Wildkogel arena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wildkogel Arena en Neukirchen

Wij willen in de voorjaarsvakantie naar het skigebied wildkogel arena gaan.
Op internet lees ik dat dit een vrij eenvoudig skigebied is. Maar ik lees ook dat het de laatste jaren in de vakanties enorm druk is op de pistes. Onze dochter (9) skiet nu drie jaar. Ze heeft drie jaar les op de borstelbaan ( ongeveer 10 lessen per jaar) en ongeveer 5 prive lessen per jaar op de hintertuxer gletsjer.

Zou dit eventueel een leuk goed skigebied zijn in deze vakantie? Of is het echt te druk?
En waar kunnen we het beste boeken? Neukirchen,bramberg?
Of zouden we beter naar een ander gebied kunnen kijken? Mochten er aanvullende vragen zijn hoor ik dat graag.

M.v.g. David

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 11 dec 2023 21:44: Gekoppeld aan bestemming

Mijn persoonlijke mening… Beter een ander gebied. Het is er inderdaad echt wel druk en dan met name vanwege de Hollanders (ieder zijn ding, maar niet mijn voorkeur) en het piste- en lesaanbod maakte dat voor mij zeker niet goed. 1001 leukere gebiedjes wat mij betreft…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gedeeltelijk eens, ik vind dat het gebied wel ergens zijn charme heeft, het voelt erg gezellig/ gemoedelijk aan. Maar is id. veel te druk. Vraag me wel af waarom je op dit gebied bent gekomen: door de prijs accomodatie, hoeveelheid blauwe pistes of de kleinschaligheid? Of een combinatie hiervan / nog andere zaken?

Wij zaten vorig jaar in Wald en hadden een skipas waarbij we zowel op de Wildkogel konden skien, maar ook in Gerlos/Konigsleiten en richting Kitzbuhel (startHollersbach). Dat was prima qua afwisseling. 1 dagje Wildkogel gedaan en dat was voldoende…. Dat zegt genoeg denk ik…. Drukte viel mee, maar stonden wel om 08.30 bij de lift en was de week na de krokus…. Op de Wildkogel skien veel (bus)groepen die in het dal verblijven (scholen, studenten, instellingen,bedrijven ivm voordelige skipas). Als die tegelijk aankomen is het erg druk. De kabine in Neukirchen heeft een te lage capaciteit, eenmaal boven is het prima overal….

Paulr

Ik ben er vorig jaar in de voorjaarsvakantie geweest. Mijn zoon was toen nog 7 had daar zijn 3e week les en 1 cursus van 9 lessen rollerbaan achter de rug.

De lessen daar waren goed geregeld. Hij werd in een klasje gezet na het voorskiën maar dat waren te grote en allemaal oudere kinderen die na 2 afdalingen toch een niveautje verder waren. Klasje eronder was perfect voor hem en hij maakte weer flinke sprongen in zijn ontwikkeling.

Het skigebied is ideaal voor families, bijna alles komt in principe op dezelfde punten uit, wat ook meteen een bottleneck is als het erg druk is. Dan sta je soms wel even in een rij bij de lift.

De drukte was wel een ding. Sta je vlak voor opening bij de lift ben je zo boven. Kom je rond 9uur is het wel een flinke rij. Er is in neukirchen maar een gondel en die heeft zoals gezegd een lage capaciteit. En zoals gezegd bij de andere liften staan op sommige punten ook wel rijen. De restaurants kunnen erg druk zijn en het is echt de moeite waard om na de lunch pas te gaan eten of vroeg. Ik heb mensen met hun bord op de grond zien zitten in het zelfbedieningsrestaurant tijdens de les pauzes.

Wij hadden een heel mooi appartement naast de lift dus dat was een pluspunt.

Er is veel negatieve kritiek te vinden waar ik me deels in kan vinden maar wij hebben het toch prima naar ons zin gehad en voor ons was het de eerste keer dat onze zoon echt langere stukken met ons mee kon skiën na zijn lessen, nogmaals daar is het een ideaal gebied voor. Voor je eigen uitdaging is het wat minder interessant. Je zou ook krimml Gerlos Königsleiten etc een paar keer aan kunnen doen maar dan kan je ook net zo goed daarheen gaan.

Dus als je je verwachtingen wat kan bijstellen en geen high end skigebied verwacht denk ik dat je er met kinderen prima op je plek bent. Waar ik zelf ook niet zo gecharmeerd van ben is dat echt iedereen daar Nederlands is.

🏂

Gedeeltelijk eens, ik vind dat het gebied wel ergens zijn charme heeft, het voelt erg gezellig/ gemoedelijk aan. Maar is id. veel te druk. Vraag me wel af waarom je op dit gebied bent gekomen: door de prijs accomodatie, hoeveelheid blauwe pistes of de kleinschaligheid? Of een combinatie hiervan / nog andere zaken?

MiyukiJan op 11 dec 2023 07:30

Zijn bij dit gebied gekomen door Google. Gezocht op kindvriendelijk skigebied in Oostenrijk. Deze stond in de top 5. Overzichtelijk. Makkelijke pistes, Niet te groot. En inderdaad de skipas is niet duur.

Mijn persoonlijke mening… Beter een ander gebied. Het is er inderdaad echt wel druk en dan met name vanwege de Hollanders (ieder zijn ding, maar niet mijn voorkeur) en het piste- en lesaanbod maakte dat voor mij zeker niet goed. 1001 leukere gebiedjes wat mij betreft…

Shane op 10 dec 2023 23:23

Bedankt voor je reactie.
Al die Nederlanders hoeft van mij ook niet. Al gaan we niet de après ski in, dus zal de overlast ervan wel mee vallen.
Ben nu wel benieuwd naar een aantal van die leukere gebieden?

Ik ben er vorig jaar in de voorjaarsvakantie geweest. Mijn zoon was toen nog 7 had daar zijn 3e week les en 1 cursus van 9 lessen rollerbaan achter de rug.

De lessen daar waren goed geregeld. Hij werd in een klasje gezet na het voorskiën maar dat waren te grote en allemaal oudere kinderen die na 2 afdalingen toch een niveautje verder waren. Klasje eronder was perfect voor hem en hij maakte weer flinke sprongen in zijn ontwikkeling.

Het skigebied is ideaal voor families, bijna alles komt in principe op dezelfde punten uit, wat ook meteen een bottleneck is als het erg druk is. Dan sta je soms wel even in een rij bij de lift.

De drukte was wel een ding. Sta je vlak voor opening bij de lift ben je zo boven. Kom je rond 9uur is het wel een flinke rij. Er is in neukirchen maar een gondel en die heeft zoals gezegd een lage capaciteit. En zoals gezegd bij de andere liften staan op sommige punten ook wel rijen. De restaurants kunnen erg druk zijn en het is echt de moeite waard om na de lunch pas te gaan eten of vroeg. Ik heb mensen met hun bord op de grond zien zitten in het zelfbedieningsrestaurant tijdens de les pauzes.

Wij hadden een heel mooi appartement naast de lift dus dat was een pluspunt.

Er is veel negatieve kritiek te vinden waar ik me deels in kan vinden maar wij hebben het toch prima naar ons zin gehad en voor ons was het de eerste keer dat onze zoon echt langere stukken met ons mee kon skiën na zijn lessen, nogmaals daar is het een ideaal gebied voor. Voor je eigen uitdaging is het wat minder interessant. Je zou ook krimml Gerlos Königsleiten etc een paar keer aan kunnen doen maar dan kan je ook net zo goed daarheen gaan.

Dus als je je verwachtingen wat kan bijstellen en geen high end skigebied verwacht denk ik dat je er met kinderen prima op je plek bent. Waar ik zelf ook niet zo gecharmeerd van ben is dat echt iedereen daar Nederlands is.

Martin9 op 11 dec 2023 08:47

Wij redden ons overal wel. Zoeken vooral een gebied wat leuk is voor onze dochter. Voornamelijk met blauwe pistes. Vaker dezelfde piste moeten skiën is geen probleem. Maar liever niet de keuze uit maar 4/5 pistes.

Je zou op basis van wat je noemt ook eens kunnen kijken bij Dorfgastein-Großarltal of Skijuwel.

