Naar Winterberg met elektrische auto

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hi!

Heeft er iemand ervaring met het afreizen naar Winterberg (vanuit Nederland) met een elektrische auto? Ik heb plannen om eind februari die kant op te gaan voor een dagje sneeuw, maar ben even benieuwd of een elektrische auto dan een goed idee is…

Hoor graag jullie ervaringen. :)

Groet,
Erica

Waarom zou je zonder issue naar de dolomieten kunnen rijden met een EV en niet naar Winterberg?

Voor zover ik weet zijn er in Winterberg maar zeer beperkte faciliteiten om op te laden. Opladen tijdens het skiën word dus lastig. Je zal dus onderweg aan de snellader moeten.

Born to Ride

Ik heb een vriend die is met een elektrische auto naar Winterberg gegaan. Nooit meer terug gezien…

Inderdaad op bestemming weinig laadfaciliteiten. Er zijn ook laadpalen die ik met geen van mijn drie laadpassen kon gebruiken.

Onderweg wel genoeg snelladers te vinden.

Daar heb je toch allemaal apps voor? En je auto zelf zoekt ze toch ook dacht ik.

Bij de Lidl weet ik met hun app en net buiten het dorp.

Fotot lukt niet…maar is bij Skilift Eschenberg / Niedersfeld, staat een snellader

*bericht bewerkt door HN65 op 31 jan 2023 17:10

Daar heb je toch allemaal apps voor? En je auto zelf zoekt ze toch ook dacht ik.

Bij de Lidl weet ik met hun app en net buiten het dorp.

Fotot lukt niet…maar is bij Skilift Eschenberg / Niedersfeld, staat een snellader

HN65 op 31 jan 2023 17:04

De Lidl werkt voor klanten en wordt geleverd door hun eigen zonnepanelen.
Drama omdat het altijd ‘op of leeg is’. Spreekt een ervaringsdeskundige.

null

Als ik maar voor 1 dagje die kant op ga heb ik weinig zin om heel veel tijd te verspillen aan issues met opladen, snelladen etc.

Ik had de nodige issues gehoord van mensen met laadpassen die niet werken, dat laadpalen niet functioneren etc. Vandaar de vraag. Dan zijn allerlei apps weinig zinvol, maar ervaringen van mensen die er zijn geweest WEL. :)

Het is idd treurig gesteld met de ev (snel) laad infra omgeving Winterberg.

Toen ik er laatst was zag ik toevallig een 11kw vrij (te laat) bij Der Brabander. Toen had ik de spulleboel al geparkeerd.

Een andere optie is
Am Eschenberg 1, 59955 Winterberg, Germany
Ik heb daar wat procentje meegepikt. M’n batterij was niet echt warm en ging ongeveer met 35/40kw. Werd wel een absurd starttarief gehanteerd, geloof 70ct.

Zag dat er bij de Mac Donald’s een voorziening is gemaakt voor een laadpaal…

Kortom… kwestie van tijd voordat het verbeterd daar. Kan niet anders met al die Nederlanders 😉. Tot die tijd zorgen dat je vanuit het Ruhr gebied voldoende meeneemt zodat je de terug weg met gemak haalt (en niet aan een 11kw hoeft).

Overigens heb ik een sloot aan Laadpassen maar heb eigenlijk nooit issues met Greenchoice / Shell Recharge in DE

*bericht bewerkt door Dix0r op 31 jan 2023 17:26

Bij diversen mochten we alleen laden als je er gast was. Zo zijn er meer in Winterberg.

Ik vond het ook tegenvallen… en veel waarbij de passen niet werken (passen voor europa).

Je kan beter nog snelladen ergens aan de snelweg.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Als ik maar voor 1 dagje die kant op ga heb ik weinig zin om heel veel tijd te verspillen aan issues met opladen, snelladen etc.

Ik had de nodige issues gehoord van mensen met laadpassen die niet werken, dat laadpalen niet functioneren etc. Vandaar de vraag. Dan zijn allerlei apps weinig zinvol, maar ervaringen van mensen die er zijn geweest WEL. :)

Erica op 31 jan 2023 17:18

Als je echt nu al zo enthousiast bent zou ik niet met de elektrische auto gaan. :)
Mocht je wel het gewoon willen proberen en achteraf denken, waar heb ik mij zo druk over gemaakt, gewoon gaan. Installeer desnoods chargemap zodat je precies kan zien welke laadpalen waar staan en welke laad (of pin)pas je nodig zou moeten hebben. (vaak werkt eneco of shell recharge (het vroegere NewMotion) erg goed)

Ik rij al 3 jaar half Europa rond in zomer en winter en heb werkelijk nog nooit 1 keer stilgestaan. Ik denk dat een retourtje winterberg ook wel zal lukken. Welke auto heb je precies? En met welk accupakket?

