Haute Alpes eind mei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Montgenèvre

Goedemorgen,

Niet meteen wintersport gerelateerd maar wil met mijn gezin eind mei een weekje naar de Haute Alpes - omgeving Montgenevre (mijn zoontje heeft dan een week extra vrij van school). Zouden daar wat kindvriendelijke wandelingen (evt met ezeltje) willen doen, misschien met speeltuintjes in de buurt, restaurants en een zwembad. Ik krijg alleen de indruk dat alles in die periode gesloten is (vermoedelijk omdat er wellicht nog sneeuw ligt?) en pas in juni weer opengaan voor de zomer. Weet iemand of dat klopt en zo nee: heeft iemand tips voor die periode? Dank

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 04 apr 2023 15:38: verhuist naar juiste categorie

Voor specifiek dat gebied weet ik het niet, maar in veel berggebieden komt het inderdaad pas weer in juni op gang.

Het is een beetje de rustperiode na de winterdrukte. En het klopt dat er nog sneeuw ligt, niet genoeg om nog te skiën, maar wel genog om de zomeractiviteiten (wandelen, mountainbiken, etc.) in de war te sturen.

null

*bericht bewerkt door Errant op 03 apr 2023 10:09

Eind mei in je toch nog wel skiën? Mont Genevre is toch best hoog?

Als je bereid bent om iets verder te rijden, dan kan ik je de omgeving van Cauterets aanbevelen. De liften op pont d’Espagne zijn vanaf 18 mei open. Je kunt ook naar boven of naar beneden lopen.
Wij verbleven vorig jaar zomer op een zeer kindvriendelijke camping bij Argeles gazost.

Eind mei in je toch nog wel skiën? Mont Genevre is toch best hoog?

Slim op 05 apr 2023 02:31

Er is meestal nog genoeg sneeuw, maar de liften zijn dicht bij gebrek aan belangstelling.

The older I get, the better I was

Plaats een reactie