Dalafdaling richting lift Brixen

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hallo allemaal,

Ik lees en hoor “slechte dingen” over de dalafdaling van Brixen.
Dan heb ik het over de dalafdaling die uitkomt bij de lift.

De rode 6 die overgaat in 1b.

Wat is hier over waar? Moet ik dan denken aan het feit dat er nooit sneeuw op ligt?
Of dat deze erg pittig is?

Er zijn vast mensen met ervaringen over deze afdaling.
Verder viel het mij ook op dat in het gehele Skiwelt Wilder Kaiser moeilijk is om geschikte accommodatie te vinden.

Is dit zo’n populair gebied dat dit allemaal al zo vroeg vol zit? Benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik heb geen ervaring met die piste maar het valt mij wel op dat t lastig is om een niet extreem luxe plek te vinden komende voorjaarsvakantie.

1B is het laatste stuk van de piste naar de gondel (dus laag gelegen) en ligt vol in de zon.
Oftewel een prima recept voor een dramatische afdaling met stukken ijs en slechte smurrie stukken en dus een prima uitdaging om zonder kleerscheuren beneden te komen :-)

De reactie hierboven klopt als een bus. De afdalingen naar Brixen (en ook Hopfgarten) liggen op het zuiden en bij mooi weer vol in de zon. Als het dan ook nog druk is, dan is de kwaliteit snel minder. Het verschil met de dalafdalingen naar de andere dorpen (Itter, Söll, Ellmau, Scheffau en Going) is dan behoorlijk. Komt ook bij dat het gebied niet hoog is (de Hohe Salve is net 1800 meter.) Het gebied is echter wel ruimschoots voorzien van sneeuwinstallaties dus zelfs het afgelopen (ramp) jaar heb ik nog best goed kunnen skiën.
Het is een populair gebied. Het is prima aan te rijden en je kunt heel makkelijk uitwijken naar Kitzbühel. Ook het gebied van Saalbach is via Fieberbrunn heel goed bereikbaar.

Menno skis… a lot!