*bericht bewerkt door MiyukiJan op 11 dec 2023 18:56

Voor SkiJuwell de aantekening dat de dalafdalingen waarschijnlijk nog wel iets te lastig zullen zijn. Aan de Alpbach kant tot middenstation Wiedersbergerhorn na 3 jaar ervaring zeker wel te doen. Helemaal naar beneden - zowel Alpbach als Inneralpbach is lastiger. Middenstation van de Pöglbahn (Inneralpbach) is helaas niet te bereiken vanaf boven.
De Wildschönau kant is bovenin wellicht nog iets lastiger. Maar daar komen we eigenlijk niet.
Wel lekker gemoedelijk gebied maar in de crocus standaard met drukte. Niet heel super druk maar bij de aanvoerliften is het wel eens wachten. Niederau voor mij onbekend. Reith is leuk maar met 1.5 afdaling wel beperkt. Het heet een familie afdaling maar dan moet je wel de juiste koers over de piste nemen (de langste route bovenin rechtsom - links op de piste is het een stuk steiler)

Wij waren er ook ooit met onze kinderen van toen 7 en 9 jaar. Lessen waren daar prima maar idd druk, zoals al meerdere keren genoemd. En die 75km volgens opgave lijken mij schromelijk overdreven. Zijn overal vrij korte liften en binnen een paar minuten kon je weer aanschuiven in de rijen. Hoogteverschil boven in de kom is vrij klein.
Waren er met de voorjaarsvakantie en dalafdaling naar Neukirchen was zacht en papperig. Dus voor veel beginnende skiërs te lastig.
Hebben ons die week goed vermaakt maar kom daar niet meer terug.

Ik ben er vorig jaar in de voorjaarsvakantie geweest. Mijn zoon was toen nog 7 had daar zijn 3e week les en 1 cursus van 9 lessen rollerbaan achter de rug.

De lessen daar waren goed geregeld. Hij werd in een klasje gezet na het voorskiën maar dat waren te grote en allemaal oudere kinderen die na 2 afdalingen toch een niveautje verder waren. Klasje eronder was perfect voor hem en hij maakte weer flinke sprongen in zijn ontwikkeling.

Het skigebied is ideaal voor families, bijna alles komt in principe op dezelfde punten uit, wat ook meteen een bottleneck is als het erg druk is. Dan sta je soms wel even in een rij bij de lift.

De drukte was wel een ding. Sta je vlak voor opening bij de lift ben je zo boven. Kom je rond 9uur is het wel een flinke rij. Er is in neukirchen maar een gondel en die heeft zoals gezegd een lage capaciteit. En zoals gezegd bij de andere liften staan op sommige punten ook wel rijen. De restaurants kunnen erg druk zijn en het is echt de moeite waard om na de lunch pas te gaan eten of vroeg. Ik heb mensen met hun bord op de grond zien zitten in het zelfbedieningsrestaurant tijdens de les pauzes.

Wij hadden een heel mooi appartement naast de lift dus dat was een pluspunt.

Er is veel negatieve kritiek te vinden waar ik me deels in kan vinden maar wij hebben het toch prima naar ons zin gehad en voor ons was het de eerste keer dat onze zoon echt langere stukken met ons mee kon skiën na zijn lessen, nogmaals daar is het een ideaal gebied voor. Voor je eigen uitdaging is het wat minder interessant. Je zou ook krimml Gerlos Königsleiten etc een paar keer aan kunnen doen maar dan kan je ook net zo goed daarheen gaan.

Dus als je je verwachtingen wat kan bijstellen en geen high end skigebied verwacht denk ik dat je er met kinderen prima op je plek bent. Waar ik zelf ook niet zo gecharmeerd van ben is dat echt iedereen daar Nederlands is.

Martin9 op 11 dec 2023 08:47

Wij redden ons overal wel. Zoeken vooral een gebied wat leuk is voor onze dochter. Voornamelijk met blauwe pistes. Vaker dezelfde piste moeten skiën is geen probleem. Maar liever niet de keuze uit maar 4/5 pistes.

