik zie niet echt waarin ze significant onderscheidend zijn van de andere opties, op de prijs na. (dat is natuurlijk voor het afkopen van CO2) :)

Ik vlieg gewoon met tui fly van uit Antwerpen
En voor die prijs vlieg ik twee maal geen en weer .

Lijkt inderdaad eerder op een kleine charter met een glas champagne en een iets snellere VIP gate. De limo naar de luchthaven en de helikopter van Innsbruck naar je skigebied moet je bovendien nog zelf zien te regelen. En niemand om je ski’s en tassen te dragen? Pfff … te veel gedoe zeg … en slecht voor mijn very important imago 😁

Alles heeft zijn prijs (en zijn publiek). ASL doet dit al jaren en hun vluchten zitten toch steeds goed vol, heel vaak ook geboekt door bedrijven met incentives. Persoonlijk vind ik de prijs die hierboven staat nog meevallen, dacht ook dat het vele duurder was. Alleszins voor mij persoonlijk heeft de auto met bijhorende skibox nog het meeste charme ;-) Vliegen naar de sneeuw, heb het er toch wat moeilijk mee. Maar ieder zijn ding natuurlijk…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Misschien kunnen we tegelijkertijd het algemene nut van de luchthaven in Deurne in vraag stellen.
Alle middelen en kosten die worden gemaakt ter handhaving van deze (letterlijk misplaatste) luchthaven heb ik nooit helemaal begrepen.

Opleidingen en privé vluchten. Goeie vriend heeft daar een bedrijf in beide aspecten en draait blijkbaar wel goed. Het nut van de verlenging van die startbaan kan je idd wel in vraag stellen als je ziet hoe weinig vluchten er zijn 🤣

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!
Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Plaats een reactie