Piste kwaliteit

Dit onderwerp gaat over de bestemming Leogang

Hallo ,
Wij vertrekken straks naar Leogang. Iemand die er afgelopen 2 weken is geweest of nog aanwezig is? Hoe is de pistekwaliteit daar?

Alvast bedankt,

Gerrit

Bovenin valt het nog enigszins mee, voor de onderste dalafdalingen kun je beter schaatsen onder doen. Je moet boven de 1700 meter blijven. Ga naar de Kitzsteinhorn gletscher.

@Frank66
We zitten in Leogang zelf… dus zie niet in hoe snel we aan de gletsjer geraken. Skibussen rijden er nog niet … ijs zal het wel ook niet meer zijn zeker bij 18 graden of ik bedoel zelf als het ‘s nachts opvriest zal door de warme temperatuur het wel vlug zachte onderlaag worden zeker. Bedankt , wanneer ben je geweest?

Vorige week.
Je kunt een taxibusje huren, 8 persoons.
Je kunt omhoog en omlaag naar dalstation Schönleitenbahn en daar de skibus nemen naar Zell am see en overstappen naar Kaprun, of de Zell Express nemen naar de Schmittenhöhe en dan skieen naar Shuttdorf om daar de bus te pakken naar Kaprun.
Bovenin bij de Schattberg en Zwölferkogel Saalbach was het ook nog te doen.

Lijkt mij toch een heel gedoe allemaal om naar de gletsjer te geraken vanuit Leogang. Plus toch ook rekening houden met de drukte deze week. We zullen het hier zelf hogerop moeten zoeken vrees ik…. Niet dat er veel keuze is. Hoogste is maar ongeveer 2000m :-(

En @Gerrit, hoe was het deze week?

Was er afgelopen week. Pistes waren prima, maar gewoon vroeg skiën. Best is de dag te starten richting Saalbach om de meer zuidgelegen hellingen te doen en rond 11u meer de noordgelegen hellingen van Leogang te nemen. De dalafdaling richting Asitz vond ik nog ok ook na de middag maar dat kan sterk verschillen dag tot dag. De andere was wat meer ijzig en er is een stuk vlak voor het middenstation waar het al vroeg op de dag in hoge bulten ligt.

@DrPhil
ik kan het niet beter omschrijven dan @pS
De éne dag net iets beter dan de andere omdat we van maandag tot woensdag her en der een opfrisser hebben gekregen (boven welliswaar) vandaar dat de pistes boven ok waren. Beneden sowieso altijd pap en witte slierten in een bruin landschap. Dus ja niet denderend over het algemeen… Alle dagen was het sowieso te warm met vooral uitstekers op zondag, donderdag en vrijdag.

Plaats een reactie