Welk pisterestaurant / hut mag ik niet missen in Zillertal Arena?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Ik heb al even gezocht op het forum en op deze site gekeken naar de piste restaurants in Zillertal Arena, maar nog geen antwoord op mijn vraag: welke hut / restaurant mag ik echt niet missen voor een goede lunch aan de pistes van Zell am Ziller / Gerlos / Konigsleiten? Ik hou van simpel maar lekker eten - schnitzel / pasta bolognese (ja idd, het standaard Oostenrijkse wintersport eten :))

Soms vindt je pas aan het eind van de week opeens die leuke, superknusse hut met goede bediening en lekkere eten, terwijl je zou willen dat je die op de eerste dag al had ontdekt. Aangezien Zillertal Arena een super populaire bestemming is, zijn er vast wel mensen die hier wat tips kunnen delen. Bij voorbaat dank!

null

Bergen + Sneeuw = ❤

Beste Nelis voor de grootste piza’s van het Zillertal ga je naar Rosi’s Sportalm Schnitzelhüte piste sportbahn 18 ook Schmankerlhütte Kreuzwiesenalm aan piste 16/17 is een goed restaurant dit alles bij Zillertal Arena.

Seppi’s am Isskogel kun je wel prima pizza’s eten, dacht alleen binnen, of dat ook op het terras kan weet ik niet.
Larmach-Alm voor de kippetjes, lekker!
Plattenalm op de Gerlosplatte, lekkere goulashsoep ;)
Mocht je nog een dagje in Mayrhofen gaan skien, kan op dezelfde skipas, dan kun je echt super lunchen/eten bij de Schneekarhutte, let op dat er twee afdelingen zijn, 1 voor het gewone eten en 1 voor het meer luxe wat echt goed smaakt.

Voor een lekker gegrilde kippetje natuurlijk naar de Larmach-Alm in Königsleiten!! Heerlijk als lunch!
Verder vond ik de Filzsteinalm in Krimml ook erg goed

*bericht bewerkt door Jst81 op 15 dec 2016 15:40

Schnitzelhut in Zell met de grootste schnitzels, Larmachalm in Konigsleiten (alias de kippenbar), Prolleralm (aan de zwarte piste van Gerlos richting Konigsleiten)

Wij hebben goed gegeten op de piste bij Hannes Alm in Konigsleiten, Latschenalm of Seppis in Gerlos. In Gerlos zelf goed eten bij Jagerstubel, Gerloserhof, Milchbar of La Tombola.

*bericht bewerkt door Blokski op 15 dec 2016 16:21

Het eten bij Seppi’s vond ik erg lekker en de muziek is er ook gezellig! Verder hebben ze bij de Kreuzwiesenhütte bij Zell am Ziller geweldige pizza’s maar ook erg lekkere Oostenrijkse gerechten. In Königsleiten zijn de Larmachalm of de Panorama-alm aan te raden. Bij Hochkrimml zou ik gaan voor de Plattenalm of Filzsteinalm, ook daar erg lekker eten! Eigenlijk ben ik nog geen plek met slecht eten tegengekomen…

#proudtobepartofleswintersporters

Dat zijn een hoop tips! Super bedankt, altijd leuk om te lezen wat anderen hebben ontdekt. We hebben wel reviews op de site, maar dan moet ik naast het afgaan op de sterren ze allemaal apart openen en lezen. Dit gaat toch sneller ;)

Zoals ik lees staat de Larmachalm dus bekend om de kippetjes. Lijkt me prima als afwisseling tussen de grootste pizza’s, de goede schnitzels en al het andere lekkers! In de week van 7 januari gaan we de pistehutten onveilig maken! Tnx @vic2000 @blokski @sheila @jst81 @marijnt @wim6 @userd

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis ik geef je in de week van 24 december nog wel even een live-update waar op dat moment het eten het lekkerst is ;)

*bericht bewerkt door vic2000 op 15 dec 2016 20:18

#proudtobepartofleswintersporters

Zeker inderdaad bij Zell am Ziller even kijken, Kreuzwiesenhutte. Hebben we heerlijk gegeten.

@Nelis ik geef je in de week van 24 december nog wel even een live-update waar op dat moment het eten het lekkerst is ;)

vic2000 op 15 dec 2016 20:18

@vic2000 ik ben benieuwd! Zal ik ondertussen voor je duimen voor een verse laag poeder vlak voor kerst ;)

Bergen + Sneeuw = ❤

Filzsteinalm in Krimml is ook een van mijn favorieten. Goedkoop, goede porties, lekker en een ruime keuze.

Als je een kippetje wil eten moet je niet te laat zijn. Na 12.30-13u zijn ze meestal wel op.

umbrellabar tussen gerlos en konigsleiten,
geen culinaire hoogstandjes, of knusse omstandigheden.
ook niet de beste hut, maar een groot zonne terras (achter glas) en snelle bediening met drankjes, voor het eten is het vrij beperkt, maar ik ga er toch elke vakantie een keer aan voor de broodjes kebab :). want die zijn er wel lekker.

Addict.

De Larmachalm in Königsleiten is zeker aan te raden. Wel groot maar goed eten en een terras met prachtig uitzicht. Prölleralm is ook een leuk hutje halverwege de zwarte 36 in Gerlos. Je kan er lekker eten, en lekker in een strandstoel buiten zitten.

Bij de Larmachalm vind ik de Apfelstrudel het lekkerst
Bovenaan de gipfeltreffe de chocomel (apfelstrudel gaat daar ook wel)

De hamburgers bij Filstein en de plattenkogel zijn goed
Bij Filstein hebben ze een heerlijke Pinzgauer schnitzel (weet alleen niet of ze die ook overdag serveren, heb hem er alleen 's avonds gegeten).

Bestel ( als je het echt durft…! ) bij Rosi’s Schnitzelhütte een XXL…
Als je die in je 1tje helemaal weg krijgt en nog “normaal” naar beneden kunt ben je HELD !
Ik heb mijzelf 1 x kunnen laten verleiden en doe dit nooit meer… Heerlijk maar zoveel!

TIP: beneden bij het dalstation van Zell aan de Rosenalmbahn 1 staat Tuxa Teufels Küche.
Claudia en haar team hebben hier ook een eigen houtoven waar ze heerlijke pizza maken.
Niet duur en heerlijk eten!
http://www.in-teufels-kueche.at/#

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Plaats een reactie