Tips skiën en wandelen Ortisei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Ulrich (Ortisei)

Hallo iedereen,

Eind februari gaan we met het gezin een week op reis naar Ortisei. Aangezien er een paar wandelaars bij zijn vroeg me af waar de mooiste wandelingen zijn en of het mogelijk is om samen met de wandelaars 's middags op de piste af te spreken en samen te lunchen. (Concrete tips welkom 😉). Heb hier op het forum al veel goeds gelezen over de Seiser Alm. Ook tips over skiroutes/ pistes in dit gebied zijn welkom. Ben zelf in december reeds naar selva geweest dus qua skiën ken ik in dat deel al een beetje de weg😉

Alvast bedankt.

Matthijs

Ja, de Seiser Alm is een fantastisch gebied voor winterwandelaars. Misschien wel het beste wat er te vinden is. Niet alle wandelroutes komen langs de skirestaurants en vice versa, maar wandelaars kunnen wel op heel veel plekken komen. Rigugio Williams, Malga Schgaguler, Puflatsch zijn een paar tentjes waar je met elkaar terecht kunt en lekker kunt eten op mooie plekken, maar er zijn er nog veel meer.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bedankt Shane! Nog iemand tips?

Zorg dat je voor koffie met apfelstrudel, lunch of diner bij val d’Anna afspreekt met de wandelaars. Mooie tent met heerlijk eten. Makkelijk bereikbaar te voet. En op ski’s ook, aan de prachtige lange afdaling La Longia die je nodig hebt om in Ortisei te eindigen. Verder heb ik geen idee hoe de wandelwegen lopen, maar volgens mij kun je die online wel vinden. Volgens mij zijn er behoorlijk wat opties. Goede hutten in overvloed, kwestie van de wandelroutes zien te vinden

Ja, de Seiser Alm is een fantastisch gebied voor winterwandelaars. Misschien wel het beste wat er te vinden is. Niet alle wandelroutes komen langs de skirestaurants en vice versa, maar wandelaars kunnen wel op heel veel plekken komen. Rigugio Williams, Malga Schgaguler, Puflatsch zijn een paar tentjes waar je met elkaar terecht kunt en lekker kunt eten op mooie plekken, maar er zijn er nog veel meer.

Shane op 16 jan 2022 22:01

Op de Seiser Alm rijden ze ook rond met open rijtuig met een span paarden. (Heb alleen geen idee waar je die kan boeken.)

Ook te overwegen voor de wandelaars:
Een punten-pas voor in de gondelliften.
De grotere cabine/eitjes liften vanuit het dal: ca €3,50 enkele reis. Dit staat voor 35 punten van je pas.

Een puntenpas is er al in kleine coupures.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 19 jan 2022 21:31

In augustus/september heb ik daar gewandeld. Voor een lunch/koffie/drankje kun je prima terecht in de Saltner Schwaige, in Saltria, richting Plattkofel. Daar kun je ook een doorsteek maken vanuit Saltria/Seiser Alm naar Monte Pana/Sankt Christina, over de mooie Confinboden.
Er is in die richting, ergens aan de voet van de Plattkofel en de Langkofel, ook een bushalte, ik heb begrepen dat daar een skibus stopt. Maar dat heb ik niet zelf ervaren. Volgens mij zijn de wandelpaden in de winter open.
Vanaf Monte Pana kun je eventueel de stoeltjeslift naar beneden nemen, en dan de bus naar Ortisei.

Waar je zeker ook in de winter kunt wandelen is de Raschotzhöhe, met het treintje omhoog in Ortisei. Bij het eindstation van het treintje is een berghut, maar iets verder omhoog (naar rechts vijf minuten, het schattige Malga Cason; naar links ongeveer 15 minuten, rifugio Resciesa) zijn ook nog berghutten.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€
p de Seiser Alm rijden ze ook rond met open rijtuig met een span paarden. (Heb alleen geen idee waar je die kan boeken.) § sneeuwzeker op 19 jan 2022 21:25

De arrenslee met paarden ervoor kun je gewoon boeken als je ze ziet staan bij Sporthotel Sonne of bij Malga Sanon https://goo.gl/maps/a8kANUtpjhP1n5149

Zorg dat je voor koffie met apfelstrudel, lunch of diner bij val d’Anna afspreekt met de wandelaars. Mooie tent met heerlijk eten. Makkelijk bereikbaar te voet. En op ski’s ook, aan de prachtige lange afdaling La Longia die je nodig hebt om in Ortisei te eindigen. Verder heb ik geen idee hoe de wandelwegen lopen, maar volgens mij kun je die online wel vinden. Volgens mij zijn er behoorlijk wat opties. Goede hutten in overvloed, kwestie van de wandelroutes zien te vinden

Simonko op 19 jan 2022 20:53

Ik zeg altijd: als je van plan bent om maar één appelstrudel te eten in heel je vakantie, eet hem dan bij Anna!

*bericht bewerkt door Noblesse op 20 jan 2022 16:09

Eens! Vanmorgen was de strudel weer erg lekker!

Voor nog veel meer tips en echt alles over de dolomieten, zie Het Dolomiti Superski Topic (deel II) net hieronder wil actief met nieuwe berichten en deel 1

Plaats een reactie