Weekje tussen de Nederlanders

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

In de voorjaarsvakantie van regio Midden-Nederland zijn we op bezoek geweest bij SkiWelt Wilder Kaiser- Brixental. Hier verbleven we (2 pers) in het dorpje Brixem im Thale. Op deze site is er al genoeg over te lezen dus ik bespaar de informatieve preek. Mijn persoonlijke ervaring was dat het een rustig dorp was met weinig apres ski, maar wel met ons appartement vlakbij de skilift. Van te voren kreeg ik wel te horen dat het gebied ‘Nederlands’ zou zijn maar dit was ook echt het uiterste wat ik heb meegemaakt. In de gondel waren ook weer fantastische familie ruzies te verstaan. Evengoed was het een prettige week met (gelukkig) nog een pak sneeuw. Aan het einde van de week begon het hard te smelten in het dal, we waren ook blij dat we nog in deze week op wintersport konden gaan. Midden in de week was er nog een leuke iglo party op de berg. Hier kon je in de avond gratis de gondel in om vervolgens naar het iglo ‘dorp’ te lopen die zich half op de piste bevond. De overige gebieden Kirchberg en Kitzbühel hebben we niet bezocht, met de normale skipas van SkiWelt ben je voor een weekje wel zoet dus hier hadden we ook geen spijt van. Vorig jaar waren we in Sölden, wederom een andere ervaring maar het is leuk om gebieden met elkaar te kunnen vergelijken. Als je van een puur Nederlandse omgeving houdt dan is dit de place to be. Volgend jaar zullen we in ieder geval een ander gebied bezoeken. Thanks Austria and till next time.

Als ik je bericht goed lees vond je het gebied leuk maar de Nederlanders niet?

Is dat niet inherent aan de voorjaarsvakantie? Kan mij geen gebied voor mij halen waar Nederlanders niet overmatig aanwezig zijn (met alle voor en nadelen ervan). Gerlos, Flachau, Zell am See, etc… Wellicht dat wildekaiser net iets meer volkser types naar zich toe trekt? Maar dan heb je ook wel dit klassiekertje:

Kan mij geen gebied voor mij halen waar Nederlanders niet overmatig aanwezig zijn (met alle voor en nadelen ervan). Gerlos, Flachau, Zell am See, etc…

Aural op 06 mrt 2023 06:51

Die zijn er ook in Oostenrijk wel hoor, zelfs tijdens de voorjaarsvakantie. Zeker in de kleinere gebieden, maar zelfs sommige grotere gebieden hebben een veel kleiner percentage Nederlanders dan andere.

Ik focus me even op gebieden met 100+ km piste hierbij, maar als je echt minder Nederlanders wil zijn juist de kleinere minder bekende gebieden beter.

Naar mijn idee zeer veel NL in voorjaarsvakantie:
Skiwelt, Kirchberg, SFL, Zillertal, SHLF

Vrij gemengd publiek met minder dan 1/3 Nederlanders tijdens voorjaarsvakantie:
Höchkönig, Ski Juwel, Sankt Anton, Sölden, Montafon

Nog minder Nederlanders tijdens voorjaarsvakantie:
Schladming, Bad (Hof)Gastein, Obertauern, Nassfeld, Bad Kleinkirchheim

*bericht bewerkt door Amelm op 06 mrt 2023 08:03

Wij komen nu 6 jaar in Italie. Het aantal Nederlanders neemt (mondjesmaat) toe, maar “wij” zijn gelukkig nog ver in de minderheid. Die gebieden zijn echt nog wel te vinden. Weinig XC40’s en XC60’s (krijgt iedereen tegenwoordig zo’n bak als leaseauto?), geen tenenkrommende après ski (waar papa een weekje lekker gek mag doen) en weinig brutale “kids” (“ga maar gewoon voor bij de lift hoor Floris, dat is assertief”). And so on…Voor ons draagt dat bij aan het vakantiegevoel, net zoals in de zomer trouwens.

Holländerloch: voor de een een crime, voor de ander juist een feest. Je begrijpt het als je in Bormio twee stellen op een terrasje ziet ‘feesten’ met muziek van Hazes jr op een boxje, terwijl de Italianen geamuseerd maar verbaasd toekijken. Hadden ze nu maar ergens anders geboekt.

Life is what happens while you were checking your phone

Vond het in Alta Badia ook veel drukker met Nederlanders dan voorgaande jaren.

Skiwelt is altijd vrij Nederlands, maar afgelopen week was wel extreem inderdaad.

Het is niet heel gek, als je aan de midden vakantie periode vast zit dan had je de laatste jaren de combi met carnaval, derhalve had je nog een mix met Duitsers die ook vakantie hadden (ook in skiwelt kwamen die). Dit jaar zat je met regio Noord samen en zie je dat internationaal veel vakanties voorbij waren, daarom zie je idd oa in skiwelt een soort Nederlandse invasie.
Alhoewel dit een beetje vertekend denk ik, de algemene drukte was veel lager in het gebied dan de voorgaande jaren wanneer je er met carnaval zat.
Er waren niet perse meer Nederlanders, er waren vooral minder Duitstalige gasten in het gebied.
Maargoed, daarom was het dus ook stukken minder druk bij de liften en dat was wel enorm fijn eigenlijk.

