2022-2023 was ons laatste seizoen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach

Heb voor volgend jaar alpe d’huez in de krokus vakantie geboekt met het gezin. 2 volwassenen en 2 kids.
800 euro voor het appartement (hoef je niet in de woonkamer te slapen. Dan nog skipassen a 220 euro pp (familie korting).

En alpe d’huez is nou niet bepaald een matig skigebied.

Kortom, het kan wel, maar het is goed zoeken. En je zal concessies moeten doen (wellicht buiten oostenrijk zoeken) en soms wat verder rijden naar de piste.

Zoals anderen ook al zeggen zijn we hier aan luxe gewend. Het is niet normaal dat Jan Modaal zomaar een week naar het skicircus gaan, we zijn het echter wel normaal gaan vinden. Ik wil er geen politieke discussie van maken, maar een economie kent nu eenmaal zijn pieken en dalen.

Toch kan ik hier het advies geven om je te richten op franse skigebieden in bijvoorbeelde maurienne vallei. Les sybelles, valloire, saint francois longchamp, val cenis (zijn de grotere). Maar je kan je ook prima vermaken in la Norma of Aussois. Het is dan wel geen skicircus en apres ski is er bijna niet, maar met het gezin kan je daar een prima tijd hebben.

Moraal van het verhaal: je kunt het allemaal niet eerlijk en fair vinden en jezelf in de slachtofferrol zetten, maar uiteindelijk zijn je eigen keuzes debet aan de situatie.

Deze Elitaire Dink gaat gewoon lekker vaak skien. In een eenvoudig appartement in het buitengebied met een zelfgesmeerde boterham. Dat zijn ook keuzes.

Om het even in perspectief te plaatsen: je betaalde het afgelopen seizoen per persoon ruimschoots méér voor het appartement dan wij betaalden voor een hotel met half pension en een zesdaagse skipas in een premium skigebied.

Begrijp je frustratie volkomen, zelf betaal ik ook ruim €1000,- p/p per week, maar wel inclusief een 6-daagse skipas. Dan zal het verblijf €280,- minder zijn.

Dit is een appartementencomplex in het centrum van Saalbach pal aan de pistes, daar betaal je nu eenmaal voor. En de wintervakanties waren ook altijd een luxe vakantie geweest. Prijs is niet veel meer gestegen dan in vergelijking met voor de pandemie.

Maar je kan ook via b.v. booking.com of andere sites zoeken naar verblijven buitenhet centrum en iets verder weg van de pistes, zijn vaak wat goedkoper. Ook Viehhofen in het Glemmtal is aan te raden en iets goedkoper dan in het centrum van Saalbach en Hinterglemm.

Maar desondanks begrijp ik je frustraties.

Maar is dit geen optie??
https://www.booking.com/hotel/at/landhaus-andrea-saalbach.nl…

*bericht bewerkt door michelr op 24 mei 2023 14:04

Begrijp je frustratie volkomen, zelf betaal ik ook ruim €1000,- p/p per week, maar wel inclusief een 6-daagse skipas. Dan zal het verblijf €280,- minder zijn.

Dit is een appartementencomplex in het centrum van Saalbach pal aan de pistes, daar betaal je nu eenmaal voor. En de wintervakanties waren ook altijd een luxe vakantie geweest. Prijs is niet veel meer gestegen dan in vergelijking met voor de pandemie.

Maar je kan ook via b.v. booking.com of andere sites zoeken naar verblijven buitenhet centrum en iets verder weg van de pistes, zijn vaak wat goedkoper. Ook Viehhofen in het Glemmtal is aan te raden en iets goedkoper dan in het centrum van Saalbach en Hinterglemm.

Maar desondanks begrijp ik je frustraties.

