Welk skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Beste medewintersport,

Deze week van plan dagje te skiën in Sauerland. Twijfel tussen winterberg of willingen. Iemand aanrader wat leuker is en wat meer “wintersport” is? Ben overigens al wel is geweest in winterberg.

Hoe Hoger Hoe Beter

winterberg! Veel groter skigebied.

Momenteel zou ik zeker Winterberg kiezen, zeker gezien in Willingen lang niet alles open is en de verbindingen naar bijvoorbeeld de Ritzhagen en Wilddieb erg slecht zijn en ook de Seilbahnpiste onder de cabinelift is dicht. Anders is het erg van voorkeur afhankelijk wat je meer wintersport gevoel geeft. Willingen heeft een stuk langere pistes, zeker op de Ettelsberg, wat voor de ene persoon weer meer een wintersport gevoel geeft, maar je hebt er her en der nog wat meer sleepliften. Winterberg heeft overal snelle stoeltjesliften, maar kortere pistes. Daarentegen is de kunstsneeuwvoorziening daar veel beter.

Born to Ride

Als het even kan zou ik voor Willingen gaan.
Aangezien je maar één dag gaat, veronderstel ik dat je echt voor het skiën gaat. De grootte van winterberg voegt dan niet zo veel toe lijkt mij. Sinds de komst van de koppelbare Köhlerhagen stoeltjeslift kun je in Willingen echt een beetje doorskiën.
De doornsee lift in Winterberg maakt ongeveer 100 hoogtemeters, terwijl de Ettelsbergbahn en de Köhlerhagen in Willingen rond de 260 meter omhoog gaan. Je hebt drie of vier gezellige hutjes en een paar redelijk lange afdalingen inclusief vergezichten vanaf de Ettelsberg in het dal.

Vind je het skiën niet zo belangrijk en ga je echt voor het dagje weg dan is winterberg ook wel leuk. In winterberg heb je echt het gevoel een tochtje te kunnen skiën, al zijn de afdalingen steeds wel heel erg kort.

*bericht bewerkt door Bas. op 24 jan 2022 14:08

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik doe uiteindelijk wat bas zegt, kom er inderdaad maar voor een dagje en heb dan wel zin in wat langere afdalingen. Bedankt voor de tips iedereen!

Hoe Hoger Hoe Beter

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik doe uiteindelijk wat bas zegt, kom er inderdaad maar voor een dagje en heb dan wel zin in wat langere afdalingen. Bedankt voor de tips iedereen!

koenlam1 op 24 jan 2022 17:21

Houdt wel rekening dat niet alles open is en huur bij voorkeur je skies. Buitenom de ritzhagen (welke momenteel niet verbonden is met de rest van het gebied) zijn de meeste piste in willingen erg dun momenteel.

Born to Ride

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik doe uiteindelijk wat bas zegt, kom er inderdaad maar voor een dagje en heb dan wel zin in wat langere afdalingen. Bedankt voor de tips iedereen!

koenlam1 op 24 jan 2022 17:21

Houdt wel rekening dat niet alles open is en huur bij voorkeur je skies. Buitenom de ritzhagen (welke momenteel niet verbonden is met de rest van het gebied) zijn de meeste piste in willingen erg dun momenteel.

Matthias123 op 24 jan 2022 17:33

Bedankt voor je tip! Neem alleen mijn eigen skischoenen mee in dat geval

Hoe Hoger Hoe Beter

Plaats een reactie