Gids delen 17-25 januari la grave

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

Ik ben met een groep in les deux alps in januarie. En dan moet natuurlijk het mytische La Grave worden geprobeert. Wil samen met een vriend een gids huren, maar met ze tween is dit nogal duur. Zoeken daarom mensen om een gids mee te delen.

Zoeken mensen die al of piste ervaringen hebben…

Gijs

Grapje. Nieuwe wintermaand.

Hen48

Gratis tip: stel dezelfde vraag op het forum van wepowder. De kans dat je daar iemand vindt die wil aansluiten voor je trip in januari is groter.

''Powder to the people''

Bedankt voor de tip, heb daar ook ff een berichtje geplaatst.

Vind het echt dom en geld verspilling ,als je goed nadenkt zijn er nogal wat mensen meer die de afdaling naar La Grave doen , nou en wat let je je hoeft alleen die mensen te volgen
Heb ik toen ook gedaan. Kat in het bakkie

Leosnow, ik hoop dat je een grapje maakt…

Winter is coming

@leosnow niets is minder waar dan jouw bericht. La Grave is onverantwoord om zonder gids te betreden. Een van de meest onvoorspelbare gebieden in de Alpen. Bekijk de verschillende topics in dit forum maar eens, of de blogs van Rogier. Natuurlijk zijn er makkelijkere gedeeltes maar een dergelijke “advies” is (belachelijke) onzin.

''Powder to the people''

Nou ja zeg ,het laatste stuk wordt je met de piste bully naar de top getrokken ,was toen ruim met 20 personen ,
ben toen achter een groep van 6 mensen gegaan echt steile stukken heb je niet,het is allemaal rood en blauw ,
ben ook zonder problemen in La grave gekomen en al die andere ook ,ben ook nergens gevaarlijke stukken tegen gekomen. bij de voorlichting werd ook gezegd dat je een gids moest nemen ,omdat het gevaarlijk zou zijn .
Nou ik heb nergens gevaarlijke stukken of smalle doorgang gezien .het was overal brede afdaling en overal zag je ski sporen .Dus ik blijf bij mijn mening dat het geld klopperij is.
En Amonives geef jij dan maar eens aan waar het gevaarlijk is

Overal, want het is niet lawinevrij gemaakt en skiet dus gewoon constant off-piste, met alle gevaren van dien. En natuurlijk kan het goed gaan, maar dat wil niet zeggen dat het veilig is. Je kan ook de snelweg oversteken en niet geschept worden, maar om nu te zeggen dat dat veilig is…

@leosnow Ik hoop inderdaad dat je niet serieus bent. Ik denk dat elk jaar dodelijke ongelukken, en op sommige dagen tientallen helikopterreddingen per dag genoeg bewijs zijn dat er wel degelijk gevaarlijk stukken zijn. Maar verder is het gewoon keihard off-piste. Dus lawinegevaar, val gevaar en geen bewegwijzering. Mensen volgen is in La Grave helemaal het domste wat je kunt doen. In genoeg lijnen heb je touwen nodig om naar beneden te komen.

Als iets goed is gegaan is het geen bewijs dat het ook veilig en verstandig is. Neem een gids, dan heb je betere sneeuw, een mooiere ervaring en je verkleint het gevaar naar een aanvaardbaar restrisico.

Click. Click. Peace

@GiGi +10000

Click. Click. Peace

@gijs_hollander sorry dat je topic gekaapt wordt.

Je stelt een goede vraag, maar de ontstane discussie (?) is ook niet verkeerd, hoewel we die misschien in een ander topic zouden moeten voeren. Voor zo ver het een discussie is. Nogmaals excuses.

Ik heb de afdaling trouwens 2 keer gedaan en nergens geen problemen
dus wat zeuren jullie nou
en ongelukken gebeuren overal in de alpen

@leosnow

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Hoi Gijs,

Vindt dat je verstandig te werk gaat door een gids in te huren. Laat je niet verleiden door wat sommige mensen zeggen. Zomaar sporen volgen is vroeg of laat vragen om problemen. Sommige zijn daar zelfs trots op. Meestal zijn zij de groep die de ongelukken veroorzaken en als je beetje pech heb ook moet helpen als zij in problemen zijn.

May the ski force be with you !!

Tjah, zulke mensen lopen er ook tussen.

When life gets too complicated.... SKI

Wat een tumult zeg.
Heb ong 15 jaar geleden deze afdaling 2 keer gedaan in maart,
Het was goed weer stralende zon en het lawine gevaar was niveau 2
heb ruim achter die 6 mensen geskied en je komt al gauw bij de liften van La grave en dan komen er steeds meer skiërs op de afdaling en ik heb er ook nog echt naar gekeken maar ik kon geen gids ontdekken.
ben beide keren zonder problemen in La grave gekomen en heb ook geen andere mensen in problemen zien komen, heb nergens een redding dienst gezien en ook geen helikopter en ook geen nieuws dat er ongelukken gebeurd waren. wil helemaal geen gelijk halen zeg alleen wat ik gedaan heb meer niet

Ik vind het fijn dat iedereen zo begaan is met mijn gezondheid en financiële situatie, maar heb hier allemaal niet zo veel aan.
locosnow je snapt toch hopelijk wel dat er een redelijk verschil tussen daar in maart skien en januari… Niet dat er dan geen verraderlijk situaties kunnen zijn, door veel sneeuwval. Maar alles is waarschijnlijk plat geskied dan en veel overzichtelijker…
Fijn dat jij ook je ei kwijt kan.

Zal met veel plezier jullie gehannes over veiligheid blijven volgen…

@gijs_hollander zo zie je maar wat zo’n vraag teweeg kan brengen :-) Oh ja, als je gaat roepen dat praten over veiligheid ‘gehannes’ is ben je imo niet veel beter dan onze vriend @leosnow
@leosnow je zegt niet alleen wat je gedaan hebt, maar je roept vooral dat het dom is en zonde van je geld. Of het geldverspilling is is niet aan jou om een oordeel over te vellen.

Het is simpel. Het gebied van La Grave wordt niet gecontroleerd oftewel er worden geen maatregelen genomen door de pisteurs om lawines boven afdalingen te voorkomen. Als jij daar skied zonder gids en/of veiligheidsmateriaal dan doe je dat geheel op eigen risico en ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele consequenties. Dit heeft niks te maken met het feit of een afdaling moeilijk of makkelijk is.

When life gets too complicated.... SKI

+1 @Alex

May the ski force be with you !!

Voor je het weet volg je Ian McIntosh. Dit filmpje kwam online gisteren;
http://www.tetongravity.com/video/ski/ian-mcintosh-skis-the-…

(Sorry Gijs, je topic is nu toch al ‘gekaapt’. Hoop overigens dat je op wepowder al door wat mensen bent benaderd)

''Powder to the people''

Plaats een reactie