Skipassen Winterberg bescheiden duurder

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Zojuist zijn de skipasprijzen 22/23 gepubliceerd. Een dagpas (ca. 40 liften Winterberg-Altastenberg-Neuastenberg inclusief shuttlebus) gaat van 42 naar 45 euro. 6 dagen (incl ook nog o.m. Willingen en Züschen) kost nu € 176 voor volwassenen

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 21 sep 2022 10:30

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dat is heel redelijk @Harry(Winterberg)!

Nu maar hopen op goed winterweer met bij voorkeur natuurlijke sneeuw en dat de sneeuwkanonnen ook kunnen draaien ondanks de hoge energieprijzen.

Dan zal ik er regelmatig zijn.
Voor Oud en Nieuw hebben we al 2 nachtjes geboekt.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Het zou dan ook wat zijn moesten ze véél duurder worden… 🙄

Bla, bla, bla.

Tot nu toe vind ik de stijging ook nog wel meevallen, weet niet wat er gaat gebeuren in de loop maanden maar in het Skcircus (Saalbach Hinterglemm) is de stijging van een dag pas ook maar €5,50.

Ik hoop ook op goede sneeuw in Winterberg dit jaar, in 2020 een week begin februari geweest en de hele week heerlijk kunnen skieen. Komende winter willen we als het lukt een weekendje gaan als extraatje.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Heeft er iemand een idee wat er gebeurt als je een skipass vooraf besteld en toch geen sneeuw ligt? Geld kwijt?

Heeft er iemand een idee wat er gebeurt als je een skipass vooraf besteld en toch geen sneeuw ligt? Geld kwijt?

Boris8 op 02 okt 2022 17:55

Het punt is dat door de snowmakers waarmee ze ook temperaturen boven 0 sneeuw kunnen maken er altijd wel een paar pistes open zijn.

Born to Ride

Heeft er iemand een idee wat er gebeurt als je een skipass vooraf besteld en toch geen sneeuw ligt? Geld kwijt?

Boris8 op 02 okt 2022 17:55

Het punt is dat door de snowmakers waarmee ze ook temperaturen boven 0 sneeuw kunnen maken er altijd wel een paar pistes open zijn.

Matthias123 op 02 okt 2022 18:23

Open zijn of lekker kunnen skiën, dynamische skipasprijzen lijkt mij steeds reëler worden.

Snowmakers draaien nu op de pistes 4, 5, 6, 7, 10a, 12 en 22. Planning is dat de Herrloh-oefenweide daar nog bij komt, inclusief 2 lopende banden, maar daar zijn nog enige leveringsproblemen mee. In ieder geval zullen er met grote waarschijnlijkheid gedurende het hele seizoen minimaal 7 liften (5 stoeltjesliften, 2-4 lopende banden) in een aaneengesloten gebiedje open zijn.
Nog even onder voorbehoud van de hoge energieprijsperikelen, duidelijk is al dat de sneeuwkanonnen bij grenstemperatuur niet gaan draaien (erg inefficiënt)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Even een vraagje aan de Winterbergkenners: werkt Winterberg dit seizoen wederom met een dagmaximum aan uitgegeven skipassen? Ben van plan om het weekend van 5 februari die kant uit te gaan en vraag me af of het noodzakelijk is vooraf al online een skipas aan te schaffen, of dat dat altijd ter plekke aan de kassa kan.

Even een vraagje aan de Winterbergkenners: werkt Winterberg dit seizoen wederom met een dagmaximum aan uitgegeven skipassen? Ben van plan om het weekend van 5 februari die kant uit te gaan en vraag me af of het noodzakelijk is vooraf al online een skipas aan te schaffen, of dat dat altijd ter plekke aan de kassa kan.

paolie op 09 jan 2023 16:05

Er zijn inderdaad maxima gesteld. Afgelopen kerstvakantie werd dit maximum niet gehaald, er waren alleen wachttijden langer dan 10 minuten bij de beginnerslift 12, verder algemeen rustig bij de lift, maar druk op de smalle pistes van kunstsneeuw.
Let er op dat bij goede sneeuw (vanaf volgende week gloort er hoop!) de passen wel eens snel uitverkocht kunnen zijn. Indien op de website www,skiliftkarussell.de de groene stippen oranje worden, dan is het aanbod zeer beperkt. Dus in dat geval op tijd (dag of 5 van te voren) reserveren.

Uitwijkmogelijkheid: bij 3-daagse passen kan je ook via andere skigebieden voor Winterberg boeken. Kaartje halen in Neuastenberg en skiën daar én in Winterberg en Altastenberg (shuttlebusverbinding)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dank! Duidelijk antwoord!

Eine Limitierung der Ticketkontingente gibt es zurzeit nicht. Das ist auch nicht geplant

Dit antwoord kreeg ik van Skiliftkarussell zelf na mijn vraag over maximum aantal
passen direct aan hen via Messenger. Was vlak voor Kerst en ging over weekend Oud en Nieuw.
@Harry(Winterberg), jij hebt blijkbaar andere info. Meer recent?

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Eine Limitierung der Ticketkontingente gibt es zurzeit nicht. Das ist auch nicht geplant

Dit antwoord kreeg ik van Skiliftkarussell zelf na mijn vraag over maximum aantal
passen direct aan hen via Messenger. Was vlak voor Kerst en ging over weekend Oud en Nieuw.
@Harry(Winterberg), jij hebt blijkbaar andere info. Meer recent?

Nick_Lobé op 09 jan 2023 18:29

Ik zie op de website nog steedshet “stoplicht” staan en heb het ook op oranje gezien vorige week

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Wat is het verschil tussen snowmakers en sneeuwkanonnen, verbruik en temperatuur nodig

Wat is het verschil tussen snowmakers en sneeuwkanonnen, verbruik en temperatuur nodig

Pieter230976 op 09 jan 2023 20:17

Snowfactory kost ca 22 kwh/m3
Met het jaarverbruik van 1 huishouden kun je 700m2 van 20 cm zeer compacte (450kg/m3) sneeuw voorzien

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 09 jan 2023 23:51

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zojuist zijn de skipasprijzen 22/23 gepubliceerd. Een dagpas (ca. 40 liften Winterberg-Altastenberg-Neuastenberg inclusief shuttlebus) gaat van 42 naar 45 euro. 6 dagen (incl ook nog o.m. Willingen en Züschen) kost nu € 176 voor volwassenen

Harry(Winterberg) op 21 sep 2022 10:29

Nou ja, het is ook zo dat je er heel vaak gebruik van moet maken aldaar. ;-)

Wat is het verschil tussen snowmakers en sneeuwkanonnen, verbruik en temperatuur nodig

Pieter230976 op 09 jan 2023 20:17

Voor een sneeuwkanon moet het vriezen (en niet te vochtig zijn) en met zo’n “snowmaker” maak je bij +15 ook nog van dat cocktailijs.

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie