Ervaringen eind april in Livigno met gratis Skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Bij ons groeit de goesting om met zijn tweetjes nog een weekje mee te pikken op het einde van het seizoen in Livigno met de gratis skipas. Lijkt ook een ideale bestemming voor koppels: shoppen, restaurantjes, uitgaan,…

Alleen kwam ik dit tegen: https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g194799-i8056-k1375624…

Mensen die ook dachten een deal te doen met de gratis skipas, maar voor een hele hoop gesloten liften stonden. Ik ben beginnen zoeken en heb niet direct andere gelijkaardige ervaringen gevonden, maar ik ben nu wel op mijn hoede. Ik ben gaan zoeken op andere fora maar heb niet echt iets gevonden.

Het is natuurlijk einde seizoen en de weersomstandigheden 2 jaar geleden heb ik geen benul van, het kan perfect zijn dat heel wat pistes niet meer geschikt waren en dit de reden is van sluiting.

Het kan ook zijn dat het het principe was van “if you pay peanuts, you get monkeys”. Al het personeel, de diesel van de pistenbullies,… moet ook betaald worden. Men zou denken door de gratis skipas dat men nog volk aantrekt dat anders niet meer zou komen en dit betaald wordt vanuit deze extra belastingen (tja, belastingvrij dorp, dus misschien naïeve redenering), maar is dit wel zo?

Daarom hoor ik graag of er hier mensen zijn die zich ooit laten verleiden hebben door deze gratis skipas en hoe dat afgelopen is bij hun.

Voor zover ik kan ontdekken ging degene van deze review juist in het voorseizoen. En het was ook nog in covid tijd. Vraag me af of je dat wel kunt vergelijken.
Ben er zelf niet geweest, maar wel van verschillende mensen gehoord dat het een prima gebied is in het naseizoen. Verwacht wel voorjaarscondities.

We zijn enkele jaren geleden telkens de tweede week van de (Belgische) Paasvakantie geweest.
Met gratis skipass, en een volledig open gebied. (zelfs soms nog met een laagje verse sneeuw).

Ik zou me er alleszins geen zorgen over maken.

Ja, wij ook, week na de Belgische Paasvakantie. Bijna alles open. Denk een enkele dalafdaling gesloten toen.

Wij zijn er vijf jaar geleden met ons gezin geweest in de week voor Koningsdag (was bij ons eerste week meivakantie). Fantastische tijd gehad. Was verrassend veel nog open. Op de laatste dag nog een dump verse sneeuw, toen zijn we nog een ochtendje extra gebleven en zijn we in de middag (toen werd het inmiddels wel slush) naar huis gereden. Mooie herinneringen!

Plaats een reactie