Sankt Anton of Ischgl tijdens kerst?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Hallo,

Wij zijn een gezin van vier en zijn de voorbije 2 jaren tijdens kerst naar Ischgl geweest.
We dachten om dit jaar eens Sankt Anton aan te doen en hebben een appartement gehuurd in Pettneu.

Als ik echter kijk naar het aantal geopende pistes in Sankt Anton dan lijkt mij dat toch wat tegen te vallen en ik vermoed dat daar niet veel verandering in zal komen komende week(volgens sneeuwhoogte 94/300km). Ook niet alle pistes in Ischgl zijn open (187/239km), maar toch een pak meer.

Wat raden jullie aan (wetende dat het een 40-tal minuten naar Ischgl rijden is)?

De lol van st Anton is dat je mooie tochten kunt maken naar oa Zurs, Zug en Lech. Als het maken van tochten mogelijk is met de pistes die momenteel open zijn, dan is dat zeker de moeite waard.

Waarschijnlijk gaan er richting kerst meer pistes open. Heeft het geen zin om in het laagseizoen alles draaiende te houden bij een beperkt gebruik.

Er gaan absoluut meer pistes open, zowel aan de St.Anton-zijde als de Lech-zijde.
Geen zorgen. Arlberg heeft iets andere filosofie dan Ischgl, ze beginnen pas echt in het hoogseizoen.
En inderdaad, je kunt altijd naar Ischgl rijden. Maar waarom zou je het doen, als Lech dichterbij is. ;-)
Arlberg is veel gevarieerder dan Ischgl!

Kleine tip: St.Anton heef een heel ander skigebied dan Ischgl. Veel mensen hebben moeite met de bovengemiddeld pittige pistes van St.Anton. Als dat ook bij jullie gaat spelen; niet op de ski, maar met de auto richting Lech!
Vooral Lech-Warth zit vol met heerlijke brede pistes.

*bericht bewerkt door Liezen op 16 dec 2022 15:52

Thanks iedereen, dat stelt mij gerust!

Plaats een reactie