EV laden in Saalbach-Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Na 15 jaar met een ICE gaan we begin februari naar alle waarschijnlijkheid voor de eerste maal met een EV (Tesla model Y) richting Hinterglemm, maar spijtig genoeg kunnen we bij ons verblijf niet laden.
Zijn er hier mensen met ervaringen of tips waar in Saalbach-Hinterglemmde auto geladen kan worden?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 20 dec 2022 13:41

Geen idee, maar heeft je Tesla model Y daar geen app voor?

Zat opties zie ik met de Shell app.

Geen idee, maar heeft je Tesla model Y daar geen app voor?

Geraertshoven op 20 dec 2022 10:35

Ja en nee. Ik heb de Tesla momenteel nog niet in bezit, dus kan de app of navigatie nog niet checken. De info die ik online kan vinden gaat over Tesla destination chargers gekoppeld aan hotels en zijn dus waarschijnlijk enkel beschikbaar voor gasten.
Over openbare laders in het gebied kan ik maar bitter weinig info terugvinden.

*bericht bewerkt door Klec op 20 dec 2022 10:41

Kijk even op de App ChargeMap voor oplaadpunten in Saalbach.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 20 dec 2022 10:48

May the ski force be with you !!

Zat opties zie ik met de Shell app.

DSvier op 20 dec 2022 10:40

Kijk even op de App ChargeMap voor oplaadpunten in Saalbach.

CJAHulskamp op 20 dec 2022 10:47

Thanks both! Daar zit inderdaad wel al iets tussen war ik mee kan werken.

In Hinterglemm zijn meerdere publieke oplaadpunten her en der.
Punt is wel dat je uiteraard geluk moet hebben op een vrij plekje :)
Mijn tip zou zijn om hem voordat je aankomt even te superchargen in Saalfelden

In Hinterglemm zijn meerdere publieke oplaadpunten her en der.
Punt is wel dat je uiteraard geluk moet hebben op een vrij plekje :)
Mijn tip zou zijn om hem voordat je aankomt even te superchargen in Saalfelden

pieter0180 op 20 dec 2022 11:15

Die zit naast de Spar. Heb deze ook een keer gebruikt en meteen boodschappen gedaan. Is een redelijk snelle lader (150 kW)

May the ski force be with you !!

In Hinterglemm zijn meerdere publieke oplaadpunten her en der.
Punt is wel dat je uiteraard geluk moet hebben op een vrij plekje :)
Mijn tip zou zijn om hem voordat je aankomt even te superchargen in Saalfelden

pieter0180 op 20 dec 2022 11:15

Die zit naast de Spar. Heb deze ook een keer gebruikt en meteen boodschappen gedaan. Is een redelijk snelle lader (150 kW)

CJAHulskamp op 20 dec 2022 11:22

Dit is perfect!. Blijkbaar zijn daar 2 Salzburg AG Hypercharger locaties met in totaal 6 stalls van 150kW.
Ideaal om vol te laden net voor de bestemming.
Heel erg bedankt voor de info!

*bericht bewerkt door Klec op 20 dec 2022 11:52

Wij hebben vorig jaar in Hinterglemm vooral elektrische auto’s met reguliere stroom door een raam zien opladen. Vind het daar toch nog vrij schaars qua publieke laadpalen en altijd vol afgelopen februari. Wij kiezen er dan ook dit jaar voor met benzine te gaan en de EV thuis te laten.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 20 dec 2022 12:55

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Wij hebben vorig jaar in Hinterglemm vooral elektrische auto’s met reguliere stroom door een raam zien opladen. Vind het daar toch nog vrij schaars qua publieke laadpalen en altijd vol afgelopen februari. Wij kiezen er dan ook dit jaar voor met benzine te gaan en de EV thuis te laten.

LoveToSki op 20 dec 2022 12:55

Dit was ook mijn impressie afgelopen jaar. Vandaar ook de vraag.
ICE zou dit jaar eventueel nog een optie zijn, maar vanaf volgend jaar niet meer.
Als ik aan 150kW kan laden net voor het aankomen, en eventueel nog eens de dag voor of van vertrek, dan komt dat we goed.

Wij hebben vorig jaar in Hinterglemm vooral elektrische auto’s met reguliere stroom door een raam zien opladen. Vind het daar toch nog vrij schaars qua publieke laadpalen en altijd vol afgelopen februari. Wij kiezen er dan ook dit jaar voor met benzine te gaan en de EV thuis te laten.

LoveToSki op 20 dec 2022 12:55

*ICE i.p.v. benzine…

Na 15 jaar met een ICE gaan we begin februari naar alle waarschijnlijkheid voor de eerste maal met een EV (Tesla model Y) richting Hinterglemm, maar spijtig genoeg kunnen we bij ons verblijf niet laden.
Zijn er hier mensen met ervaringen of tips waar in Saalbach-Hinterglemmde auto geladen kan worden?

Klec op 20 dec 2022 10:16 Verlengsnoer mee en in de 220 op de kamer;). Optie bij Saalfelden lijkt me de meest logische, zeker in combinatie met de boodschappen! Succes!
A Little party never killed nobody

Na 15 jaar met een ICE gaan we begin februari naar alle waarschijnlijkheid voor de eerste maal met een EV (Tesla model Y) richting Hinterglemm, maar spijtig genoeg kunnen we bij ons verblijf niet laden.
Zijn er hier mensen met ervaringen of tips waar in Saalbach-Hinterglemmde auto geladen kan worden?

Klec op 20 dec 2022 10:16 Verlengsnoer mee en in de 220 op de kamer;). Optie bij Saalfelden lijkt me de meest logische, zeker in combinatie met de boodschappen! Succes!
MichaelR op 20 dec 2022 15:26

Die optie doe ik ook vaak 😉
Laag amperage zetten en druppelen met die Electronen.

May the ski force be with you !!

Wij hebben vorig jaar in Hinterglemm vooral elektrische auto’s met reguliere stroom door een raam zien opladen. Vind het daar toch nog vrij schaars qua publieke laadpalen en altijd vol afgelopen februari. Wij kiezen er dan ook dit jaar voor met benzine te gaan en de EV thuis te laten.

LoveToSki op 20 dec 2022 12:55

*ICE i.p.v. benzine…

Geraertshoven op 20 dec 2022 12:59

Ja ik denk ik noem het toch even benzine omdat er ook mensen met de ICE trein gaan!

Ik vind het laden in Duitsland nog wel te doen langs de snelweg, maar ik hoor nu wel heel vaak dat de laadsnelheid afgeknepen wordt. Met Oostenrijk alleen ervaring in Kleinwalsertal, daar was het ook erg beperkt en met wat mazzel kunnen laden een keertje omdat er toevallig iemand weg ging. In Nederland is het qua laden wel het beste geregeld vind ik.

Wij rijden model3.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 21 dec 2022 08:47

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Zelf zit ik altijd in hotel unterellmau im Hinterglemm die hebben 2 laadstations.
Bij de supermarkt in de winkelstraat staat er ook één.

*bericht bewerkt door mark. op 21 dec 2022 13:41

Denk dat onderstaande link een utkomst biedt.
https://nl.chargemap.com/cities/saalbach-AT

Het nadeel van de publieke palen is wel dat ze vaak de hele dag bezet gehouden worden. Neerzetten, skien en dan einde dag weer ophalen. Naast onpraktisch ook niet zo netjes…

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Het is betalen per minuuut
Kan je hem rustig een paar dagen laten staan, toch….

Plaats een reactie