Verschrikkelijk

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wildkogel Arena en Neukirchen

Het enige skigebied met een dalafdaling zonder lift naar boven. De enige lift naar boven heeft in de ochtend een uur tot anderhalf uur wachttijd, veel te weinig capaciteit. Wil je lunchen, dan maak je borst maar nat. Zo verschrikkelijk druk. Dit gebied is qua infrastructuur hopeloos achtergebleven bij andere gebieden. Als je zonder teveel frustratie op wintersport wil moet je niet naar neukirchen. Niet doen

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 16 jan 2023 22:44

In 2017. Ongeveer dezelfde ervaring gehad. Het wildkogel skigebied is echt niet fijn! Inderdaad lang wachten om naar boven te gaan. Ook buiten de vakanties.

Wij hadden toen een uitgebreidere skipas zodat we ook in het skigebied van kichdorf /kitzbuhel konden skiën. Wij hebben hier de rest van de vakantie geskied. Eerste lift van dit gebied ligt 10 minuten rijden vanaf Neukichen.

Voor gezinnen met kinderen op skiles is het lastig om naar een ander gebied te gaan. Je gaat uiteindelijk niet in een gebied zitten om vervolgens ergens anders te moeten skiën omdat het te druk is😉

Het enige skigebied met een dalafdaling zonder lift naar boven. De enige lift naar boven heeft in de ochtend een uur tot anderhalf uur wachttijd, veel te weinig capaciteit. Wil je lunchen, dan maak je borst maar nat. Zo verschrikkelijk druk. Dit gebied is qua infrastructuur hopeloos achtergebleven bij andere gebieden. Als je zonder teveel frustratie op wintersport wil moet je niet naar neukirchen. Niet doen

roel1973 op 15 jan 2023 09:24

Gisteren en eeregisteren hier nog geskied met werk maar dit is niet herkenbaar?

Dat de dalafdaling niet lekker uitkomt is jammer, maar het treintje dat je vervolgens naar de lift rijdt heeft genoeg ruimte, ook hebben we bijna niet hoeven te wachten.

@VBas, zo erg als TS het voorstelt was het ook niet toen wij er ooit waren. Maar in een voorjaarsvakantie moesten wij ook ca half uur tot drie kwartier wachten voor we met de gondel naar boven konden met onze toen nog kleine kinderen. En boven vond ik de meeste pistes ook vrij kort waardoor je snel weer kon aansluiten in de flinke rij voor de liften.
Dus nee, het is ook niet ons favoriete gebied maar zo heeft iedereen z’n ervaringen.

@VBas, zo erg als TS het voorstelt was het ook niet toen wij er ooit waren. Maar in een voorjaarsvakantie moesten wij ook ca half uur tot drie kwartier wachten voor we met de gondel naar boven konden met onze toen nog kleine kinderen. En boven vond ik de meeste pistes ook vrij kort waardoor je snel weer kon aansluiten in de flinke rij voor de liften.
Dus nee, het is ook niet ons favoriete gebied maar zo heeft iedereen z’n ervaringen.

RuudW op 15 jan 2023 13:26

Het is ook niet mijn favoriete gebied, maar als TS er ook afgelopen dagen was vind ik de term “verschrikkelijk” wel heel overdreven.

Staat hier op de site wel als heel druk in de vakanties. Dat lijkt dan dus accuraat. Er was sprake van skiles dus zal vast in de vakantie zijn geweest.

Volgende keer eerst op wintersport.nl kijken en dan boeken, ipv boeken en dan klagen ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Staat hier op de site wel als heel druk in de vakanties. Dat lijkt dan dus accuraat. Er was sprake van skiles dus zal vast in de vakantie zijn geweest.

Volgende keer eerst op wintersport.nl kijken en dan boeken, ipv boeken en dan klagen ;).

Roy83 op 15 jan 2023 14:05

Nou, elke ervaring erbij op deze website is mooi meegenomen voor degene die overweegt erheen te gaan. Wel jammer voor @roel1973 dat het zo uitpakte

Als je volgende keer in de zelfde regio zou boeken, misschien St. Johann in Tirol overwegen (vnl de kant vd Eichenhof liften). Mijn beide kinderen hebben daar leren skiën. Echt een aanrader! Een heel Kinderland daar. En een overzichtelijk gebied als ze al wat meer kunnen.
Wel balen jullie vakantie nu… Succes en geduld gewenst…

One ski, more fun.

