Accommodatie in Ski Arlberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Wij zijn op zoek naar een leuke en betaalbare accommodatie in het gebied van Arlberg. Gaat om twee personen (twee aparte kamers). Weet iemand een leuke en betaalbare accommodatie in het gebied, dicht bij de lift en dus goede aansluiting op het gebied? Bijvoorbeeld in Stuben, st Christoph oid. Neem aan dat in Lech of Sankt Anton weinig betaalbaars te vinden is ;).

Alvast bedankt!

Groet Jaap

Om wanneer gaat het? Dat kan nogal van belang zijn.

Kijk eens bij Apart Hotel Alpin Life. Ligt op 2 minuten lopen van de Gampen en Galzigbahn.
Ik vind het in ieder geval betaalbaar maar dat is uiteraard persoonlijk.

Arlberg in de buurt van de liften of zelfs op enige afstand in een ander dorp (met de gratis skibussen) is niet goedkoop, dus de vraag is…
Wat is jouw definitie van betaalbaar?
Tijd is het seizoen?
Appartement, Pensioen, Hotel ?

Accomodaties rond Warth - Schröcken zijn eventueel wat goedkoper. Maar dan ben je wel helemaal in een uithoek van het gebied. In Lech ben je wel zo met de gondelverbinding.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Stuben en St.Christoph zijn zo klein dat de keuze sowieso beperkt is. En St.Christoph is sowieso wel duur.
En éénpersoonskamers zijn altijd schaars en relatief duur natuurlijk…

Het is inderdaad handiger om budget hier op te geven…

Heel verstandig om een keer naar Sankt Anton am Arlberg te gaan.
Weer eens wat anders dan Winterberg waar je geweest was 😃 (2015 dacht ik)
Het is wel extreem duur geworden de laatste tijd maar dat is Nederland natuurlijk ook zo.
Ik zou je adviseren om te kijken naar de dorpjes vlakbij:
St. Jacob en Pettneu.
Helft van de prijs van St. Anton accommodaties.
Bus verbinding elke 20 minuten naar Sankt Anton West Galzigbahn (reistijd 10 minuten) of Nasserein Nassereinbahn Talstation.
Eenmaal boven kan je alle kanten op.( het hele gebied) ideaal.
Vergeet niet tussen de middag te eten in
St.Christoph bij Taja on the Piste.
Super eten snel en vriendelijke bediening tegen een normale prijs.
Voor meer tips verwijs ik je naar het Tourismusverband St Anton 😃😃

Aantal keer in Vaya st. Anton geweest. Via Sunweb te boeken. Ligt in st. Jacob op 5 minuten lopen van de Nasserein bahn. Ook prima busverbinding naar bijvoorbeeld Galzig via de Nassereinbahn.
Week voor kerst geweest. Relatief Prima prijzen

Dank allemaal voor de reacties en tips. @Maxski, dat hotel ziet er top uit en ook goede ligging. Ik ga ook alle andere plekken even checken. We willen een lang weekend weg, bijvoorbeeld donderdag reizen, vrijdagochtend op de ski’s (met overnachting Zuid Duitsland) en dan maandag weer naar huis. Periode zal net voor kerst zijn of halverwege januari/februari. We hebben vaker in Ischgl overnacht, dus zijn wel wat prijzige accommodaties gewenst, maar houden wel van kleinschalig hotelletjes/pensions wat niet 1000 euro p.p voor 3 overnachtingen kost bijvoorbeeld. In Ischgl zijn er ook nog hotels te vinden die inclusief ontbijt rond de 75-100 euro per nacht kosten p.p. @Hooykaas, vorig jaar hebben we nog een dag het hele gebied doorgeskied, dus dat vonden we zo mooi dat we er nu wel heen willen gaan. Winterberg waren we even een dagje heen om toch even te skiën, alleen dat is niet echt uitdagend ;-).

Bedankt iedereen voor de tips!

Sankt Anton staat vooral bekend voor het off-Piste skiën.
Vergeet dan je 3 eenheid niet ( ter plekke huren kan ook ) en boek vooral een gids die weet waar het die dag het mooist en veiligste is qua sneeuw condities.
Veel plezier @Beutos

Afgelopen januari een weekje in Pension Haus Odo gezeten in Lech. Heerlijk kleinschalig en met heel goed eten. Aan/dicht bij piste en lift. Een van de goedkoopste halfpension onderkomens in Lech meen ik.
Weet alleen niet of ze 1p kamers hebben en wat de echte noodzaak is daarvoor voor jullie.

Wij hebben wel eens in St Jacob gezeten (klein stukje met de skibus) en in Nasserein ('s ochtends skibus en terug kon op skis).
Goede ervaringen met kleine pensionnetjes. Goedkope hotels te mijden.
Leuk skigebied.

Plaats een reactie