Welk dalstation is handiger voor depot?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaier Gletscher

We gaan met de skibus en tegenwoordig heeft de gletsjer twee dalstations.
Weet iemand of een van de twee handiger is, bijvoorbeeld qua drukte of locatie bushalte bijvoorbeeld?
Wil namelijk nu vast depot boeken (vorige week in Finkenberg grepen we mis omdat alles vol zat)

null

Ik zou altijd Eisgrat kiezen. Lift loopt daar (ook als het druk) is gewoon wat vlotter door.

Edwin van Riel

En weet je toevallig hoe de bus daar zijn rondje maakt?
Als die voor de terugreis eerst bij Gamsgarten de mensen oppikt sta je dan bij Eisgrat veel langer te wachten omdat er in iedere bus maar een paar mensen bij passen?

Sorry, echt geen idee. Pakken altijd de auto het dal door eigenlijk ;). Denk dat het einde dag (terug) wel mee valt omdat toch iedereen gespreid beneden komt. Zou me dan eerder gaan om de reis in de ochtend. Kan me voorstellen dat ze daar wel flinke piekmomenten hebben.

*bericht bewerkt door evr66 op 15 feb 2023 14:59

Edwin van Riel

Ik ben afgelopen week de bus ingestapt bij de Gamsgarten (vertrekpunt dus een lege bus) en zou als ik jou was dus daar de lockers boeken.

Aftellen maar!

Wij zijn weer terug en hebben voor een depot in Gamsgarten gekozen wat goed bevallen is.

Voordeel is dat je richting de apreski naar beneden loopt ipv omhoog en je zit er dichter bij (de parasolbar bij Mutterberg). En zoals de tip van @matthieu zit je bij de eerste busstop dus een lege bus die vaak daarna al flink vol richting Eisgrat gaat.

Welke gondel sneller is heb ik niet vergeleken maar bij Gamsgarten konden we altijd zo doorlopen. Parkeerplaats bij Eisgrat was voller maar die gondels zijn ook veel groter. Overstappen op middenstation was beide kanten op meestal goed te doen.

*bericht bewerkt door mrnn op 07 mrt 2023 12:25

Mooi zo @mrnn !

Aftellen maar!

Plaats een reactie