Het enige skigebied met een dalafdaling zonder lift naar boven. De enige lift naar boven heeft in de ochtend een uur tot anderhalf uur wachttijd, veel te weinig capaciteit. Wil je lunchen, dan maak je borst maar nat. Zo verschrikkelijk druk. Dit gebied is qua infrastructuur hopeloos achtergebleven bij andere gebieden. Als je zonder teveel frustratie op wintersport wil moet je niet naar neukirchen. Niet doen

roel1973 op 15 jan 2023 09:24

Ik zou gewoon thuisblijven met zo’n instelling.

@roel1973, kun je ons vertellen welke week je dit ervaren hebt. En met welke sneeuwomstandigheden ? Dank !

Paulr

In 2019 in Neukirchen geweest(3e week jan) en ben het eens dat het niet het allerfijnste skigebied is, maar dit is wel heel overdreven naar mijn bescheiden mening. Ligt ging best heel snel en de pistes lagen er goed bij. Skibus van onderste piste is niet ideaal, maar ook niet echt een enorm ding.

Het enige skigebied met een dalafdaling zonder lift naar boven.

roel1973 op 15 jan 2023 09:24

Da’s niet waar, Klösterle en Lumbraun bijvoorbeeld ook. Neemt niet weg dat het verre van optimaal is

Gang is alles

@Lenvv Er is een levensgroot verschil tussen top hoogseizoen en één van de rustigste weken van het jaar…
Ik ben er meermaals een dag geweest, en de verschillen tussen de weken zijn enorm.

En men voelt daar niet de behoefte om de ski-infrastructuur te verbeteren?

Mijn mening is gebaseerd op de krokusvakantie. Als je in de 3e week januari gaat skiën in neukirchen zul je inderdaad geen probleem hebben. Voor kinderen is het een prima gebied.

Het enige skigebied met een dalafdaling zonder lift naar boven.

roel1973 op 15 jan 2023 09:24

Da’s niet waar, Klösterle en Lumbraun bijvoorbeeld ook. Neemt niet weg dat het verre van optimaal is

Jesper op 15 jan 2023 18:37

Lumbraun? 🙃

@Lenvv Er is een levensgroot verschil tussen top hoogseizoen en één van de rustigste weken van het jaar…
Ik ben er meermaals een dag geweest, en de verschillen tussen de weken zijn enorm.

Bennie op 15 jan 2023 18:56

Dat kan uiteraard heel goed zo zijn. Blij dat ik deze week zelf kan kiezen en niet afhankelijk ben van de drukke vakantieweken 😅

@Mathijs! Door die zuidelijke ligging is die afdaling in Val Lumnezia natuurlijke vaker braun dan weiss und fein 😎

Maar @roel1973, de krokusvakantie is over een paar weken. Over welke krokusvakantie hebben we het nu… Ik heb inderdaad begrepen dat de gondel niet de snelste is, maar vooral in het hoogseizoen een probleem is. Wij gaan pas op 11 maart, dus ben daarom geïnteresseerd. Overigens gaan wij er denk ik maar 1 of 2 dagen skiën, de andere dagen zullen we naar Zillertal Arena of Kitzbuhel/Kirchberg gaan, met mogelijk nog een uitstapje richting Zell of Saalbach…

Paulr

@paulr krokusvakantie voor zuid is 19-26 februari. 11 maart zal het rustiger zijn komt vast goed dan👍

Mijn mening is gebaseerd op de krokusvakantie. Als je in de 3e week januari gaat skiën in neukirchen zul je inderdaad geen probleem hebben. Voor kinderen is het een prima gebied.

roel1973 op 15 jan 2023 19:32

Ik deel je mening wel grotendeels hoor. Zit qua logistiek niet lekker in elkaar daar omdat alles binnen de kom op dezelfde plekken uit komt. Veel ophoping van mensen en bottlenecks daardoor en drukker op de piste dan je zou verwachten obv piste kilometers (die 75km is zwaar overtrokken trouwens).
Overigens vond ik oude infrastructuur wel meevallen.

