verbindingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hoi, met kerst gaan we naar Soll. Kan iemand mij vertellen hoe je vanuit Soll naar de rest van het gebied komt en of dit te doen is voor beginners? Op de pistekaart zie ik alleen een zwarte piste richting hopfgarten…

Als je zwart (en moeilijker rood) wil voorkomen, dan moet je denk via Brixen gaan (Salverunde volgen naar Brixen en dan verder).

Maar waarschijnlijk kun je als beginner beter richting Brandstadl gaan dan richting Hopfgarten, daar liggen wat meer blauwe en eenvoudig rode pistes

*bericht bewerkt door Bart14 op 08 dec 2022 13:49

Richting Brixen im Thale:

Vanaf Hochsöll ( niet de Hohe Salve) pak je de lift 43 Keat bij uitgang gondel aan je linkerzijde in de hoek.
Dan de 43 A blauwe piste vervolgens rechtsafbuigen richting de rode 51 Siller Keat. Vervolgens zie je daar de 6-persoons lift met oranje kappen 51 siller-keat die moet je hebben. Bovenaan rechtsafdraaien en richting de rode 51B die gaat richting Brixen en komt uit bij de Filzbodenbahn (7). Vanuit daar kan je gemakkelijk richting Scheffau en Ellmau-Going of afdalen naar Brixen ( let op! rode afdaling ligt in volle zon, is smal en vaak al rond 11 uur veel hopen met sneeuw. hard werken dus.) en richting Westendorf.

Moeilijk in te schatten of deze route te doen is, de ene beginner is de andere niet. Mijn inziens zijn deze pistes op zijn zwaarst ‘lichtrood’ te noemen, echt moeilijk worden ze niet. De zwarte afdaling vanaf de Hohhe Salve is overigens maar een heel klein stukje (licht) zwart en misschien na een paar lesjes prima te doen! Veel plezier :)

Brandstadl is Scheffau toch? Kom je daar ook vanuit Soll of kun je dan beter met de bus?

Brandstadl is Scheffau toch? Kom je daar ook vanuit Soll of kun je dan beter met de bus?

Mike22 op 08 dec 2022 13:57

Das het mooie je hoeft niks met de bus te doen. Heel het gebied is aaneengesloten :)

In Skiwelt kun je zo ongeveer iedere piste vermijden als je dat wilt.

De enige piste die ik niet ok vind is de dalafdaling Brixen vanaf de Hochbrixen kant.
Dramatische piste. Smal. Veel buckels. Veel kermende mensen waar je omheen moet skiën.

Een buckelpiste is niet gelijk een probleem. Een piste met beperkte ruimte ook niet, maar combineer die 2 en je hebt gelijk een vervelende situatie.

Voor de rest lekker gaan genieten. Leuk gebied. Leuke hutjes.

Totales Vollidiot

Söll is idd wat onoverzichtelijk als uitgangspunt, en bovendien minder geschikt voor beginners.
Ik zou in ieder geval wegblijven van die (korte) zwarte naar Hopfgarten…!

Route die Tycho aangeeft, lijkt me meest aangewezen!
Vandaar (Top Filzbodenbahn 7) kan je alle kanten uit, zijnde Brixen ofwel Scheffau/Ellmau.
Beiden meer blauw… Dalafdaling Brixen zou ik ook wel mijden.

Naar eigen inschatting (kunde/snelheid) is het mss wel optie om skibus te nemen naar ander dorp, en dan daar een dagje door te brengen. Minder stress naar route zoeken en op tijd terug zijn op ski’s…

Komt wel goed…

Stuur de beginner eerst een paar dagen op les.
Leert ie met de leraar welke afdalingen geschikt zijn en welke nog niet.
Iemand die voor het eerst op de latten staat een buckelige piste afsturen is alleen een slim plan als je wilt dat ie nooit meer met jou wil skiën.

Denk dat ik het een beetje moet nuanceren. De beginners hebben wel al enige ervaring en kunnen blauw en (licht) rood prima aan ;-). Maar de zwarte lijkt me nog een beetje te ambitieus…

Plaats een reactie