G2 regel - genezen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hallo allen,
eigenlijk past dit bericht onder het topic: Alleen nog gevaccineerd of genezen op wintersport naar Oostenrijk (update)
Maar ik had enkel een vraagje voor de Belgen (Nederlanders zijn zeker welkom indien zij het ook weten, maar hier in Belgie werken we toch allen met de covidsafe app) en wou enkel antwoord op volgende vraag en in dat eerdere topic zie ik het bos door de bomen niet meer.

Probleem is dus dat in Oostenrijk nu de 2G regel geld en alsof dit nog niet genoeg is is de geldigheidsduur van de vaccinatie maar 9 maand geldig. Dus hierbij mijn vraag.

Stel we zijn tweemaal gevaccineerd maar tegen krokus dus meer dan 9 maand geleden.
Stel we zijn nu positief (zijn in bange afwachting), ons dochtertje is positief maar wij beiden (de ouders nog steeds negatief, we moeten een tweede pcr test volgende week afnemen).

Stel dat die tweede pcr test nu ook voor ons positief uitdraait. (En kijk nu naar de afbeelding in bijlage), komt dan automatische na ongeveer 2 weken het herstelcertificaat onder de tab Herstel?
Is dat het certificaat dat geldig is dan om Oostenrijk binnen te kunnen (eg: aankoop skipas etc…)
Zo ja hoelang blijft deze geldig?
Indien niet, is het dan nodig om bv een antigenen test (bloedafname) te doen en wordt aan de hand van die test het herstelcertificaat aangeleverd in de cofidsafe app? Weet iemand hier voor 100% het juiste antwoord op?
Alvast bedankt,

null

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 18 nov 2021 15:52

Ja, maar niet na 2 weken herstel zo te zien:

“Genezen”

Een doorgemaakte infectie met het Sars-Cov-2 geeft 180 dagen na de genezing voldoende antilichamen om te reizen. Bewijs van antilichamen is 90 dagen geldig vanaf de datum van de test.

Zo staat het op https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…

@Danny076
bedankt voor je antwoord. Echter op vlaanderen.be (https://www.vlaanderen.be/covid-certificaat/covid-certificaat-het-herstelcertificaat) lees ik nu het volgende.

Je krijgt een herstel certificaat ten vroegste 11 dagen na een positieve besmetting (vastgesteld adhv positieve pcr test).
Dus mijn vraag blijft, is dat dan het certificaat dat je toegang verleent tot de liftpast, horeca, etc… in Oostenrijk.

Dit herstelcertificaat zou dus 180 dagen geldig blijven.

Dus in tegenstelling met wat jij hierboven aangeeft wel na 2 weken herstel zo te zien (ten vroegste 11 dagen na besmetting)!

Ja dit geeft toegang, 2G is of genezen (180 dagen) of gevaccineerd (270 dagen).

Ik heb mijn herstel bewijs net klaargezet in de app, nu nog een paar dagen wachten en dan is hij geldig😉

@marklit
ok tnx, goed nieuws.
Niet zozeer voor mij, want mijn vaccinatie is nog geen 9 maand tijdens de krokus, maar vooral mijn vrouw, haar vaccinatie is dan vervallen. Het zou leuk zijn moest zij nu ook positief worden gestest (onze dochter heeft al positieve test afgelegd), en toch zo weinig last hebben van de besmetting. Dus ook voor ons dan een hele zorg minder voor onze vakantie krokus.

Toch een beetje luguber deze laatste toevoeging??

Graag positief testen en dan héél wat zorgen minder om van Wintersport te kunnen genieten…want je wordt toch niet erg ziek???

The show must go on.😨

Born to run. B.S.

Begrijp ik hier uit dat als je genezen bent. Dat een antistoffen test ook voldoende is voor oostenrijk. Ook als je langer dan 180 dagen geleden genezen bent?
Het staat inderdaad ook zo op austria.info
Ik dacht te begrijpen dat een antistoffen test niet afdoende was?
Kan iemand daar duidelijkheid over schaffen?

@dan58 ieder zijn mening en dit zou tot eindeloze discussie leiden… dus laat het ons hierbij houden! @gijs-van-den-end
Wat ik er uit begrijp is dat je geen antistoffen test moet ondergaan.
Je hebt een positieve PCR test en automatisch na deze test (minimun 11 dagen) heb je een herstelcertificaat onder de tab HERSTEL zie afbeelding hierboven. Dat zou voldoende moeten zijn om in Oostenrijk toegang te hebben tot allerhande. Mits het herstelbewijs niet ouder is dan 180 dagen.

Duidelijk. Dank je.

@Gerrit
Je kan altijd aan je vrouw voortellen om samen met dezelfde lepel te eten of zo.
De kans dat zij dan negatief test is dan wel heel klein.

Maar het is en blijft een risico (beperkt omdat ze dubbel gevaccineerd is).
Ook moet je rekening blijven houden met de thuis isolaties (mag je dochter terug naar school als er toch nog een bevestigde besmetting in het gezin is?).
Zelf ken je ook ondertussen al de hele rompslomp.
positieve PCR = hele gezin 2X PCR (gevaccineerd of niet), Voor jouw dochter heeft dat dan geen zin (PCR blijft 5 weken na besmetting nog positief zeggen, hoewel je niet meer besmettelijk bent als je >3dagen geen enkel symptoom meer hebt), maar voor jezelf wel.