Ik was er dus afgelopen jaar op een doordeweekse dag de 3e week van januari en het was behoorlijk druk met voornamelijk Nederlanders. Op hetzelfde moment ervaarden wij het in andere gebieden als zeer rustig. Het was zelfs zo erg dat we in 3 restaurants geen enkele plek konden bemachtigen (ook door het rare lompe NL publiek die liever geen tafel delen terwijl het vol is).

Ik geef in die hoek dan sowieso de voorkeur aan het resterhöhe gedeelte.

*bericht bewerkt door Amelm op 15 jan 2023 21:10

Maar @roel1973, de krokusvakantie is over een paar weken. Over welke krokusvakantie hebben we het nu… Ik heb inderdaad begrepen dat de gondel niet de snelste is, maar vooral in het hoogseizoen een probleem is. Wij gaan pas op 11 maart, dus ben daarom geïnteresseerd. Overigens gaan wij er denk ik maar 1 of 2 dagen skiën, de andere dagen zullen we naar Zillertal Arena of Kitzbuhel/Kirchberg gaan, met mogelijk nog een uitstapje richting Zell of Saalbach…

Paulr op 15 jan 2023 20:11

Ik ben komende week 5 dagen in dit gebied dus over een week kan ik je meer vertellen. Als ik de webcams de afgelopen dagen bekijk, lijkt het heel rustig

Thanks ! Ben benieuwd… de Neukirchen dag zou trouwens voornamelijk zijn op een dag dat het bijvoorbeeld hard sneeuwt, er wat poeder ligt en we geen tochtjes in de andere gebieden willen maken. Dan zal het sowieso rustig zijn….

Paulr

Het enige skigebied met een dalafdaling zonder lift naar boven.

roel1973 op 15 jan 2023 09:24

Da’s niet waar, Klösterle en Lumbraun bijvoorbeeld ook. Neemt niet weg dat het verre van optimaal is

Jesper op 15 jan 2023 18:37

Lumbraun? 🙃

Mathijs! op 15 jan 2023 19:56

Wanneer je iets corrigeert is het natuurlijk wel handig om het ook daadwerkelijk correct te doen :x
Lumbrein natuurlijk!

Gang is alles

Van de gebieden waar ik ben geweest is er maar 1 waar ik nooit meer terug zou willen. Ik snap dit topic dus wel.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Haha, Shane… dat klinkt niet veelbelovend voor een dagje Wildkogel skiën. Dat wordt dus toch wat vaker ietsje verder met de auto… :-)

Paulr

Ik vond vooral de gemixte dalafdaling naar Wildkogel met een groot stuk gedeelde sleebaan / skipiste nogal gevaarlijk.

Er was een tijdje geleden een topic dat heette meest onoverzichtelijke pistekaart. Ondanks dat het gebied niet zo groot is, ziet de pistekaart er erg onoverzichtelijk uit met afdalingen die omhoog lijken te gaan en liften naar beneden. Zonder al die pijltjes op de kaart zou het echt niet goed komen.

Born to Ride

Het enige skigebied met een dalafdaling zonder lift naar boven.

roel1973 op 15 jan 2023 09:24

Da’s niet waar, Klösterle en Lumbraun bijvoorbeeld ook. Neemt niet weg dat het verre van optimaal is

Jesper op 15 jan 2023 18:37

Lumbraun? 🙃

Mathijs! op 15 jan 2023 19:56

Wanneer je iets corrigeert is het natuurlijk wel handig om het ook daadwerkelijk correct te doen :x
Lumbrein natuurlijk!

Jesper op 15 jan 2023 21:40

Na de dalafdaling naar Aschau in het ZIllertal moet je ook met de bus naar de gondel worden gebracht.
Ik heb dat nooit als probleem ervaren en vind het wel een erg toffe route naar beneden. Mede hierdoor is deze route nooit echt druk.

Übung macht den meister!!!

Bedoel je niet het brixental?

Vanaf Kirchberg naar Aschau. Echt prachtig.

Totales Vollidiot

Plaats een reactie