(Winterberg) Is Nederland voor Duitsland nog hoogrisicogebied i.v.m. einreisemeldung

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg en Winterberg

Goedemorgen,

Aanstaande vrijdag vertrekken wij voor een lang weekend naar Winterberg. Volgens de informatie op https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/r… moet je voor vertrek naar Duitsland een einreisemeldung doen.
Wanneer ik https://www.einreiseanmeldung.de/#/ bezoek en Nederland invul krijg ik de melding: “Only some of the regions in Niederlande / Netherlands are classified as risk areas.”. Vervolgens heb je met de knop “Select regions” de mogelijkheid om aan te geven welke regio’s je hebt bezocht. Dan komt het vreemde, je kunt kiezen uit:

null

De eerste twee zijn eigenlijk hetzelfde (alleen de ene keer in het Engels en de andere keer in het Duits). Wanneer je een van de twee aanklikt en vervolgens op Next drukt geeft hij aan dat je uit hoog risicogebied komt en je moet registreren. Echter heb ik natuurlijk niet de overzeese delen van Nederland bezocht (ik neem aan dat ze hiermee bijvoorbeeld Curacao bedoelen). Klik ik op “none of the listed regions” (let op blauwe tekst onderin) dan geeft hij aan dat je niet hoeft te registreren vooraf.

Wat is juist? Moeten we nu wel of niet registreren?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 24 jan 2022 16:05: verhuisd naar juist subforum

Waarschijnlijk een slecht ICT systeem wat niet beter in te regelen is of mensen die het inrichten die het zelf niet helemaal snappen. De regels laten nog gewoon zien dat wij nog een hoogrisicogebied zijn waardoor je je zal moeten registreren…

2015: Val Thorens I 2016: Flachau | 2019: Ischgl | 2022:Tignes

Ben vorige week ook geweest. Formulier / site was verwarrend inderdaad, echter wel ingevuld.

Hier hetzelfde probleem. Ik heb het formulier uitgeprint en vul hem thuis in en neem hem mee. Dat mag ook. Staat op Rijksoverheid

Kom er net vandaan. Overzeese gebieden aanvinken idd (texel, vlieland etc 🤪)
Je hoeft GEEN bewijs van herstel/vacc aan te hangen (kan feitelijk ook niet) maar deze moet je op verzoek kunnen tonen.

Plaats een reactie