Snowboardvriendelijk?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hallo,
Is het skigebied Saalbach snowboardvriendelijk? In de zin van vlakke pistes maar vooral of er cabineliften en stoeltjesliften zijn ipv sleepliften?

SHLF is in je bericht getagd. Klik er eens op en lees wat er op de site staat. Dan weet je eigenlijk al genoeg.

En mijn ervaring is dat het nog geschikter is dan Alpe d’Huez.

Ongeschikt, veel cabineliften en een aantal vlakke verbindingspistes.

ik draag dus een pet

De veelheid aan cabineliften kan ik wel beamen, vlakke verbindingspistes niet. Gang is alles. Kan me niet herinneren dat ik heb moeten lopen/steppen.
Je zult sowieso veel liften nodig hebben in dit gebied, in vergelijking met andere gebieden waar ik ben geweest zit je veel in de lift. Veel korte(re) afdalingen door een niet al te groot maximum hoogteverschil (dal vs. top). Wederom in vergelijking met met andere gebieden waar ik ben geweest.
Sleepliften komen sporadisch voor. Voor de Skicircus Challenge heb je er in ieder geval 1 nodig.

In het algemeen vind ik het wel een leuk skigebied waar je leuke tochten kan maken.

Met als aanvulling dat je wel zult moeten lopen om een tocht te kunnen maken naar de verschillende deelgebiedjes.
In Saalbach zul je hoe dan ook een stuk moeten lopen door het dorp om naar Hinterglemm te willen komen en v.v… De Schattberg, de Bernkogel en de Kohlmais zijn niet “gekoppeld”.

Zelf 2x geweest in Saalbach-Hinterglemm…1x in het gebied zelf en een keer in Zell am See met de verbinding. Prima gebied om te snowboarden, en kan me niet heugen dat ik überhaupt m’n board af heb moeten doen (buiten cabineliften om). Veel brede pistes waar je lekker kan boarden, maar zoals gezegd, geen superlange afdalingen. Je kunt zonder je te haasten prima een rondje om het dal maken in een dag.

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Plaats een reactie