Snowboardles in Les Deux Alpes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

Hallo allemaal,

Over een kleine twee weken sta ik lekker op de piste. Maar aangezien de vorige wintersport enige tijd geleden is, twijfel ik over het nemen van les.

Ik heb wel wat informatie proberen te verkrijgen, maar wil graag ook hier vragen of mensen weten wat een goede snowboardschool is in Les Deux Alpes, ik zie mezelf nog steeds meer als beginner, wil graag aan m’n techniek werken om vooral minder te ‘werken’.

Bedankt alvast!

Eén keer vroeger toen ik nog boarde in Les Deux Alpes geweest, nooit meer, waarom, simpel veel te veel vlakke stukken, ik was toen reeds aant denken over te stappen naar skien ;-)

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

@fritsspits dat is echt een nutteloze post!

De ESF (Ecole du Ski Fraincais) is altijd goed. Ik ben nooit in Les Deux Alps geweest, dus ik zou niet weten of er nog andere scholen zijn. Maar anders even googlen om te kijken of er nog andere skischolen/snowboardscholen zijn.

Let it snow, let snow, let it snow!

Ja, scholen genoeg @Bien :) Had gehoopt dat er hier meer mensen bekend mee waren / zijn. Maar anders wordt het daar gewoon ervaren en navragen. Bedankt iig!

En @fritsspits, we gaan met 4 boarders en 1 skiër, dus t komt vast allemaal goed ;)

ESF is de grootste en bekendste inderdaad. Ik heb zelf hier in l2a mijn eerste week snowboard les gehad. En ben erna nog paar keer in Les Deux Alpes geweest, waar ik nog losse privé lessen en ook een freestyle les heb gehad van dezelfde leraar. (kan je dus gewoon vragen). Ik heb het hier dus prima geleerd. Er zijn veel snowboard leraren die zelf ook freestylen en meedoen aan wedstrijden. Aan niveau geen gebrek dus.
Als je snel wilt leren zou ik privé les aanbevelen. Dan heb je meer persoonlijke aandacht en kan je na een of twee uur les je technieken zelf verder aanleren. Pak erna nog een of twee lessen om de leraar je technieken te laten finetunen.
Succes!

Heb ESF nu ook een e-mail gestuurd, vond zelf de 6 halve dagen wel een aantrekkelijke prijs hebben. EUR 149,-. Maar dan zit je wel in een groep inderdaad, is misschien wel ook gezelliger hehe :P

Plaats een reactie