Geopende pistes in het Aostadal

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Thuile

Hallo allen,

Ik ga vrijdag naar het Aostadal ik wil dan 2 dagen vanuit La Thuile Skiën, 2 dagen vanuit Champoluc in Monte rosa Skiën en ook nog 2 dagen vanuit Valtournenche.

Weet iemand of er vanaf zaterdag wat meer pistes open gaan? Nu lijkt het nog vrij beperkt in de eerste 2 gebieden

Dit word mijn eerste keer dat ik alleen ga skiën en ik heb er zin in!

Tof, wij gaan 1 week later. Normaal gesproken is alles open rond die tijd.

Edwin van Riel

Thx. Ik ben benieuwd

https://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?t=162134…

In Monterosa ski zijn alle hoofd pistes open. Sowieso is het bijzondere van dit gebied de laaaaaange pistes met groooooot hoogteverschil. Niet 10 korte pistes met elkaar geplakt op 1 helling.

*bericht bewerkt door Onnem op 14 dec 2022 21:14

The older I get, the better I was

Hier staan actuele en geplande openingen. https://www.visitmonterosa.com/news/weekend-17-18-dicembre-n…

*bericht bewerkt door Onnem op 14 dec 2022 21:18

The older I get, the better I was

Ik vond een niet al te duur hotel in Champoluc en het plaatsje zag er leuk uit. Ook verwacht ik op 1 dag makkelijk naar de andere kant van het gebied te kunnen skiën en weer terug als de pistes open zijn.

De beste info van het Italiaanse skiforum.
Google translate gebruiken als je geen Italiaans kunt lezen, maar de plaatjes zeggen genoeg. De condities zijn simpelweg GEWELDIG goed.

Monterosa https://www-skiforum-it.translate.goog/board/index.php?threa…

La Thuile https://www-skiforum-it.translate.goog/board/index.php?threa…

The older I get, the better I was

Merci ziet er inderdaad goed uit

Lekker geskied in La Thuile de kern van het skigebied was geopend veel pistes die wat meer aan de zijkanten van het gebied zijn zitten nu nog dicht. Ik heb ook een review geplaatst bij Espace San Bernardo

Ben je toevallig ook in Courmayeur geweest? Denk daar een acco te boeken voor de komende week en dan misschien te combineren met La Thuile.

Hoi, nee daar ben ik niet geweest.
Ik ben nu in Champoluc 2e skidag.
In Monte Rosa is bijna alles geopend dat is wel een eindje rijden vanaf La Thuile maar ik vind dit gebied mooier

Monte Rosa is ook nog een optie, maar dat is toch weer een dik uur extra rijden. Voor een shortski toch ook wel één van de criteria :) Keuzestress!! :)

Ja idd. De afstand viel mij ook iets tegen. Maar heb er zeker geen spijt van

Pila, bereikbaar met de gondel vanuit Aosta is ook een leuke optie.

sneeuw witje en de 7 bergen

Inmiddels heb ik mijn 1e skidag in Valtournenche er op zitten over Monte rosa heb ik een review geschreven hier waren de meeste pistes geopend met erg goede sneeuw. In Valtournenche zijn de meeste pistes ook open. Heb vandaag vooral bij Zermatt geskied en ook daar is veel geopend.

Mijn vakantie zit er weer op ik ben nu nog in Morgins. Wilde morgen nog 1 dag skiën hier maar het weer is niet echt gunstig morgen. Dus ik vertrek naar huis dan.

Desondanks 6 dagen heerlijk geskied!

2 dagen Espace san Bernardo
2 dagen Monte Rosa
2 dagen Valtournenche / Zermatt

Met name Monte Rosa vond ik fantastisch! In de andere gebieden heb ik het ook goed naar de zin gehad.

Ik heb per gebied ook een recensie geschreven op de betreffende skigebied pagina.

Nog een leuke anekdote (behalve voor degenen die het betreft wellicht) in het hotel in Valtournenche vertelde de chauffeur die gasten naar de piste pendelt over 2 gasten die begin deze week in Zermatt gestrand zijn. Zij hebben een avond in de taxi gezeten terug naar het hotel naar verluid €800 aftikken voor de taxi.

Ik merkte zelf ook dat het nog een aardige tocht terug is van de Rothorn in Zermatt naar Valtournenche. Als je dan een verkeerde afslag neemt kun je aardig in de problemen raken qua tijd

Of als je in Alagna zit, en de wind steekt op. Wat zeer regelmatig gebeurt.

Monterosa is toch wel 1 van de meest ondergewaardeerde pareltjes. Maar wind is wel echt een serieus nadeel daar.

The older I get, the better I was

Of als je in Alagna zit, en de wind steekt op. Wat zeer regelmatig gebeurt.

Monterosa is toch wel 1 van de meest ondergewaardeerde pareltjes. Maar wind is wel echt een serieus nadeel daar.

Onnem op 22 dec 2022 21:57

Klopt helemaal, dinsdag was ik van Frachey bij Champoluc naar Alagna geskied en rond de middag weer terug bij Champoluc. Toen zag ik op de bergrug staan keer terug naar je vallei. Ik ben ook in Champoluc gebleven wat ik al van plan was uiteindelijk is daar de verbinding wel open gebleven.

Nog een leuke anekdote (behalve voor degenen die het betreft wellicht) in het hotel in Valtournenche vertelde de chauffeur die gasten naar de piste pendelt over 2 gasten die begin deze week in Zermatt gestrand zijn. Zij hebben een avond in de taxi gezeten terug naar het hotel naar verluid €800 aftikken voor de taxi.

Ik merkte zelf ook dat het nog een aardige tocht terug is van de Rothorn in Zermatt naar Valtournenche. Als je dan een verkeerde afslag neemt kun je aardig in de problemen raken qua tijd

Rick_R op 22 dec 2022 21:01

Ik snap niet waarom mensen dan geen hotel overnachting nemen en de volgende dag weer gaan skiën. Dat is toch veel goedkoper (zelfs in Zermatt) én leuker.

sneeuw witje en de 7 bergen

Nog een leuke anekdote (behalve voor degenen die het betreft wellicht) in het hotel in Valtournenche vertelde de chauffeur die gasten naar de piste pendelt over 2 gasten die begin deze week in Zermatt gestrand zijn. Zij hebben een avond in de taxi gezeten terug naar het hotel naar verluid €800 aftikken voor de taxi.

Ik merkte zelf ook dat het nog een aardige tocht terug is van de Rothorn in Zermatt naar Valtournenche. Als je dan een verkeerde afslag neemt kun je aardig in de problemen raken qua tijd

Rick_R op 22 dec 2022 21:01

Ik snap niet waarom mensen dan geen hotel overnachting nemen en de volgende dag weer gaan skiën. Dat is toch veel goedkoper (zelfs in Zermatt) én leuker.

SandraSki op 23 dec 2022 12:00

Klopt ff gecheckt die dag dat ik daar skiede: voor €160 kon ik een kamer boeken in Zermatt. Waarschijnlijk waren ze redelijk van slag dat ze op dat moment die beslissing nemen om de taxi te pakken.

Een dagje Monte Rosa is dus wel goed te doen vanuit Valtournenche?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dat is wel een eindje rijden. Beste is dan Champoluc denk ik ongeveer 1:15 onderweg denk ik enkele rit

Was voor mij afgelopen jaar iets minder dan die 1:15 (naar Champoluc inderdaad). Ik vond het prima te doen (maargoed ben ook vanaf daar naar Verbier, La Thuile etc geweest). Ik zou er voor gaan!

Plaats een reactie