David83 op 11 dec 2023 18:33

Ons bevalt de Turracher Hohe erg goed, wat verder rijden, maar lekker rustig en overzichtelijk

mooie zoektocht nog dus…

Wij vinden, met 3 kinderen, het niet zo erg om verder te rijden. Wij zitten idd ook altijd aan de carnavalsweek vast en dus druk, vooral ook heel veel Duitsers. Nederlanders komen massaal de week daarna…

Wij hebben Zillertal gehad; Spieljoch is lekker gemoedelijk, Zell am Ziller 4 jaar lang geweest, erg goed bevallen, ook met kinderen. Ja de ochtendlift kan wat druk zijn maar echt eenmaal boven is het goed te doen! Kinderen redden zich heel goed met de klasjes en ouders kunnen zelfs helemaal naar gerlos/konigsleiten… Vergeet dan de sportabfart niet met de schnitzelhutte!
.
Karinthie; Nassfeld, top gebied! Hele fijne lessen gehad, tot 14:00 waarna je nog heerlijk ff samen kan skien! Heiligenblut, Super maar voor lessen iets minder denk ik… Hier zijn we een aantal jaren geweest voordat we kinderen hadden.

Dit jaar gaan we naar Lungau, Sankt Michael. Je kan dan prima bij 3 of 4 skigebieden terecht: Obertauern (druk), Katschberg, Grosseck, Fanningberg.

Bad kleinkirchheim (klein stukje verder dan Lungau) is ook goed te doen en genoeg accommodatie te vinden nog.

Wildkogel Arena heeft één heel groot voordeel en dat is de rodelbaan van 14km! "s avonds kan je boven op de berg, halverwege (zwischenzeit) of beneden (Flieglbirchl) gezellig eten in de verschillende restaurants.

Voor de rest ben ik het helemaal met Paulr eens.

Allemaal bedankt voor jullie reacties en het meedenken.
Het wordt inderdaad nog een zoektocht.
Heb de kaart voor skijuwel aandachtig bekeken. Denk niet dat deze het gaat worden.
Ben nog aan het kijken naar zell am ziller,zillertal3000, sivereta Montafon,dorfgastein.

Mocht er nog iemand een suggestie hebben,of opmerkingen over 1 van deze gebieden.
hoor ik dat graag

Silvretta Montafon en dorfgastein ben ik beide geweest en naar beide ga ik momenteel elk jaar. In dorfgastein zijn de klassen wat internationaler, althans die van ons zaten in bad Gastein. Ik vind beide gebieden kindvriendelijk. In Montafon heb je ook de golm / gargellen en evt brand zeker die gebieden aanrader met kinderen. Gaschurn/ Sankt gallenkirchen/ schruns kan druk zijn. In gasteiner tal waren we vorig met de kinderen 3 weken ski ervaring, de laatste dagen op de graukogel en sportgastein. Dan mijd je wel de drukte en zeker die rode op de graukogel en de blauwe(maar ook de rode) zijn goed te doen voor mij kinderen die voor het eerst een dag mee waren. Ik moet zeggen ik vermaakte me zelf ook meer dan prima. Voor lessen ben je wel aangewezen op dorfgastein, mijn ervaring kan druk zijn in de voorjaarsvakantie maar scheelt echt per dag. Wel is de Schlossalm beduidend drukker.

Silvretta Montafon en dorfgastein ben ik beide geweest en naar beide ga ik momenteel elk jaar. In dorfgastein zijn de klassen wat internationaler, althans die van ons zaten in bad Gastein. Ik vind beide gebieden kindvriendelijk. In Montafon heb je ook de golm / gargellen en evt brand zeker die gebieden aanrader met kinderen. Gaschurn/ Sankt gallenkirchen/ schruns kan druk zijn. In gasteiner tal waren we vorig met de kinderen 3 weken ski ervaring, de laatste dagen op de graukogel en sportgastein. Dan mijd je wel de drukte en zeker die rode op de graukogel en de blauwe(maar ook de rode) zijn goed te doen voor mij kinderen die voor het eerst een dag mee waren. Ik moet zeggen ik vermaakte me zelf ook meer dan prima. Voor lessen ben je wel aangewezen op dorfgastein, mijn ervaring kan druk zijn in de voorjaarsvakantie maar scheelt echt per dag. Wel is de Schlossalm beduidend drukker.

