Morgen eerste dag Saalbach: waar beginnen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach

Beste allemaal,

Zojuist aangekomen in het centrum van Saalbach. Mijn vrienden komen pas vrijdagmiddag (die kunnen nog niet zo goed skien) dus ik wil de komende anderhalve dag maximaal gebruik maken van het gebied. Vrijdagochtend heb ik 3 uur les ingepland, dat gaat vooral om techniek.

Morgen wil ik graag een grote tocht maken, is er iemand die iets aan kan raden? Mijn hotel ligt aan de Schattberg, maar het lijkt erop dat aan de andere kant beginnen slimmer is om een flinke toch te maken. Die liften zijn allemaal zo ver ook niet lijkt het.

Alvast dank voor jullie tips!

Tochtje schatberg richting schonleiten via piste 2a en dan via bernkogelbahn bernkogel 6er, D6 en Hasenauer 8er naar zwölfernord bahn. Via westgipfelbahn dan terug richting schatberg. dan heb je grotendeels het gebied gezien. Tussendoor kan je dan nog wat extra pistes nemen naargelang je snelheid. Dit rondje zelf moet zeker vlot haalbaar zijn

Ik zou naar Fieberbrunn skiën!

Mr. Slow

Zou de schattberg express pakken, dan inderdaad via de 2A naar vorderglemm.

Ik vind richting Fieberbrunn niet zo leuk, daarom zou ik richting Leogang gaan; alle dalafdalingen pakken, lunchen bij der alte schmiede, dan weer richting de schonleitenbahn. Zeker de dalafdaling even pakken!
Dan de schonleitenbahn omhoog, weer richting de kohlmaisbahn, vanaf daar richting de bernkogelbahn, naar beneden, rechts aanhouden onder tunneltje door en weer naar de schattbergXpress. Als je nog tijd hebt zeker die leuke zwarte daar nog even pakken.

Op die manier zit je redelijk te maximaliseren qua km’s en leuke pistes. Je vermijd lopen door het dorpje op deze manier.

Totales Vollidiot

Wat een tips heren! Ik laat straks weten hoe t ging! Denk de laatste optie proberen :-)

null

Het is me gelukt. Om 15.00 uur was ik klaar en klaar mee. Heb vanochtend nog geprobeerd mijn Carv score te verhogen maar het was eigenlijk direct al pap en hopen. Op zich lekker geskied maar 3 dagen is wel genoeg met deze condities.

Ben nog nooit in dit gebied geweest maar alles staat echt super goed aangegeven en is goed verbonden. Als er sneeuw ligt denk ik dat je echt een top tijd hebt 😂

Dank voor jullie hulp. Morgen heb ik 3 uur lang privéles dus ben heel benieuwd!

Plaats een reactie