Glide on!

@Vivace
De dokters hebben ons idd ook aangeraden van samen door het vuur te gaan. Ons dochtertje 8j is te jong om in isolatie te gaan. Wij doen gewoon zoals anders, samen eten, douchen, kusje voor slapen gaan, knuffelen, etc…
De regels zijn voor ons als volgt. Maandag laten wij (ik en mijn vrouw) ons opnieuw testen. Onafhankelijk vh resultaat gaat onze dochter sowieso dinsdag terug naar school, haar quarantaine zit erop en kan voorlopig niet opnieuw besmet worden.
Zijn wij beide negatief mogen wij ons ook terug vrij verplaatsen.
Zijn wij beide of één van ons beide positief hebben wij terug 10 dagen quarantaine!

@Vivace](/profiel/vivace) De dokters hebben ons idd ook aangeraden van samen door het vuur te gaan. § Gerrit op 17 nov 2021 17:42

? Wat betekent dat?

@DrPhil
zoals het er staat: samen door het vuur. Samen uit samen thuis :-)
Allen samen in quarantaine, zonder isolatie, we laten elkaar besmetten (welliswaar zoals Vivace zegt met steeds risico desondanks vaccinatie) zodat we allen maar éénmaal voor een (relatief korte) periode in quarantaine moetren, 2x pcr tests, … Ipv van isolatie (afzondering) en dan het risico lopen dat toch iemand anders van het gezin een paar weken later ergens anders het covid oploopt, om dan terug helemaal opnieuw te moeten herbeginnen (2x pcr test, quarantaine, etc…).

@DrPhil
zoals het er staat: samen door het vuur. Samen uit samen thuis :-)
Allen samen in quarantaine, zonder isolatie, we laten elkaar besmetten (welliswaar zoals Vivace zegt met steeds risico desondanks vaccinatie) zodat we allen maar éénmaal voor een (relatief korte) periode in quarantaine moetren, 2x pcr tests, … Ipv van isolatie (afzondering) en dan het risico lopen dat toch iemand anders van het gezin een paar weken later ergens anders het covid oploopt, om dan terug helemaal opnieuw te moeten herbeginnen (2x pcr test, quarantaine, etc…).

Gerrit op 18 nov 2021 07:36

Ik weet niet wat jij allemaal denkt te hebben verstaan, maar geen weldenkend arts (laat staan “dokters” meervoud, zoals je schrijft) zal je adviseren om je samen met je vrouw bewust met Corona te laten besmetten, zodat je op wintersport kunt. Bizar lijkt mij het beste woord hier.

*bericht bewerkt door DrPhil op 18 nov 2021 15:35

@DrPhil
ik heb nooit beweert dat de arts ons dat geadviseerd heeft om samen op skiverlof te kunnen gaan.
Hij heeft dat gewoon vermeld dat we de keuze hadden samen éénmaal een quarantaine aan te gaan en samen 2x pcr test, ipv van isolatie en altijd het boeltje altijd opnieuw te moeten overdoen

*bericht bewerkt door Gerrit op 18 nov 2021 15:32

Beste Gerrit, ik heb je gevraagd wat het betekende dat de artsen je zouden hebben aangeraden om samen door het vuur te gaan. Jouw antwoord:
“ Allen samen in quarantaine, zonder isolatie, we laten elkaar besmetten (…) zodat we allen maar éénmaal voor een (relatief korte) periode in quarantaine moetren.”
Of dat nou wel of niet met het oog op je skivakantie is, gaat het niet om. Je mist volledig het punt.

@DrPhil
dan ben ik blijkbaar heel slecht in het uitleggen ervan of ik begrijp je punt idd niet. Wat bedoel je dan juist?
Ps mijn vrouw heeft zich vandaag al laten testen pcr (heeft gisteren symptomen gekregen, een hoest). Een zelftest vandaag was positief en heeft daarop onmiddellijk afspraak met arts voor pcr. Dus morgen of overmorgen weten we de uitslag.
Waarschijnlijk kan ik ook al positief zijn (maar tot heden nog geen symptomen).

Het is toch te bizar voor voor woorden dat je hier proprageert dat jij en je vrouw zich maar moeten laten besmetten omdat dat gemakkelijker is, en nog bizarder dat je daarvoor “dokters” opvoert.

@DrPhil
ok sorry het was een dokter (en geen dokters) sorry voor het detail.
En ten tweede het gaat niet om ons express te laten besmetten maar gezien de leeftijd van onze dochter 8j was er geen sprake van isolatie. Probeer maar eens een kind van 8j een hele dag alleen haar plan te laten trekken.
Nu goed?

“We laten elkaar besmetten”. Zo schrijf je het. Lijkt mij toch duidelijk expres.

Volgens mij is het antwoord op de vraag van de topic starter gegeven. Dit topic gaat op slot.

*bericht bewerkt door Rogier op 18 nov 2021 15:52

Click. Click. Peace

Plaats een reactie