Hoe laat ga je rijden en waar naartoe?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Wij vetrekken vannacht 02:00 - 02:30 naar het Zugspitz Arena, Biberwier, Berwang. Met de kerst ook deze tijd vertrokken en 9 uur later stonden we in het hotel. Hoop dat het nu een beetje mee gaat vallen, al ben ik wel bang dat ik er een stuk langer over ga doen door files in de ochtend (?).

Misschien dat we hier wat bestemmingen en vertrektijden kunnen delen om elkaar 1: tips te geven en 2: elkaar kunnen geruststellen dat het wel goed komt… ;-)

Iedereen die gaat, in elk geval een goede reis en mooie vakantie gewenst!

*bericht bewerkt door VanIJsselmuide1985 op 24 feb 2023 10:06

Leuk tijdstip om te gaan rijden maar het is natuurlijk een druk wisselweekend met mogelijk wat hinder door verse sneeuw.
Moeilijk te voorspellen of en waar er files gaan staan.
Mijn laatste reizen ook telkens rond 02 à 03u vertrokken, in weekends en door de week.
Nooit problemen gehad tenzij wat vertraging (geen file) bij de werken rond Pforzheim.
Route: BE - Koln - Koblenz - Karlsruhe - Stuttgart - Ulm - Fernpass (- Reschenpas)

Komt wel goed hoor, je geraakt er heus wel. ;)

Bla, bla, bla.

Zoals DrPhil ooit al eens heeft gezegd in een ander topic:
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.

Het is één van de drukste weekenden van het seizoen. Je gaat er toch niet veel aan kunnen veranderen. Accepteren zou ik zeggen.

Zo extreem vroeg mijn bed uit en dan aansluiten in de file; daar ben ik niet van.
Wij gaan zaterdag na een goede nacht en een lekker ontbijt om ongeveer 09u rijden vanaf het westen van het land.
We rijden dus na de drukte. Hopen rond 16-17u bij Munchen te zijn en rond 18-19u in Saalfelden.

Zo extreem vroeg mijn bed uit en dan aansluiten in de file; daar ben ik niet van.
Wij gaan zaterdag na een goede nacht en een lekker ontbijt om ongeveer 09u rijden vanaf het westen van het land.
We rijden dus na de drukte. Hopen rond 16-17u bij Munchen te zijn en rond 18-19u in Saalfelden.

Daffie op 24 feb 2023 10:25

Daar heb ik het geduld niet voor, morgenavond 19:00 begint het avondskiën wat ik graag wil meemaken ;-)

Zoals DrPhil ooit al eens heeft gezegd in een ander topic:
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.

Het is één van de drukste weekenden van het seizoen. Je gaat er toch niet veel aan kunnen veranderen. Accepteren zou ik zeggen.

Geraertshoven op 24 feb 2023 10:22

Misschien dat dr Phil dat heeft gezegd maar van origine komt deze uitspraak ergens anders vandaan ;)

Zoals DrPhil ooit al eens heeft gezegd in een ander topic:
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.

Het is één van de drukste weekenden van het seizoen. Je gaat er toch niet veel aan kunnen veranderen. Accepteren zou ik zeggen.

Geraertshoven op 24 feb 2023 10:22

Misschien dat dr Phil dat heeft gezegd maar van origine komt deze uitspraak ergens anders vandaan ;)

Dinictus op 24 feb 2023 10:46

‘De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest, en dat nooit op komt dagen’ dat zei mijn moeder altijd

O.t. De files zijn er toch wel, maar altijd genieten van de reisschema’s die je zelf nooit zou verzinnen, laat staan uit gaat voeren.

Life is what happens while you were checking your phone

Als niemand een alternatief tijdstip/schema zou kiezen, zouden de normale files nog langer worden.
Als je vorige week zag welke files er op de route A8, A7 en Fernpass stonden, zou ik toch zeker een alternatief schema willen hebben. 2 à 3 uur vertraging had je daar zeker wel. Natuurlijk, niet iedereen is in de gelegenheid om op ander tijdstip te vertrekken of aan te komen, maar ik vrees dat de meeste mensen gewoon er vaak niet bij stilstaan dat het wellicht anders had gekund.
Zelf niet meer gebonden aan de drukste weken, maar zelfs dan probeer ik zo min mogelijk op de ‘standaard drukke momenten’ op bepaalde plaatsen te zijn. En natuurlijk heb ik dan ook nog wel eens file door ongeluk of baustelle. Zit dan even te balen en probeer het dan maar gelaten over me te laten komen.

