Waar te gaan?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Goedenavond,

Wij gaan van 25 feb. tm. 1 mrt. naar Biberwier. Voorkeur was Berwang, daar waren we met de kerst en was perfect, maar daar konden we geen geschikte accommodatie meer vinden. Nu is het plan om de eerste dag Biberwier te verkennen, dag 2 naar Berwang te gaan (rijden gewoon met de auto ernaartoe) en daar te gaan skiën, en nu is mijn vraag, wat is de tip voor dag 3? Ehrwald, Lermoos of gewoon blijven in Berwang als dat ons bevalt (wat het doet inderdaad maar ik wil graag iets nieuws ontdekken). We zijn met 2 kids, houden van mooie blauwe pistes, rood mag ook, maar vooral rust! Wie niet ;-). Geen apres-ski etc. nodig, een simpele lunch voldoet bij gebrek aan beter want, voor zover mogelijk, zijn rustige afdalingen voor ons het belangrijkst.

Alvast bedankt voor het meedenken,
Groet, Vincent.

In mijn kindertijd ben ik jaren in Ehrwald geweest, daar heb ik dus veel warme herinneringen aan. Het is klein, maar fijn. Helemaal boven ligt er soms een heerlijk poederveld naast de pistes. In Ehrwald kun je trouwens ook leuk nachtrodelen, dan ga je met de slee van de blauwe piste af, dat gaat -met de juiste slee- best hard!

🚌 PisteBunny 🐰

Lermoos is naar mijn mening het leukste en ook het grootste deelgebied van de ZSA.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

In biberwier is het vaak wat rustiger. Met mooi weer zit je heerlijk rond de middag bij het terras van de marienbergalm. Om daar te komen (via de 2 achterste sleepliften) zijn de pistes wel rood maar niet heel lang.
De sunnalm is een wat groter restaurant (wel bediening) en heeft een glijbaan naar de wc. Bij otto’s in het dal kun je de dag gezellig afsluiten, of lunchen.

De ehrwalder alm is zeker een aanrader met kinderen! Het heeft veel blauwe afdalingen, een goede lange blauwe dalafdaling en een funpiste. Bij de gaistal lift (met stoelverwarming) is het rustiger skiën en kun je vaak nog wat poedersneeuw vinden.
Daar vindt je ook de hochfeldrn alm, die samen met de ganghofer hütte (bij de ganghofer blitz lift halverwege het gebied) de 2 kleinschalige hütte van dat gebied zijn. De overige restaurants zijn grote zelfbediening restaurants.

Lermoos heeft de hoogste berg met dalafdaling. Ook te doen met kinderen maar de pistes zijn net wat uitdagender.

De ehrwalder wetterstein is goed voor maximaal een halve dag. Je kunt er wel lekker lunchen op t terras van de gasmsalm met een mooi uitzicht op het skigebiedvan lermoos. De wetterstein is eventueel te combineren met in de middag skiën op de zugspitze.

Plaats een reactie