Maar is dit geen optie??
https://www.booking.com/hotel/at/landhaus-andrea-saalbach.nl…

michelr op 24 mei 2023 14:00

24 feb - 2 maart is ná de voorjaarsvakantie @michelr . In de voorjaarsvakantie is er bij deze accommodatie geen beschikbaarheid, en zelfs buiten de schoolvakantie vermoed ik dat de ruim 2300 euro voor deze 50m2 met 1 bed en een slaapbank een beetje aan de bovenkant van het budget van de zich wat ruw uitdrukkende topicstarter bevindt. Je bevestigt zijn punt denk ik. Overigens kan je met wat vroeg zoeken en boeken, een beetje buiten de meest populaire gebieden, prima appartementen voor tussen de 1000 en 1500 euro vinden is mijn ervaring.

Begrijp je frustratie volkomen, zelf betaal ik ook ruim €1000,- p/p per week, maar wel inclusief een 6-daagse skipas. Dan zal het verblijf €280,- minder zijn.

Dit is een appartementencomplex in het centrum van Saalbach pal aan de pistes, daar betaal je nu eenmaal voor. En de wintervakanties waren ook altijd een luxe vakantie geweest. Prijs is niet veel meer gestegen dan in vergelijking met voor de pandemie.

Maar je kan ook via b.v. booking.com of andere sites zoeken naar verblijven buitenhet centrum en iets verder weg van de pistes, zijn vaak wat goedkoper. Ook Viehhofen in het Glemmtal is aan te raden en iets goedkoper dan in het centrum van Saalbach en Hinterglemm.

Maar desondanks begrijp ik je frustraties.

Maar is dit geen optie??
https://www.booking.com/hotel/at/landhaus-andrea-saalbach.nl…

michelr op 24 mei 2023 14:00

24 feb - 2 maart is ná de voorjaarsvakantie @michelr . In de voorjaarsvakantie is er bij deze accommodatie geen beschikbaarheid, en zelfs buiten de schoolvakantie vermoed ik dat de ruim 2300 euro voor deze 50m2 met 1 bed en een slaapbank een beetje aan de bovenkant van het budget van de zich wat ruw uitdrukkende topicstarter bevindt. Je bevestigt zijn punt denk ik. Overigens kan je met wat vroeg zoeken en boeken, een beetje buiten de meest populaire gebieden, prima appartementen voor tussen de 1000 en 1500 euro vinden is mijn ervaring.

EJEEE op 24 mei 2023 15:56

Klopt verkeede datum.
https://www.booking.com/hotel/at/wasserfallhutte.nl.html?aid…
https://www.booking.com/hotel/at/ferienhaus-gappmaier-by-eas…

Deze diknek (boordmaat 42 overhemd bij 192 cm lengte…) kiest er voor om soms op een kwartier of 20 minuten rijden van een gebied te gaan zitten.
Misschien minder handig…Minder apres ski…Wat gedoe met bus…
Maar fors goedkoper.

Totales Vollidiot

Het hoeft toch allemaal niet zo duur zoals je nu schetst? Het is, in mijn beleving, een kwestie van je verwachtingen bijstellen. Inderdaad Frankrijk bijvoorbeeld. Een kleiner skigebied, misschien wat oudere liften. Wij zijn straks in de voorjaarsvakantie in totaal 1200 euro kwijt. Appartement bij de lift en skipassen voor ons gezin (2 kinderen). Ik boek overigens niet via een reisorganisatie.
Ik zou als ik jou was, lekker je energie steken om iets betaalbaars te vinden (buiten de gebaande paden). Dat scheelt een hoop frustratie :-)

sterHEster op 22 mei 2023 17:16

Ik vraag me af naar welk gebied je gaat en hoe oud je kinderen zijn. Ik ben toch ook al aardig ervaren in het zoeken naar een goedkope wintersport en nooit via een reisorganisatie. Maar € 1200,-- voor appartement inclusief skipas in de voorjaarsvakantie dichtbij de skilift lijkt mij een beetje onrealistisch, zelfs voor Franse begrippen. Een skipas voor 6 dagen kost in Frankrijk ook al overal minimaal Euro 200,00 misschien met korting voor kinderen of gratis voor kinderen. Maar als je met kinderen van 12 jaar en ouder gaat dan ben je over het algemeen al € 250,00 per skipas kwijt per persoon.