Wij zaten in Ellmau en moet zeggen dat ik mij niet gigantisch geërgerd heb eigenlijk, vooral veel gezinnen daar en een leuke sfeer.
Heel soms een groep jongeren die wat wild deden en geen zelfreflectie hadden (achteruitskiënd voor mn vrouw langs bij de lift, en boos roepen wat zij nu aan t doen is), maar aan de andere kant, wie is niet jong geweest en voelde zich onoverwinnelijk in een groep.

Een dagje naar Westendorf was idd wat anders, daar liep wat meer andere types rond, maargoed, dat weet je daar ook wel weer, en die zitten toch vanaf begin van de middag op t terras van Gerry’s en heb je weinig last van :P

*bericht bewerkt door Powermage op 06 mrt 2023 10:33

Er is niets zo verschrikkelijk als Nederlanders! De situatie versterkt zich indien de Nederlanders zich in groepen bevinden. Een groot deel van de Nederlanders die naar het buitenland gaan kunnen zich enkel in groepen manifesteren.

Groepen Nederlanders blijken ware Neanderthalers te zijn indien ze de landsgrenzen over zijn en op dat moment vertonen ze menselijke kenmerken van egoïsme voor zichzelf en voor de roedel. Hierbij werkt alcohol en/of in combinatie met vermoeidheid als aanjager voor het verschrikkelijke gedrag.

Kortom: je hebt meer dan gelijk en in het nieuws is dit meerdere malen uitgelicht.

Doordat enkel het Noorden en het Midden van Nederland een school gerelateerde vakantie week hadden ontstond er het beeld dat enkel dat er enkel Nederlanders in bijvoorbeeld Oostenrijk waren de afgelopen week. In de grote delen van Oostenrijk, Duitsland en bij de Belzen waren de schoolvakanties veelal een week eerder. Hierdoor kunnen de Nederlanders er niets aan doen dat ze zo massaal aanwezig zijn geweest de afgelopen week. Uiteraard zijn ze zelf verantwoordelijk voor de zichtbaarheid en dat heeft in veel gebieden geleid tot irritatie en frustratie bij de overige wintersporters. Ook veelal Nederlanders die zich geïrriteerd hebben aan de medelanders. Wel zijn de grote afwezige deels de verantwoordelijk voor het verplaatsen van de frustraties en irritaties jegens de Nederlandse Neanderthalers.

Wil je geen last hebben van Nederlanders dan wil ik adviseren om zelf uit te wijken aangezien de Nederlander vaak een gewoonte dier is met repeterend gedrag die graag jaarlijks terugkeert naar hetzelfde verblijf.

Indien je dan denkt dat dit een teken is aan de wand voor de betreffende personen…. dan heb je het verkeerd. De repeterende wintersporters is in een grote diversiteit actief…

Er is niets zo verschrikkelijk als Nederlanders! De situatie versterkt zich indien de Nederlanders zich in groepen bevinden. Een groot deel van de Nederlanders die naar het buitenland gaan kunnen zich enkel in groepen manifesteren.

Bruuuno op 06 mrt 2023 12:21

Dit fenomeen is niet alleen Nederlanders hoor, dit is gewoon een universeel “mensen” ding, en er zijn er zat die misschien nog wel erger zijn in bepaalde contexten (groepen Engelse of Italianen op dingen als een Oktoberfest oid)
En ook Duitsers zijn echt in groepen niet heilig.

*bericht bewerkt door Powermage op 07 mrt 2023 11:24

Wat is nu de boodschap van dit bericht? Een Nederlander verwijt andere Nederlanders dat ze in dezelfde week in hetzelfde gebied gaan skiën? Je gaat er zelf toch ook naartoe?
Iets van “de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet”.

Nederlanders " in groep" zijn dikwijls zééééééééééééééér luidruchtig maar ONZE leukste vakantievrienden kwamen meestal uit Nederland ( ik ben B.)

Born to run. B.S.

Fantastisch al die Nederlanders in Tirol!!!

Dan kom ik ze tenminste niet tegen 😂

Maar an sich ook wel weer jammer, want Tirol is best leuk…

Disturbing the peace since 1975

Hoe vond je die heerlijke dalafdaling naar Brixen?
Mag de naam piste niet hebben.

Vanaf de HochBrixen kant bedoel ik dan…Vanaf Westendorf is prima.

Totales Vollidiot

Geen Nederlanders? Monte Rosa skigebied.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Respecteer de 1b mensen, een piste waar eigenlijk geen piste meer hoort te zijn.

Niets zo mooi als aan het eind van de dag de hopeloze blikken in de ogen als ze voorbij de koeienstal moeten, prachtig.

Er is niets zo verschrikkelijk als Nederlanders!

Bruuuno op 06 mrt 2023 12:21

Denken mensen uit anderen landen echt zo negatief over jou als ze je tegenkomen op vakantie? Of gaat dit niet over jou maar over anderen?

Peter Pos

@peterpos: ik ben een graag geziene gast bij de gastronomie in de Alpen landen en ze zien mij altijd graag terugkomen. Daarbij heb ik geen spiegel dus ik kan slecht naar mijzelf kijken… ik kijk graag naar andere😏

Dus niet alle Nederlanders zijn verschrikkelijk…

Peter Pos

Nederlanders die zichzelf verheven voelen boven andere Nederlanders vind ik altijd een beetje eng….

Dus niet alle Nederlanders zijn verschrikkelijk…

peterpos op 10 mrt 2023 19:01

Dat is afhankelijk van het perspectief van kijken…

Plaats een reactie