Kevinski op 16 dec 2023 16:16

Bedankt voor je reactie. Hier ga ik eens voor zitten om een en ander uit te zoeken.

Montafon is zeker iets om in gedachte te houden. Recensies zijn ook goed.
Ben verder ook nog naar zillertal3000 aan het kijken. En dan in tux via de eggalmbaan omhoog.

Montafon is zeker iets om in gedachte te houden. Recensies zijn ook goed.
Ben verder ook nog naar zillertal3000 aan het kijken. En dan in tux via de eggalmbaan omhoog.

David83 op 18 dec 2023 19:35

Montafon kan ik je absoluut aanraden. Ben er 3x geweest met jonge kinderen, prima gebied. Ook relatief dichtbij en heel makkelijk aan te rijden. Vanaf de snelweg is het nog maar een klein stukje naar Gaschurn en Schruns.

Montafon is zeker iets om in gedachte te houden. Recensies zijn ook goed.
Ben verder ook nog naar zillertal3000 aan het kijken. En dan in tux via de eggalmbaan omhoog.

David83 op 18 dec 2023 19:35

Tux lijkt mij ook een prima plek. Naast de eggalmbaan kun je ook makkelijk met de Rastkogelbahn in het Rastkogel gebiedje komen met meerdere eenvoudige pistes. Ik ben hier al heel lang niet meer in de schoolvakanties geweest dus qua drukte kan ik het niet goed inschatten.

Montafon is zeker iets om in gedachte te houden. Recensies zijn ook goed.
Ben verder ook nog naar zillertal3000 aan het kijken. En dan in tux via de eggalmbaan omhoog.

David83 op 18 dec 2023 19:35

Tux lijkt mij ook een prima plek. Naast de eggalmbaan kun je ook makkelijk met de Rastkogelbahn in het Rastkogel gebiedje komen met meerdere eenvoudige pistes. Ik ben hier al heel lang niet meer in de schoolvakanties geweest dus qua drukte kan ik het niet goed inschatten.

Rick_R op 18 dec 2023 21:23

Wij zijn voorheen ook vaker in dit gebied geweest. Maar dat was buiten de vakanties en zonder onze dochter.
We hebben de laatste jaren in de mei vakantie in Tux een b&b gehad. Zijn toen op de gletsjer geweest. Ik heb het idee dat de drukte vooral in mayerhofen zit. Dus hoop omdat wanneer je vanuit Tux begint je zeker in de ochtend nog een beetje rust op de piste hebt.

Montafon is zeker iets om in gedachte te houden. Recensies zijn ook goed.
Ben verder ook nog naar zillertal3000 aan het kijken. En dan in tux via de eggalmbaan omhoog.

David83 op 18 dec 2023 19:35

Montafon kan ik je absoluut aanraden. Ben er 3x geweest met jonge kinderen, prima gebied. Ook relatief dichtbij en heel makkelijk aan te rijden. Vanaf de snelweg is het nog maar een klein stukje naar Gaschurn en Schruns.

Iseeku op 18 dec 2023 21:10

Waren de keren dat jullie hier waren in de schoolvakanties? Zo ja hoe was het toen met de drukte? Het rijden is voor ons niet zo een probleem. Wel mooi meegenomen natuurlijk. Zoeken meer naar een gebied waar we niet alleen maar staan te wachten op de lift wegens drukte. En lekker over blauw kunnen skiën. Rood kan onze dochter ook. Maar blauw vind ik persoonlijk fijner om met haar te doen.

Montafon is zeker iets om in gedachte te houden. Recensies zijn ook goed.
Ben verder ook nog naar zillertal3000 aan het kijken. En dan in tux via de eggalmbaan omhoog.

David83 op 18 dec 2023 19:35

Montafon kan ik je absoluut aanraden. Ben er 3x geweest met jonge kinderen, prima gebied. Ook relatief dichtbij en heel makkelijk aan te rijden. Vanaf de snelweg is het nog maar een klein stukje naar Gaschurn en Schruns.