linda

Het hoeft toch allemaal niet zo duur zoals je nu schetst? Het is, in mijn beleving, een kwestie van je verwachtingen bijstellen. Inderdaad Frankrijk bijvoorbeeld. Een kleiner skigebied, misschien wat oudere liften. Wij zijn straks in de voorjaarsvakantie in totaal 1200 euro kwijt. Appartement bij de lift en skipassen voor ons gezin (2 kinderen). Ik boek overigens niet via een reisorganisatie.
Ik zou als ik jou was, lekker je energie steken om iets betaalbaars te vinden (buiten de gebaande paden). Dat scheelt een hoop frustratie :-)

sterHEster op 22 mei 2023 17:16

Ik vraag me af naar welk gebied je gaat en hoe oud je kinderen zijn. Ik ben toch ook al aardig ervaren in het zoeken naar een goedkope wintersport en nooit via een reisorganisatie. Maar € 1200,-- voor appartement inclusief skipas in de voorjaarsvakantie dichtbij de skilift lijkt mij een beetje onrealistisch, zelfs voor Franse begrippen. Een skipas voor 6 dagen kost in Frankrijk ook al overal minimaal Euro 200,00 misschien met korting voor kinderen of gratis voor kinderen. Maar als je met kinderen van 12 jaar en ouder gaat dan ben je over het algemeen al € 250,00 per skipas kwijt per persoon.

linda5 op 25 mei 2023 11:13

Het is toch echt het bedrag dat wij betalen. Wij gaan naar Roc d’enfer, 50 km piste: https://www.rocdenfer.com/index-en.php
Skipas volwassenen 163 euro en kind 125 euro (tarief tm 15 jaar). Dus 567 euro voor ons gezin (2 kinderen van 6 en 9 jaar). En het appartement kost 650 euro, naast de gondel.

Maar ook Les 7 Laux (120 km piste) stond (en staat nog steeds) op ons lijstje. Skipassen voor ons gezin met 2 kinderen (van 6 en 9) kost in totaal 600 euro. Voor oudere kinderen betaal je iets meer. In totaal: 680 euro. En rond de 500 euro kun je appartement boeken via Airbnb of VRBO.

Wij stellen geen hoge eisen aan de accommodatie. 1 slaapkamer is voor ons voldoende. Het gaat ons om een week genieten in de sneeuw met ons gezin. Ook vinden we een gezellig en charmant dorp niet belangrijk. We zorgen zelf voor de gezelligheid in ons appartement.

Er is meer dan alleen Oostenrijk.

Zeker met kleine kinderen kan je ook gaan voor een kleiner gebied van pakweg 50km, meer als genoeg te doen voor de kleine, niet te ingewikkeld en veel democratischer van prijzen.

En het is ook perfect mogelijk om zelf een appartementje te zoeken en losse skipassen erbij.
De sunwebs zijn zeker niet goedkoper dan zelf alles bij elkaar zoeken.

Last but not least, je kan ook in april, mei gaan.
In Val thorens en andere hogere gebieden ligt er dan vaak nog meer dan genoeg sneeuw.
Maar alles is dan een pak goedkoper omdat veel mensen dan niet meer aan wintersport denken.

Wil je extra goedkoper gaan, dan kan je ook een accomodatie huren op een afstandje rijden van de liften, ben ik zelf wel geen fan van, maar ook dat kan de prijs drukken.

Het hoeft toch allemaal niet zo duur zoals je nu schetst? Het is, in mijn beleving, een kwestie van je verwachtingen bijstellen. Inderdaad Frankrijk bijvoorbeeld. Een kleiner skigebied, misschien wat oudere liften. Wij zijn straks in de voorjaarsvakantie in totaal 1200 euro kwijt. Appartement bij de lift en skipassen voor ons gezin (2 kinderen). Ik boek overigens niet via een reisorganisatie.
Ik zou als ik jou was, lekker je energie steken om iets betaalbaars te vinden (buiten de gebaande paden). Dat scheelt een hoop frustratie :-)

sterHEster op 22 mei 2023 17:16

Ik vraag me af naar welk gebied je gaat en hoe oud je kinderen zijn. Ik ben toch ook al aardig ervaren in het zoeken naar een goedkope wintersport en nooit via een reisorganisatie. Maar € 1200,-- voor appartement inclusief skipas in de voorjaarsvakantie dichtbij de skilift lijkt mij een beetje onrealistisch, zelfs voor Franse begrippen. Een skipas voor 6 dagen kost in Frankrijk ook al overal minimaal Euro 200,00 misschien met korting voor kinderen of gratis voor kinderen. Maar als je met kinderen van 12 jaar en ouder gaat dan ben je over het algemeen al € 250,00 per skipas kwijt per persoon.

