Dagje Winterberg met de Winterbergbus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Via Socialdeal heb ik een voucher gekocht voor een dagje Winterberg met de Winterbergbus.

Mijn idee was om ergens in februari te gaan, de bus rijdt elke zaterdag.

Nu heb ik al in de gaten, dat de bus niet rijdt als er ook maar een dingetje tegen zit: begin december reed hij niet ivm ijzel onderweg (terwijl de bussen van Sunweb wél gewoon door weer en wind naar Frankrijk en Oostenrijk blijven rijden) of als de weersverwachting voor Winterberg prut is.

Ni rijden ze komende zaterdag wél en zien de condities er perfect uit. Helaas is mijn gewenste opstapplaats vol, maar Utrecht is nog beschikbaar en dat is nog aan te rijden voor mij.

Het weer slaat volgende week in Winterberg weer om, véél te warm, regen enz. Dus zeker geen optimale condities meer.

De 30 daagse weersverwachting voor NL geeft aan dat het zeker tot begin februari te zacht blijft voor de tijd van het jaar, daarna grote onzekerheid.

Hoe groot achten jullie de kans dat het in Winterberg nóg een keer echt winters wordt tussen nu en eind februari?

Ik weet: weersverwachtingen zijn zéér onbetrouwbaar! (Dat heb ik wel gezien met Les Sybelles, uiteindelijk een prachtige week gehad, met verse sneeuw en een paar dagen prachtig zon)

Zouden jullie de gok durven nemen en wachten tot half/eind februari (mèt de februari vakantie natuurlijk, waardoor drukte in Winterberg, maar komende zaterdag zal het óók niet rustig zijn…) of Zouden jullie zeggen: condities perfect, jammer van een half uur langer rijden maar gewoon gáán!?

(Met natuurlijk de mogelijkheid dat als het toch half/eind februari nóg een keer super condities worden, dat ik dan een 2e keer kan gaan)

Gaan nu het goed is!

Gaan als het kan. Je weet nooit hoe het verloopt in Winterberg.

Zo die doet er lang over, van velp (4.45) tot winterberg (9.15)
4.5 uur op zaterdagochtend.

Maar als je zaterdag kan dan zou ik zeker gaan (ik ga zeker wel)

*bericht bewerkt door SuzannaE op 16 jan 2024 09:58

Gaan. Hoe was Le Corbier en hoe is het je kneuzing?

Als je de kans hebt om dit weekend te gaan zou ik hem pakken, weertechnisch is dat echt nog een topweekend. Ik kan zelf helaas niet anders had ik de drukte ook nog wel willen tolereren om te gaan!

Blij dat je hebt kunnen genieten in Frankrijk!

*bericht bewerkt door LoveToSki op 16 jan 2024 12:02

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Nu gaan!

Gaan nu het nog kan! Zoals eerder genoemd weet je inderdaad niet hoe het kan lopen in Winterberg.

Hoeveel de bus richting Winterberg een ideaal iets is als je een dag op een neer wilt gaan, zou ik in de toekomst kijken of je met meerdere mensen kan gaan en dan één auto delen. Zit je niet vast aan hun tijden en je bent er veel sneller.

Carnas on Tour

Gaan. Hoe was Le Corbier en hoe is het je kneuzing?

DrPhil op 16 jan 2024 10:27

Keuring was gelukkig alleen een blauwe plek en geen last meer van gehad.

Le Corbier was prima. Weer technisch de eerste dagen vaak whiteout wat skiën niet makkelijker maakte, maar de laatste 3 dagen volop zon waren echt top.

Voldoende blauwe pistes en een paar leuke tochtjes kunnen maken.

Les viel ontzettend tegen, naast dat de beschrijving op internet over het niveau van de groepen totaal afweek van de werkelijkheid, was het ook niet zozeer les, als wel de hele dag gewoon achter de leeraar aan skiën, maar weinig oefeningen/ feedback over de technieken enz.

Heb mezelf aangeleerd parallel te skiën, maar dus geen één uitleg van de skileraar over hoe dat moet.

Volgende keer neem ik dus of privé les, of ik neem les in Snowworld, want dit was totaal niet van wat ik ervan verwacht had.

Ik heb winterberg voor zaterdag trouwens geboekt!

Alleen kijken of ik een overnachting kan boeken in Utrecht, ik hang al bijna 40 minuten in de wacht bij het hostel…

Weermodellen zijn na 5 dagen glazen bollen.
Maar komend weekend is inderdaad top, inclusief drukte.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Gaan, vroeg de pistes van Winterberg pakken en daarna snel met het gratis pendelbusje naar Altastenberg en/of de Postwiese om de rijen te ontvluchten.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Gaan!! Nu het nog kan. Ik ga donderdag en vrijdag, zaterdag zal wel loeidruk worden met die mooie weersomstandigheden en prima pistes. Net geboekt😃😀

Plaats een reactie