Iseeku op 18 dec 2023 21:10

Waren de keren dat jullie hier waren in de schoolvakanties? Zo ja hoe was het toen met de drukte? Het rijden is voor ons niet zo een probleem. Wel mooi meegenomen natuurlijk. Zoeken meer naar een gebied waar we niet alleen maar staan te wachten op de lift wegens drukte. En lekker over blauw kunnen skiën. Rood kan onze dochter ook. Maar blauw vind ik persoonlijk fijner om met haar te doen.

David83 op 18 dec 2023 21:43

Ja, altijd in de schoolvakanties. Het was natuurlijk wel wat drukker, maar zodra je boven bent verspreidt de drukte zich prima. Ik heb dat nooit als een probleem ervaren. We zijn ook 2x in Neukirchen geweest en daar was het inderdaad wel wat drukker, omdat alles bij elkaar komt in de kom.
Montafon is echt een leuk gebied met goede brede pistes.

Ergens meen ik gelezen te hebben dat je met een pas voor de wildkogelarena ook een dag bij krimml kan opstappen (waar zeker mooie pistes liggen voor de minder ervaren skieer). Wellicht kan iemand dat bevestigen?

Ergens meen ik gelezen te hebben dat je met een pas voor de wildkogelarena ook een dag bij krimml kan opstappen (waar zeker mooie pistes liggen voor de minder ervaren skieer). Wellicht kan iemand dat bevestigen?

Draak op 19 dec 2023 07:32

Bedankt voor je reactie. Maar ik denk dat we vanwege de recensies hier en op andere sites niet naar wildkogel arena gaan. Voornamelijk vanwege de drukte. Ben nu naar Tux en Montafon aan het kijken. Wildkogel arena lijkt mij wel een leuk gebied met kids. Maar dan buiten de drukke vakantie weken.

Montafon is zeker iets om in gedachte te houden. Recensies zijn ook goed.
Ben verder ook nog naar zillertal3000 aan het kijken. En dan in tux via de eggalmbaan omhoog.

David83 op 18 dec 2023 19:35

Montafon kan ik je absoluut aanraden. Ben er 3x geweest met jonge kinderen, prima gebied. Ook relatief dichtbij en heel makkelijk aan te rijden. Vanaf de snelweg is het nog maar een klein stukje naar Gaschurn en Schruns.

Iseeku op 18 dec 2023 21:10

Waren de keren dat jullie hier waren in de schoolvakanties? Zo ja hoe was het toen met de drukte? Het rijden is voor ons niet zo een probleem. Wel mooi meegenomen natuurlijk. Zoeken meer naar een gebied waar we niet alleen maar staan te wachten op de lift wegens drukte. En lekker over blauw kunnen skiën. Rood kan onze dochter ook. Maar blauw vind ik persoonlijk fijner om met haar te doen.

David83 op 18 dec 2023 21:43

Ja, altijd in de schoolvakanties. Het was natuurlijk wel wat drukker, maar zodra je boven bent verspreidt de drukte zich prima. Ik heb dat nooit als een probleem ervaren. We zijn ook 2x in Neukirchen geweest en daar was het inderdaad wel wat drukker, omdat alles bij elkaar komt in de kom.
Montafon is echt een leuk gebied met goede brede pistes.

Iseeku op 19 dec 2023 05:00

Bedankt voor je reactie. Zeker een gebied om te overwegen dan. Hoor ook van veel mensen dat het een leuk gebied is. Ik snap ook dat het in vakanties drukker is op de piste. Maar in sommige gebieden is het wel te druk. Waardoor je vooral bij de lift lang moet wachten. Daarnaast is het ook wel fijn om iets ruimte op de piste te hebben. Maakt het nog uit waar in Montafon dat je zit? Bv Schruns of st Gallenkirch.

Bij de grasjochbahn en de valisera bahn in sankt gallenkirch zit je heel centraal en de valisera is ook een moderne efficiënte gondel die eventuele drukte goed aankan. Ook heeft het heeft als voordeel dat je bij bewolkt weer makkelijk de keuze kan maken om de novakant op te gaan om wat meer tussen de bomen te skiën of bij papsneeuw de hoogte op te zoeken en op de grasjoch te gaan skiën.

