Wintersport uitrusting vliegtuig

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Allen,

Ik vlieg komend weekend naar Salzburg om vervolgens de trein te nemen naar Flachau. Nu heb ik bij mijn boeking ook aangevinkt dat ik wintersportuitrusting zal meenemen en zie ik het volgende staan:

Je wintersportuitrusting mag maximaal 15 kg wegen en kan bestaan uit:

1 paar ski’s, 1 paar schoenen, 1 paar stokken, skihelm of
1 snowboard met 1 paar schoenen, skihelm of
1 slee van maximaal 120 x 50 x 40 cm, skihelm

Nu heb ik geen tas waar de ski’s en schoenen ineen passen.
Mag ik dan een losse schoenentas en een skitas meenemen?

groet,
Wilko

*bericht bewerkt door wilkoox op 08 feb 2023 13:37

Als je gaat vliegen dan gebruik hiervoor altijd 2 losse tassen. Eentje voor schoenen en eentje voor ski/board. Inchecken aan de gewone balie, daarna loop je met je ski’s door naar de odd size. Schoenen worden soms aan de incheckbalie ingecheckt maar soms moet je die ook bij de odd size afgeven. Wijst zichzelf.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Vorige week nog gevlogen. Schoenen gewoon in een losse tas (zo’n gratis bootbag die ik ooit bij een paar schoenen kreeg) als handbagage meegenomen. Overige handbagage in een laptoptas als “accessoire”. Probleemloos en als er iets mis gaat hoef je in ieder geval geen schoenen te huren ;)

Heenvlucht alles ok, terug was er op de 5 man 1 stuk ruimbagage zoek (mis gegaan op schiphol bleek later)

Edwin van Riel

Je skies in een tas en je schoenen in een andere tas is prima. Wat @havana zegt, de ene keer alles naar de odd size bagage, de andere keer schoenen op de band.
Mocht je overigens geen zin hebben om daarna nog met bagage te zeulen in bus en trein --> Taxi Huber (Flachau) biedt een zeer betaalbare sammeltransfer aan.

Thank God summer is over!

Plaats een reactie