Wij vetrekken vannacht 02:00 - 02:30 naar het Zugspitz Arena, Biberwier, Berwang. Met de kerst ook deze tijd vertrokken en 9 uur later stonden we in het hotel. Hoop dat het nu een beetje mee gaat vallen, al ben ik wel bang dat ik er een stuk langer over ga doen door files in de ochtend (?).

Misschien dat we hier wat bestemmingen en vertrektijden kunnen delen om elkaar 1: tips te geven en 2: elkaar kunnen geruststellen dat het wel goed komt… ;-)

Iedereen die gaat, in elk geval een goede reis en mooie vakantie gewenst!

VanIJsselmuide1985 op 24 feb 2023 10:03

Uit interesse, waarom ligt de keuze specifiek op biberwier en berwang?

👋 Onervaren met rijden naar o’rijk (Serfaus). Vliegen op München en rijden rond 10:30-11 daar weg. Weet dat niemand hier een kristallen bol heeft, maar rijden we dan recht de file in, of is er kans dat we er net voor zijn?

Wij vetrekken vannacht 02:00 - 02:30 naar het Zugspitz Arena, Biberwier, Berwang. Met de kerst ook deze tijd vertrokken en 9 uur later stonden we in het hotel. Hoop dat het nu een beetje mee gaat vallen, al ben ik wel bang dat ik er een stuk langer over ga doen door files in de ochtend (?).

Misschien dat we hier wat bestemmingen en vertrektijden kunnen delen om elkaar 1: tips te geven en 2: elkaar kunnen geruststellen dat het wel goed komt… ;-)

Iedereen die gaat, in elk geval een goede reis en mooie vakantie gewenst!

VanIJsselmuide1985 op 24 feb 2023 10:03

Uit interesse, waarom ligt de keuze specifiek op biberwier en berwang?

Alex0 op 24 feb 2023 12:48

Wij zijn afgelopen kerst voor het eerst naar Berwang gegaan, uitgekozen op de combi van een top hotel, hoogte van het gebied, weinig apres-ski, gezinsvriendelijk, genoeg pistes voor beginners etc. etc. Dit is heel goed bevallen alleen waren er veel liften en pistes nog gesloten en hebben we daardoor niet heel veel van het Zugspitz Arena gezien. Nu was het hotel in Berwang al vol maar heb ik een (denk ik) geschikt hotel in Biberwier gevonden. Dus we zullen Biberwier gaan ontdekken (ook weer aantrekkelijk voor ons; weinig apres-ski, gezinsvriendelijk, genoeg pistes voor beginners etc. etc), gaan zeker ook 1 a 2 dagen naar Berwang om het gebied nog wat meer te verkennen, en de planning is om nog naar Ehrwald te gaan. E.e.a. beetje afhankelijk van de sneeuwcondities in de verschillende gebieden.

👋 Onervaren met rijden naar o’rijk (Serfaus). Vliegen op München en rijden rond 10:30-11 daar weg. Weet dat niemand hier een kristallen bol heeft, maar rijden we dan recht de file in, of is er kans dat we er net voor zijn?

DeiNorge op 24 feb 2023 12:55

Vorig jaar maart, dus na het hoogseizoen op zaterdagochtend niet te vroeg vertrokken van de overnachting ten zuiden van Munchen en richting Salzbrug gereden met als uiteindelijke bestemming Hinterglemm, het was druk, maar stond niet stil. Ga er maar vanuit dat het drukker kan zijn, dan kan het alleen maar meevallen, succes!

Goeie reis aan iedereen die vanavond/vannacht/morgen vertrekt!
Geniet van jullie reis :)

Wij zijn al sinds vanochtend onderweg en het is erg druk in Duitsland. Ontzettend veel dakkoffers, hebben al heel wat files gehad en ook nog voor de boeg. Dus wellicht valt het morgen mee omdat iedereen nu al is gegaan :-/

Vanmorgen om 05.00 uur vertrokken uit Hilversum. Om 13.30 aangekomen in Silvretta Montafon, inclusief 1 stop van 30 minuten. Ondanks veel vrachtverkeer en wat wegwerkzaamheden, konden we de hele tijd lekker doorrijden. Niet 1 file gehad.