linda5 op 25 mei 2023 11:13

Het is toch echt het bedrag dat wij betalen. Wij gaan naar Roc d’enfer, 50 km piste: https://www.rocdenfer.com/index-en.php
Skipas volwassenen 163 euro en kind 125 euro (tarief tm 15 jaar). Dus 567 euro voor ons gezin (2 kinderen van 6 en 9 jaar). En het appartement kost 650 euro, naast de gondel.

Maar ook Les 7 Laux (120 km piste) stond (en staat nog steeds) op ons lijstje. Skipassen voor ons gezin met 2 kinderen (van 6 en 9) kost in totaal 600 euro. Voor oudere kinderen betaal je iets meer. In totaal: 680 euro. En rond de 500 euro kun je appartement boeken via Airbnb of VRBO.

Wij stellen geen hoge eisen aan de accommodatie. 1 slaapkamer is voor ons voldoende. Het gaat ons om een week genieten in de sneeuw met ons gezin. Ook vinden we een gezellig en charmant dorp niet belangrijk. We zorgen zelf voor de gezelligheid in ons appartement.

sterHEster op 25 mei 2023 13:53

Dan kan ik niet anders zeggen dan dat je dat goed hebt gedaan. Netjes.
Roc d’Enfer ken ik niet, ga het eens opzoeken. Les 7 Laux heb ik ook nog op mijn lijstje staan.
Wij huren tegenwoordig ook vaak via VRBO. Alleen wij willen niet in de woonkamer slapen en onze kinderen zijn ouder en jongen en meisje en die willen eigenlijk niet in 1 kamer slapen, maar daar gaan wij niet in mee natuurlijk. Maar een appartement met 2 slaapkamers is al weer wat prijziger.
Ach, als wij het onder de 2500 euro kunnen houden, inclusief appartement, 4x skipas, 2x Skihuur (rest is eigen), reis en eten en drinken (koken altijd zelf in appartement), dus door to door, vind ik dat we het ook nog redelijk netjes.

linda

We zitten volgend jaar ook naast Le Roc d’Enfer. Zal bij ons wel de grote skipas worden. Heb er al een keer geskied, leuk gebiedje.

Het valt me de laatste tijd toch wel regelmatig op dat mensen heel veel dingen als normaal zijn gaan beschouwen, soms zelfs als verworven recht en niet meer als luxe.
Als kind ging ik elk jaar skiën met mijn ouders. Toen mijn zus en ik beiden gingen studeren stopte dat, de kosten van twee studenten waren te hoog voor mijn ouders om daarbovenop ook nog eens dure vakanties te betalen. Nadat ik afgestudeerd en getrouwd was heb ik het skiën ook nog 10 jaar moeten missen. Mijn man en ik zijn beiden een praktijk gestart, hebben een huis gebouwd en zijn aan kinderen begonnen. Ons geld ging op dat moment gewoon naar andere zaken. Ik heb in die jaren nooit het gevoel gehad dat dit oneerlijk was en dat ze de vakanties maar goedkoper moesten maken zodat ik toch kon gaan. Nu vindt iedereen het blijkbaar zo normaal om al die dingen te kunnen doen dat als hun situatie verandert waardoor ze in een duurdere periode op vakantie moeten, ze dit heel erg moeilijk kunnen plaatsen en meteen oneerlijk vinden.

