Sauze d'Oulx voor een beginner?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sauze d'Oulx

De planning is voor nu, als het uiteraard Covid wise toelaat, om in januari met mijn vriendin te gaan skiën. We zijn nog oriënterend naar het gebied maar de voorkeur gaat uit naar Italie met zijn heerlijk hout gebakken pizza’s. Mijn vriendin is beginner skier. Op een aantal skilessen op de borstelbaan na heeft ze nog nooit in de sneeuw gestaan. Ik zelf ben een redelijk ervaren skiër.
Als ik op de piste kaart kijk van Sauze d’Oulx zie ik maar 2 blauwe pistes staan en verder rood.
Wie heeft weleens in dit gebied geskied en kan mij adviseren of er toch voldoende mogelijkheden zijn voor een beginner om een leuke tijd te hebben?
Alvast dank voor de reacties! ⛷❄️😃

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 27 nov 2021 13:51

Ik ben nog niet in Via Lattea geweest, maar zou Alta Badia, de Seiseralm oid niet een betere optie zijn? Beiden zijn heel eenvoudig en je kan als beginner vrij snel en makkelijk het hele gebied door.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Perfect gebied voor beginners. Het zijn daar vooral glooiende grasbergen, de pistes zijn breed en de Italianen zijn meesters in piste preparatie.
Lees vooral ook de reviews op deze site.

The older I get, the better I was

Verslag met veel foto’s https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=60902…

En een video

*bericht bewerkt door Onnem op 27 nov 2021 12:28

The older I get, the better I was

Seiser Alm is sowieso ideaal voor beginners en Ortisei een mooie plaats om te verblijven. Vanaf daar kun je ook nog de col Raiser op vooral fijne rode pistes als je iets meer uitdaging wil.

Ik ken jouw genoemde gebied niet uit ervaring. Maar, waarom ga je niet naar Alta Badia? Geweldig gebied en als je het over lekker eten hebt is dat wel de juiste plek. Je kan daar heel leuke tochtjes maken zelfs als beginnende skier.
En misschien lukt het skiën je vriendin heel aardig en kan je verder de Dolomieten in.

Sauze d’Oulx vond ik persoonlijk een erg leuk gebied. Pistes zijn er over het algemeen goed breed, niet te steil en relatief heerlijk rustig. Als ik zou mogen kiezen ging ik liever een keer terug naar dit gebied dan naar Alta Badia (hoewel dat ook een prima gebied is, vond ik het daar erg druk en zijn de verbindingen tussen de deelgebieden niet altijd even makkelijk, zeker niet vanuit Ortisei).

*bericht bewerkt door paolie op 27 nov 2021 14:50

Perfect gebied voor beginners. Het zijn daar vooral glooiende grasbergen, de pistes zijn breed en de Italianen zijn meesters in piste preparatie.
Lees vooral ook de reviews op deze site.

Onnem op 27 nov 2021 12:23

mmm ik zou Via Latea nou niet bepaald zo omschrijven, het gebied is wel wat steiler dan dat. Dat zeggende denk ik dat iemand die al wat borstelbaan lessen heeft gehad hier prima redelijk snel uit de voeten kan. Je kunt hier mooie tochten maken zonder op de echt steile pistes uit te komen.

Click. Click. Peace

Dank voor alle reacties!
❄️❄️❄️😃

@Rogier toch nog een vraagje, je weet wel keuzes keuzes keuzes,
Zou Sestriere niet een betere uitvalsbasis kunnen zijn voor een beginnende skier dan Sauze d’ Oulx?

Plaats een reactie