Vanmorgen om 05.00 uur vertrokken uit Hilversum. Om 13.30 aangekomen in Silvretta Montafon, inclusief 1 stop van 30 minuten. Ondanks veel vrachtverkeer en wat wegwerkzaamheden, konden we de hele tijd lekker doorrijden. Niet 1 file gehad.

Iseeku op 24 feb 2023 15:54

Welke route hebben jullie gereden?

Vanmorgen om 05.00 uur vertrokken uit Hilversum. Om 13.30 aangekomen in Silvretta Montafon, inclusief 1 stop van 30 minuten. Ondanks veel vrachtverkeer en wat wegwerkzaamheden, konden we de hele tijd lekker doorrijden. Niet 1 file gehad.

Iseeku op 24 feb 2023 15:54

Welke route hebben jullie gereden?

Mathijs6 op 24 feb 2023 16:11

Via de 61

👋 Onervaren met rijden naar o’rijk (Serfaus). Vliegen op München en rijden rond 10:30-11 daar weg. Weet dat niemand hier een kristallen bol heeft, maar rijden we dan recht de file in, of is er kans dat we er net voor zijn?

DeiNorge op 24 feb 2023 12:55

Grote kans op file. Waar wij ook in aansluiten. Ooit om 8 uur met carnaval bij München Nord aangekomen en toen konden we doorrijden naar Kufstein en verder, maar als je 2 uur later bent dan sta je stil. Wij vertrekken vannacht om een uur of 3 uit het westen. Dat wordt dus iets na half 5 bij Arnhem de grens over.

*bericht bewerkt door PaulPalmpje op 24 feb 2023 17:26

Wij hebben zojuist vanuit de file de besneeuwde heuvels voor Kassel. Nu pauze en dan verder richting tot een uurtje of 9 vanavond.
Morgen verder richting Kitzbühel.
Maak me nietdruk om een file meer of minder.

*bericht bewerkt door SuzannaE op 24 feb 2023 17:40

Wij zijn al sinds vanochtend onderweg en het is erg druk in Duitsland. Ontzettend veel dakkoffers, hebben al heel wat files gehad en ook nog voor de boeg. Dus wellicht valt het morgen mee omdat iedereen nu al is gegaan :-/

Claire op 24 feb 2023 14:05

Wij zijn net aangekomen in ons pension iets voorbij Würzburg. We zijn om om 9.30 vertrokken uit Amsterdam. Maar wat een drukte op de weg niet normaal, hebben alle basisscholen een landelijke studiedag of zo? Morgenochtend gaan we rond 7 uur rijden naar onze eindbestemming Kleinwalsertal.

Wij zijn op de terugweg van St Johann en het is al de hele dag behoorlijk druk in beide richtingen.Ik denk dat het tegenwoordig alleen s nachts nog rustig rijden is.

Vanmorgen om 04.15 vertrokken uit de buurt van Haarlem. Met wat korte plaspauzes en een pitstop bij de grote gele M. waren we zonder noemenswaardig oponthoud rond 13.30 in ons overnachtingshotel vlakbij Kufstein. Rondje door het dorp, taartje gegeten, biertje gedronken. Net bij de lokale pizzeria wat gegeten en vanavond vroeg naar bed. Morgen om 07.00 u. Ontbijt en dan nog ongeveer een uurtje naar Mayrhofen.

*bericht bewerkt door rcpk op 24 feb 2023 19:32

18:15 vertrokken richting Val Thorens en hopen daar rond 09:00 te zijn😅
Nachtje doorhalen maar dat zijn we wel gewend en de kids vinden het slapen in de auto super.
Vrouw rijd het eerste stuk (6-7uren) dan mag ik het overnemen.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Vorig weekend op carnavalszondag vanuit noord Limburg naar Flachau gereden. Vertrek 7:30. Om 16:00 de gehuurde skies terplekke in de auto geladen.
Zondag tot zondag is ideaal. Het was zelfs rustig op de weg te noemen. Enkel een kleine vertraging tussen München en Salzburg.