Het valt me de laatste tijd toch wel regelmatig op dat mensen heel veel dingen als normaal zijn gaan beschouwen, soms zelfs als verworven recht en niet meer als luxe.
Als kind ging ik elk jaar skiën met mijn ouders. Toen mijn zus en ik beiden gingen studeren stopte dat, de kosten van twee studenten waren te hoog voor mijn ouders om daarbovenop ook nog eens dure vakanties te betalen. Nadat ik afgestudeerd en getrouwd was heb ik het skiën ook nog 10 jaar moeten missen. Mijn man en ik zijn beiden een praktijk gestart, hebben een huis gebouwd en zijn aan kinderen begonnen. Ons geld ging op dat moment gewoon naar andere zaken. Ik heb in die jaren nooit het gevoel gehad dat dit oneerlijk was en dat ze de vakanties maar goedkoper moesten maken zodat ik toch kon gaan. Nu vindt iedereen het blijkbaar zo normaal om al die dingen te kunnen doen dat als hun situatie verandert waardoor ze in een duurdere periode op vakantie moeten, ze dit heel erg moeilijk kunnen plaatsen en meteen oneerlijk vinden.

Elsvr op 26 mei 2023 15:20

Ik houd niet van de afgunst in de eerste post en gun Dennis wat meer creativiteit in zijn zoektocht.
Ben t ook eens met je dat de luxe van een skivakantie niet verward moet worden met een recht om te gaan.
Wel denk ik dat je de eerste post ook bevestigd. Namelijk dat skiën steeds meer verwordt tot een activiteit die gegund is aan afgestudeerde mensen, met een eigen praktijk, die een huis laten bouwen en vroeger altijd al op skivakantie gingen. Hoezeer dit jullie uiteraard gegund is, kun je de beleving van Dennis denk ik maar weinig bevatten.

Sja, ik heb de omgekeerde weg bewandeld, mijn ouders waren Jan en Mien Modaal, en een skivakantie zat er in mijn jeugd echt niet in. Met het vliegtuig op vakantie was toen ook iets voor de allerrijksten, waar Dennis vast met Cor en Don lekker naar Turkije vliegt en dan klaagt dat je niet ook nog op een dure skivakantie kan.Tegelijkertijd is het wel zo dat mijn vader ons ouderlijk huis kocht voor 60.000 gulden, waar dat huis nu 600.000 euro kost.
Als student werkte ik de hele zomervakantie fulltime en naast mijn studie ook, om op skivakantie te kunnen.
Mijn eerste koophuis op mijn 30e was een appartement van 45 m2. En nu behoor ik idd tot de elite en dikkoppen, maar besef ik nog steeds dat het luxe is om überhaupt op vakantie te kunnen, zeker in deze tijden.

Kijk, komend seizoen dus nog kortere wachtrijen! Ik klaagde afgelopen jaar al dat de energieprijzen nog niet hoog genoeg waren, maar dat lijkt opgelost.

Het hoeft toch allemaal niet zo duur zoals je nu schetst? Het is, in mijn beleving, een kwestie van je verwachtingen bijstellen. Inderdaad Frankrijk bijvoorbeeld. Een kleiner skigebied, misschien wat oudere liften. Wij zijn straks in de voorjaarsvakantie in totaal 1200 euro kwijt. Appartement bij de lift en skipassen voor ons gezin (2 kinderen). Ik boek overigens niet via een reisorganisatie.
Ik zou als ik jou was, lekker je energie steken om iets betaalbaars te vinden (buiten de gebaande paden). Dat scheelt een hoop frustratie :-)

sterHEster op 22 mei 2023 17:16

Ik vraag me af naar welk gebied je gaat en hoe oud je kinderen zijn. Ik ben toch ook al aardig ervaren in het zoeken naar een goedkope wintersport en nooit via een reisorganisatie. Maar € 1200,-- voor appartement inclusief skipas in de voorjaarsvakantie dichtbij de skilift lijkt mij een beetje onrealistisch, zelfs voor Franse begrippen. Een skipas voor 6 dagen kost in Frankrijk ook al overal minimaal Euro 200,00 misschien met korting voor kinderen of gratis voor kinderen. Maar als je met kinderen van 12 jaar en ouder gaat dan ben je over het algemeen al € 250,00 per skipas kwijt per persoon.

linda5 op 25 mei 2023 11:13

Het is toch echt het bedrag dat wij betalen. Wij gaan naar Roc d’enfer, 50 km piste: https://www.rocdenfer.com/index-en.php
Skipas volwassenen 163 euro en kind 125 euro (tarief tm 15 jaar). Dus 567 euro voor ons gezin (2 kinderen van 6 en 9 jaar). En het appartement kost 650 euro, naast de gondel.

