Accommodatie Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterglemm

Hallo mede wintersporters!

In begin maart, (01-03-2024 t/m 09-03-2024), willen wij met het gezin naar Hinterglemm.
Nu zijn we nog op zoek naar een geschikte accommodatie. Ons voorkeur ligt bij een appartement met 2 twee-persoons bedden, of 1 twee-persoons bed en 2 losse bedden. Liever niet iemand op een slaapbank.

M’n voornaamste vraag is eigenlijk:

  • Wat is belangrijkste lift vanuit het dal om te pakken? Zodat je boven aan de berg gelijk goed staat, of in ieder geval een heel eind de goede richting op. We zijn allemaal ervaren wintersporters, we hoeven geen les en kunnen in principe overal naar beneden.
  • Wat zijn de leuke après ski tentjes in Hinterglemm?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Zodra ik dit weet kan ik een leuk appartement uitzoeken waarbij beide op loopafstand is. Of tips zijn ook altijd welkom! :)

Groetjes,

Danny

*bericht bewerkt door Belek123 op 31 jul 2023 04:19

In mijn ervaring veelal korte liftjes en korte afdalingen (in vergelijking met andere gebieden waar ik ben geweest). Dus maakt niet echt uit waar je zit.

Persoonlijk vindt ik de Zwölferkogelbahn het handigste om op te stappen. Hiervan kun je afdalen richting de Westgipfelbahn en de Hochalmbahn. Bij de Reiterkogelbahn liggen meer hotels als appartementen.
Après ski is o.a. bij de Goaßstall , der Schwarzacher en Hexenhausl.

Er gaan vanuit het centrum 4 gondels omhoog; maakt niet zoveel uit waar je zit.

In het centrum is alles op loopafstand maar wel vooral hotel.

Je zou richting Hochalmbahn kunnen zoeken, of Mitteregg maar dan moet je sleeplift en dan naar de gondel skien.

Je kan ook bij Saalbach zelf (Kohlmais, Schattberg en Bernkogel) kijken. Ook daar wel veel hotels.

En anders richting Vorderglemm (Schönleiten) alleen dan geen apres ski bij de lift maar met de bus.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Als je naar Saalbach wil is het Residence Saalbach een aanrader, direct aan de pistes maar toch rustig omdat het aan het eind van het winkel gebied ligt.

Plaats een reactie