Wij zijn ook vandaag vertrokken en ik kan je zeggen dat het volgens mij morgen uitgestorven is. Iedereen was vandaag al op pad!!

Vanmorgen om 04.15 vertrokken uit de buurt van Haarlem. Met wat korte plaspauzes en een pitstop bij de grote gele M. waren we zonder noemenswaardig oponthoud rond 13.30 in ons overnachtingshotel vlakbij Kufstein. Rondje door het dorp, taartje gegeten, biertje gedronken. Net bij de lokale pizzeria wat gegeten en vanavond vroeg naar bed. Morgen om 07.00 u. Ontbijt en dan nog ongeveer een uurtje naar Mayrhofen.

rcpk op 24 feb 2023 19:31

Dit ga ik volgende keer ook doen. Wij hebben onze zoon vanmiddag om 12u uit school gehaald in de buurt van Haarlem en om 1230 reden we weg, ik had stille hoop het eerste stuk goed door te kunnen rijden. Richting Arnhem was al een file dus Maps gevolgd en via Eindhoven gereden, ondertussen bleek er een ongeluk op de a67 richting Venlo te zijn dus uiteindelijk via Roermond de 4 gepakt richting de 3 waar de ellende met baustelles, ongelukken en vooral veel regen lekker doorging… We waren uiteindelijk om 21 u in ons hotel hier vlakbij nürnberg. 12u 's middags vertrekken klonk mij wel mooi voor een stuk van 650km maar helaas…

Morgen rond 715 in de auto en hopen op een beter verloop maar ik ben bang dat münchen nog wel flinke druk zal zijn. Maar goed… Zondag staan we in ieder geval in de sneeuw en volgend jaar plan ik het weer anders.

🏂

Wij gaan geheel de andere kant op, Wallis Zwitserland.
Vanmiddag om 15:00 vertrokken. Wat een drukte op de Nederlandse wegen! Niet normaal. Van Amsterdam tot Maastricht 1,5 uur vertraging.
Eenmaal de grens over was het rustig, nu rijden we al een paar uur over vrijwel lege wegen (Luxemburg, Metz, Strassbourg). Zo overnachten bij Mulhouse.
Rustig, goed zicht, prima dit.
Morgenochtend moeten we dan nog 3,5 uur. Nog voor lunchtijd staan we hopelijk op de ski’s. Zin in!

Goede reis allen, fijne vakantie!

*bericht bewerkt door Marije77 op 24 feb 2023 23:29

❄️

Wij gaan geheel de andere kant op, Wallis Zwitserland.
Vanmiddag om 15:00 vertrokken. Wat een drukte op de Nederlandse wegen! Niet normaal. Van Amsterdam tot Maastricht 1,5 uur vertraging.
Eenmaal de grens over was het rustig, nu rijden we al een paar uur over vrijwel lege wegen (Luxemburg, Metz, Strassbourg). Zo overnachten bij Mulhouse.
Rustig, goed zicht, prima dit.
Morgenochtend moeten we dan nog 3,5 uur. Nog voor lunchtijd staan we hopelijk op de ski’s. Zin in!

Goede reis allen, fijne vakantie!

Marije77 op 24 feb 2023 23:25

Wij zijn vorig jaar ook via Luxemburg gereden, prima route. Overnacht in Basel. Eigenlijk nooit druk in Zwitserland op Bern na. Vorig jaar wilden we de trein van Kandersteg een keer overslaan en via Realp/goms gegaan…trein kapot…5 uur stil gestaan. We stonden al die tijd in de zon langs de langlaufpistes…beste file locatie ooit. Compleet onthaast aangekomen eigenlijk…super gezellig met de lotgenoten om ons heen, sneeuwpoppen gemaakt etc.

Om halfdrie vertrokken uit Twente. Tot aan Kassel ellende met bij Osnabrück en Paderborn lange files. Binnendoor gereden vanaf Tecklenburg anders was het niet te doen geweest. Uiteindelijk na Kassel vrij baan en net na 23u in Lustenau. Even lekker slapen en morgen nog 45min richting piste. Succes morgen!

.

*bericht bewerkt door Marije77 op 25 feb 2023 00:32

❄️

Succes met de laatste loodjes voor wie nu weer gaat rijden.

Plaats een reactie