Maar ook Les 7 Laux (120 km piste) stond (en staat nog steeds) op ons lijstje. Skipassen voor ons gezin met 2 kinderen (van 6 en 9) kost in totaal 600 euro. Voor oudere kinderen betaal je iets meer. In totaal: 680 euro. En rond de 500 euro kun je appartement boeken via Airbnb of VRBO.

Wij stellen geen hoge eisen aan de accommodatie. 1 slaapkamer is voor ons voldoende. Het gaat ons om een week genieten in de sneeuw met ons gezin. Ook vinden we een gezellig en charmant dorp niet belangrijk. We zorgen zelf voor de gezelligheid in ons appartement.

sterHEster op 25 mei 2023 13:53

Leuk! Wij gingen hier ook naartoe toen de kinderen nog klein waren en leerden skiën! Hele goede ESF skischool. Onze kids hebben zeer goed leren skiën. En een goedkoop gebied, waar je idd voor weinig aan de piste kan zitten.

Ik houd niet van de afgunst in de eerste post en gun Dennis wat meer creativiteit in zijn zoektocht.
Ben t ook eens met je dat de luxe van een skivakantie niet verward moet worden met een recht om te gaan.
Wel denk ik dat je de eerste post ook bevestigd. Namelijk dat skiën steeds meer verwordt tot een activiteit die gegund is aan afgestudeerde mensen, met een eigen praktijk, die een huis laten bouwen en vroeger altijd al op skivakantie gingen. Hoezeer dit jullie uiteraard gegund is, kun je de beleving van Dennis denk ik maar weinig bevatten.

Skitiim op 27 mei 2023 19:31

Ik denk dat ik mijn post iets beter moet kaderen.Ik kom zelf ook uit een modaal gezin,mijn vader was enige kostwinner met misschien een iets boven gemiddeld inkomen maar zeker geen grootverdiener.Mijn ouders hebben de wintersport leren kennen via een nonkel van mij,hij legde busreizen in naar de wintersport en heeft dit op een bepaald moment ook eens gedaan enkel voor familie.Wij zijn jaren met de bus op wintersport geweest naar een gebiedje met 2 sleepliften (Thiersee) in een pension dat volledig voor onze familie afgehuurd werd.We hebben daar zalige tijden beleefd met neefjes en nichtjes maar het was echt niet te vergelijken met de duurdere wintersport van mensen met een hoog inkomen in die tijd.Toen we wat ouder werden gingen we alle dagen met de bus vanuit Thiersee skiën in Scheffau.
En ja,wij hebben het nu met onze beide praktijken een stuk beter na 33 jaar werken,maar ik kijk ook nog steeds uit als ik een skivakantie boek.Ik hou me nog steeds aan een budget,denk dat ik dat meegekregen heb van mijn zuinig levende ouders en onze kinderen zijn op dezelfde manier opgevoed.Als iets te duur is doe je het gewoon niet en spaar je een jaartje langer of je stelt je eisen bij.

2021 - 2022…
Deze was daardoor goed betaalbaar zo rond de 800 p.p.

2022 - 2023…
Maar daardoor was het betaalbaar in de carnavalsvakantie met 800 euro p.p.

Komend seizoen 2023 - 2024 gaan wij niet meer skiën.
(…)
Dus voor een klein gezin met 1 kind zit je al direkt op 2000 euro. Goedkoopste optie die er is voor Oostenrijkse skivakantie.

Na 10 aanbiedingen (eind pagina 1) zit je al op 819 euro. P.p.
2500 euro dus voor dit kleine gezin.

Pagina 4 zit je al op 1000 euro p.p.
3000 euro dus voor dit kleine gezin. Onbetaalbaar voor een normaal werkend gezin met kind.