Montafon is zeker iets om in gedachte te houden. Recensies zijn ook goed.
Ben verder ook nog naar zillertal3000 aan het kijken. En dan in tux via de eggalmbaan omhoog.

David83 op 18 dec 2023 19:35

Montafon kan ik je absoluut aanraden. Ben er 3x geweest met jonge kinderen, prima gebied. Ook relatief dichtbij en heel makkelijk aan te rijden. Vanaf de snelweg is het nog maar een klein stukje naar Gaschurn en Schruns.

Iseeku op 18 dec 2023 21:10

Waren de keren dat jullie hier waren in de schoolvakanties? Zo ja hoe was het toen met de drukte? Het rijden is voor ons niet zo een probleem. Wel mooi meegenomen natuurlijk. Zoeken meer naar een gebied waar we niet alleen maar staan te wachten op de lift wegens drukte. En lekker over blauw kunnen skiën. Rood kan onze dochter ook. Maar blauw vind ik persoonlijk fijner om met haar te doen.

David83 op 18 dec 2023 21:43

Ja, altijd in de schoolvakanties. Het was natuurlijk wel wat drukker, maar zodra je boven bent verspreidt de drukte zich prima. Ik heb dat nooit als een probleem ervaren. We zijn ook 2x in Neukirchen geweest en daar was het inderdaad wel wat drukker, omdat alles bij elkaar komt in de kom.
Montafon is echt een leuk gebied met goede brede pistes.

Iseeku op 19 dec 2023 05:00

Bedankt voor je reactie. Zeker een gebied om te overwegen dan. Hoor ook van veel mensen dat het een leuk gebied is. Ik snap ook dat het in vakanties drukker is op de piste. Maar in sommige gebieden is het wel te druk. Waardoor je vooral bij de lift lang moet wachten. Daarnaast is het ook wel fijn om iets ruimte op de piste te hebben. Maakt het nog uit waar in Montafon dat je zit? Bv Schruns of st Gallenkirch.

David83 op 19 dec 2023 09:40

Wij zaten steeds in Gaschurn en gingen dan met de Versettlabahn naar boven. Daar genoeg prima blauwe en rode pistes. We gingen weleens een dagje naar het deel bij Schruns, maar ik ken het niet goed genoeg om de drukte in de ochtend te beoordelen.

Als je op dit moment op het punt staat te kiezen tussen Wildkogel arena en Montafon… Dan zou ik altijd Montafon doen. Zoals gezegd was wildkogel wat mij betreft prima met kids maar Montafon is veel uitgebreider en veelzijdiger. St. Gallenkirch is zoals hierboven staat een goede plek om te verblijven met opties om verschillende kanten op te gaan.

🏂

Allemaal bedankt voor jullie reacties en het meedenken.
Het wordt inderdaad nog een zoektocht.
Heb de kaart voor skijuwel aandachtig bekeken. Denk niet dat deze het gaat worden.
Ben nog aan het kijken naar zell am ziller,zillertal3000, sivereta Montafon,dorfgastein.

Mocht er nog iemand een suggestie hebben,of opmerkingen over 1 van deze gebieden.
hoor ik dat graag

David83 op 16 dec 2023 15:18

Ik ben wel bekend met Zell am Ziller in de carnavalsweek. Dat is bij de ochtendspits als ook alle skiklassen nar boven moeten druk, maar loopt wel door. Eenmaal boven verspreid het zich prima. Onze kinderen hebben het altijd naar hun zin gehad. Voor ouder die de kinderen laten lunchen bij hun klas, kunnen een mooie tocht maken richting Gerlos en verder… maar ook het gebied zelf biedt best wel wat uitdaging!

Wil je meer weten, vraag gerust!

Bedankt voor alle reacties. Montafon wordt steeds meer een serieuze kandidaat. Ik had eerst mijn voorkeur voor Zillertal 3000. En dan via de eggalm. Maar twijfel nu steeds meer. Hoor van zoveel positieve dingen over Montafon. Ook over de berghutten,sfeer,uitzichten enz.

Plaats een reactie