*bericht bewerkt door Aural op 31 jan 2023 20:17

Gewoon lekker dieselen, kan je op en neer zonder gedoe en tanken an sich.

Ik heb een vriend die is met een elektrische auto naar Winterberg gegaan. Nooit meer terug gezien…

Dinictus op 31 jan 2023 15:56

Melk gaan halen?

Hij staat al 3 weken bij de lidl te laden maar het gaat maar met 0,2 Kwh…

Ons laatste bezoek in Winterberg hebben we overnacht bij Uplandparcs. Daar was een laadpaal waar we gebruik van konden maken. Verder heb ik geen ervaringen, maar zoals al hierboven gemeld, kun je onderweg op verschillende plekken langs de snelweg snelladen, hebben wij ook gedaan.

Wij zijn net terug uit een weekendje Willingen met een Tesla model 3. Na 3 dagen geprobeerd in het dorp te laten uiteindelijk 3 uur onderweg geweest buiten het Sauerland om naar Tesla Superchargers te gaan. Weinig laders, welke constant bezet of defect zijn.

Voorlopig niet meer met een elektrische auto naar het Sauerland.

Melk gaan halen en hij was zijn kabel vergeten😂 volgens mij gaat het toch regenen in Winterberg…hoop voor je dat het meevalt

*bericht bewerkt door Gerjon op 01 feb 2023 21:07

Super bedankt voor al jullie reacties, hier kan ik wel wat mee! 🤗

Ik rijd overigens een Tesla model 3, standard range.

*bericht bewerkt door Erica op 02 feb 2023 21:04

Super bedankt voor al jullie reacties, hier kan ik wel wat mee! 🤗

Ik rijd overigens een Tesla model 3, standard range.

Erica op 02 feb 2023 21:00

Gaat je lukken. Wellicht is het goed om naar Alex zijn verhaal te luisteren en de supercharger te pakken onderweg naar Winterberg. Supercharger terugweg en komt helemaal goed.

Ik deed het al jaren geleden met een classic Model S 85. Gewoon vol vertrekken en op de terugweg stoppen bij de Supercharger.

Ik ben inmiddels regelmatig met een VW ID4 naar Winterberg en omstreken gereden. Zoals DSvier zegt: vol vertrekken en op de terugweg aan de snellader. In Winterberg heb ik een aantal keren geladen met een Shell Recharge pas op de Bahnhofstrasse 12 maar dat is geen snellader (22 kW) en niet in de buurt van de pistes.

Ben ik nou in de war of hebben we het over een ritje van 3 uur?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ben ik nou in de war of hebben we het over een ritje van 3 uur?

Shane op 02 feb 2023 23:37

Ik las mee op dit forum maar zag gister iets voorbijkomen van een Audi Etron 55 die van Mechelen naar Amsterdam nog 90km range bleek te hebben.

Duidelijke foto van 346km bereik volledig geladen. Rit van 2uur netjes rijden resulteerde in een rest bereik van 90km terwijl Mechelen Amsterdam 180km rijden is.

Uur erbij is dus leeg aankomen en op zoek naar een lader.

Ik snap de stress dus wel. Het dagje ‘even’ op en neer wordt met 22kw of 11kw lader best een projectje.

Geen Winterberg wel een leuk filmpje. https://youtube.com/shorts/9OcfL9_8-qU?feature=share…

Ben ik nou in de war of hebben we het over een ritje van 3 uur?

Shane op 02 feb 2023 23:37

Ik las mee op dit forum maar zag gister iets voorbijkomen van een Audi Etron 55 die van Mechelen naar Amsterdam nog 90km range bleek te hebben.

Duidelijke foto van 346km bereik volledig geladen. Rit van 2uur netjes rijden resulteerde in een rest bereik van 90km terwijl Mechelen Amsterdam 180km rijden is.

Uur erbij is dus leeg aankomen en op zoek naar een lader.

Ik snap de stress dus wel. Het dagje ‘even’ op en neer wordt met 22kw of 11kw lader best een projectje.

Geen Winterberg wel een leuk filmpje. https://youtube.com/shorts/9OcfL9_8-qU?feature=share…

Roan op 03 feb 2023 00:58

Dat is wel een heel extreem verhaal. Je verliest sowieso wel bijna 30 procent bereik on de winter. Ook de e omstandigheden en eigen comfort dragen bij aan minder bereik.

Mijn model 3 in de zomer; 350 ish km in de zomer. In de winter 240 ish

Bij Dortmund staan snelladers. Vorige week zonder problemen met een Enyac van Leusden naar Dortmund, daar laden naar 70% vanuit daar naar Winterberg en weer terug naar Dortmund. Weer naar 80% en weer terug

Plaats een reactie