Huh? Maar als 800 pp was prima te doen, wat is dan het probleem. En hoe kan 1000 dan ineens onbetaalbaar zijn, als 800 nog prima was?

Pagina 10 zit je op 1200 dikke vette euro’s p.p. Volledig onbereikbaar voor dit gezin de rest van hun leven.

1200 zelfs onbereikbaar.

Ik heb wintersporten onder de €2000 gedaan met een een gezin van 4, all-in dus niet alleen verblijf en skipas, maar met reis en eten&drinken.

Omdat mijn kop wat dikker geworden is mag het tegenwoordig wat duurder, maar je staat nog steeds op dezelfde bergen in dezelfde sneeuw.
Ik denk dat je wat meer je neus uit de reisgidsen moet halen en op zoek moet gaan naar een los appartement. Je kan een prima hut vinden voor 800 per week voor je hele gezin. Zeker wat kleinere gebieden zijn ideaal voor jonge gezinnen en daar zijn de skipassen ook beter betaalbaar.

Dus ja… wintersport is een luxe, maar je hoeft echt geen elite te zijn om te kunnen gaan.

@dennis089

Bij ons is een appartement in de voorjaarsvakantie rondom de 1300/1400 euro per week. 2 slaapkamers.
We zitten op 300mtr van de piste.

Ik zou zeggen, kijk eens op www.berghaus-traumblick.at we hebben nog mogelijkheden.

Dit topic geeft precies weer wat er tegenwoordig mis is/gaat.

Alles moet maar geregeld en aangepast worden zodat dingen niet veranderen. Subsidies voor zo ongeveer alles, bijslagen vliegen je om de oren en als het allemaal niet snel genoeg veranderd gaan we staken.

Iedereen en alles roept het hardste om hulp als het tegen zit, maar de meeste vergeten eerst naar zichzelf te kijken. Wat kan ik veranderen of doen om iets mogelijk te maken of te behouden? Welke keuzes heb ik gemaakt waardoor iets nu zo is? Maar nee: Het is de schuld van iedereen en alles en ik moet NU geholpen worden!

Begin met het accepteren dat keuzes in het leven gevolgen hebben. Daarna ga je kijken wat je er aan kunt doen. Dan zal blijken dat het inderdaad vaak aan je eigen eerdere keuzes lag en dat je nog zo veel meer WEL kunt dan je eerst dacht.

Kruip niet in de slachtofferrol en begin met roepen dat allemaal kut is en dat het aan iedereen en alles ligt maar begin bij jezelf!

Het leven is zoveel leuker als je de focus legt op wat wél kan. Dat dat op een andere manier is dan je gewend was wil niet zeggen dat het minder is. Geniet!

*bericht bewerkt door Fabian op 30 mei 2023 16:22

Snow!

Het is maar net waar je je prioriteiten legt en hoe je spaart.

Gr single moeder met dochter van 8.

Ik spreek nu voor het Belgenvolkje, want geen idee hoe dat in Nederland zit: Ik begrijp dat er heel wat prijsstijgingen zijn en dat deze ook vaak heel hoog zijn. Wat wij wel eens durven vergeten is dat de lonen ook automatisch geïndexeerd worden in België. Min. 11% vorig jaar en in januari 2024 vermoedelijk nog eens. (voor ambtenaren zelfs vroeger).
Het is misschien wat vloeken in de kerk en een zeer onpopulaire reactie: maar het zou eigenlijk raar zijn mocht je skivakantie dan evenveel kosten… Automatische indexatie in België komt immers voor uit stijgende prijzen… Andersom zou het net abnormaal zijn.

Bestond die automatische indexatie hier ook maar.

Mogelijkheden zat voor goedkopere accomodaties. Vorig jaar heb ik een oud-collega met 2 schoolkinderen getipt over een accommodatie in Burgstall, vlak bij Mayrhofen. Zat voor minder dan €700,00 voor het hele gezin in een appartement in de voorjaarsvakantie. Met 5 minuten bij de Horbergbahn en 10 minuten bij de Penkenbahn. Gewoon lokale verhuurders benaderen. Google maps komt hierbij goed van pas. Het kost misschien een paar avonden zoeken en uitpluizen, maar dat is ook weer voorpret.

Kortom, zet je frustratie om in energie en zoek een pareltje! Luxe is leuk, maar geen must. Uiteindelijk slaap je een toch alleen maar en dan heb je je ogen ook nog eens dicht 's nachts 😉 Overdag ben je toch in de bergen.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Ik spreek nu voor het Belgenvolkje, want geen idee hoe dat in Nederland zit: Ik begrijp dat er heel wat prijsstijgingen zijn en dat deze ook vaak heel hoog zijn. Wat wij wel eens durven vergeten is dat de lonen ook automatisch geïndexeerd worden in België. Min. 11% vorig jaar en in januari 2024 vermoedelijk nog eens. (voor ambtenaren zelfs vroeger).
Het is misschien wat vloeken in de kerk en een zeer onpopulaire reactie: maar het zou eigenlijk raar zijn mocht je skivakantie dan evenveel kosten… Automatische indexatie in België komt immers voor uit stijgende prijzen… Andersom zou het net abnormaal zijn.

Gast100 op 30 mei 2023 19:05

Dat is in België dan heel mooi geregeld. Hier ben
je afhankelijk van een Cao. En als er geen Cao is, dan moet je maar hopen dat je werkgever wat aan het salaris wil doen.
Helaas is het in Nederland nog steeds zo dat een groot deel van de mensen die met de hand werken, niet echt een hoog loon hebben.

Daarnaast zijn in sommige sectoren al Cao verhogingen afgesproken, voordat de inflatie echt toesloeg. Bijvoorbeeld in maart 2022 ern verhoging van 6% over een looptijd van 2 jaar, was toen niet heel slecht, maar is nu niet meer reëel.

En kon je voorheen met dat loon nog leuk een weekje weg, dat is nu ook voorbij, doordat de dagelijkse boodschappen en energie extreem gestegen zijn en je het gespaarde vakantiegeld daarvoor kunt gaan gebruiken.

linda

We maken altijd wel grappen over de domheid van de belgen…

Maar met die automatische indexatie laten ze zien dat ze misschien wel een stukje slimmer zijn dan wij nederlanders…

Totales Vollidiot

We maken altijd wel grappen over de domheid van de belgen…

Maar met die automatische indexatie laten ze zien dat ze misschien wel een stukje slimmer zijn dan wij nederlanders…

Kdtl op 01 jun 2023 08:13

Dat hangt er natuurlijk van af wie je het vraagt… ik weet niet of de werkgevers en de economie daar ook zo blij mee zijn.

Mr. Slow

We maken altijd wel grappen over de domheid van de belgen…

Maar met die automatische indexatie laten ze zien dat ze misschien wel een stukje slimmer zijn dan wij nederlanders…

Kdtl op 01 jun 2023 08:13

Dat hangt er natuurlijk van af wie je het vraagt… ik weet niet of de werkgevers en de economie daar ook zo blij mee zijn.

Quick op 01 jun 2023 10:36

Tuurlijk zijn de werkgevers er wat minder blij mee , het is echter toch een goed middel om de koopkracht van de mensen te vrijwaren …

We maken altijd wel grappen over de domheid van de belgen…

Maar met die automatische indexatie laten ze zien dat ze misschien wel een stukje slimmer zijn dan wij nederlanders…

Kdtl op 01 jun 2023 08:13

Dat hangt er natuurlijk van af wie je het vraagt… ik weet niet of de werkgevers en de economie daar ook zo blij mee zijn.

Quick op 01 jun 2023 10:36

Tuurlijk zijn de werkgevers er wat minder blij mee , het is echter toch een goed middel om de koopkracht van de mensen te vrijwaren …

evert op 01 jun 2023 11:41

Totdat het als gevolg heeft dat werkgevers minder kapitaalkrachtig zijn en daardoor niet kunnen uitbreiden en/of meer personeel aannnemen. Dan heb je uiteindelijk een hogere werkeloosheid, wat weer een zwakkere economie en lagere koopkracht tot gevolg heeft.

Born to Ride

Plaats een reactie