Beste route naar nauders

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nauders

Wij gaan in de voorjaarsvakantie (20-2) richting Nauders. We proberen altijd rond een uur of 5 in de ochtend de Nederlands/Duitse grens te passeren.
Wie kan me vertellen wat waarschijnlijk de snelste route is? Via de pas, of er omheen door de tunnel?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 09 feb 2022 12:52

Ligt helemaal aan de drukte. Ik ga nooit over de Fernpass op een zaterdag in de carnavalsvakantie. Vind ik veel te druk. Maar daar zullen anderen anders over denken. Jij gaat in de week voor de carnaval, misschien valt het dan wel mee.

Eindelijk!

Wij gingen altijd via Bregenz en dan de Arbergtunnel erg comfortabel

Altijd over de Fernpass, nooit geen problemen gehad.

Bla, bla, bla.

Vlak voor Memmingen in Duitsland de verkeersinformatie/files checken. Dan kiezen of je over de 7 de Fernpass neemt of de 96 naar Bregenz.

Aftellen maar!

Altijd over de Fernpass, nooit geen problemen gehad.

bartvwg op 09 feb 2022 12:45

Ik weet niet wanneer jij er dan altijd bent en hoe vaak je er overheen bent geweest.
Ikzelf een stuk of 20 keer. De eerste 15 keer onvrijwillig met een skibus. De laatste 5 keer om het toch maar weer eens te proberen. Vrijwel elke keer was er wel iets. Van een uurtje file tot en met 24 uur stilstaan. Dit was uiteraard altijd in vakantietijd.

Je kan mazzel hebben maar pak je gewoon Bregenz dan sluit je het risico uit.
Of wat Matthieu zegt ^^

*bericht bewerkt door Dinictus op 09 feb 2022 13:24

Eindelijk!

DrPhil op 09 feb 2022 12:27

😁 Misschien leuk om erbij te melden dat deze reis evt vignetvrij kan?

*bericht bewerkt door Userd op 09 feb 2022 15:36

Wat Matthieu zegt, vlak voor Memmingen de keuze maken.
Bij slecht weer of drukte zeker via Bregenz en de Arlbergtunnel.

Altijd over de Fernpass, nooit geen problemen gehad.

bartvwg op 09 feb 2022 12:45

Ik weet niet wanneer jij er dan altijd bent en hoe vaak je er overheen bent geweest.
Ikzelf een stuk of 20 keer. De eerste 15 keer onvrijwillig met een skibus. De laatste 5 keer om het toch maar weer eens te proberen. Vrijwel elke keer was er wel iets. Van een uurtje file tot en met 24 uur stilstaan. Dit was uiteraard altijd in vakantietijd.

Je kan mazzel hebben maar pak je gewoon Bregenz dan sluit je het risico uit.
Of wat Matthieu zegt ^^

Dinictus op 09 feb 2022 13:23

Hij zegt dan ook dat hij nooit geen problemen heeft gehad. Dus dat komt overeen dan :)

Altijd over de Fernpass, nooit geen problemen gehad.

bartvwg op 09 feb 2022 12:45

Ik weet niet wanneer jij er dan altijd bent en hoe vaak je er overheen bent geweest.
Ikzelf een stuk of 20 keer. De eerste 15 keer onvrijwillig met een skibus. De laatste 5 keer om het toch maar weer eens te proberen. Vrijwel elke keer was er wel iets. Van een uurtje file tot en met 24 uur stilstaan. Dit was uiteraard altijd in vakantietijd.

Je kan mazzel hebben maar pak je gewoon Bregenz dan sluit je het risico uit.
Of wat Matthieu zegt ^^

Dinictus op 09 feb 2022 13:23

Hij zegt dan ook dat hij nooit geen problemen heeft gehad. Dus dat komt overeen dan :)

Mickey-1 op 09 feb 2022 16:37

Oh ja nu zie ik het ;)

Altijd over de Fernpass, nooit geen problemen gehad.

bartvwg op 09 feb 2022 12:45
k weet niet wanneer jij er dan altijd bent en hoe vaak je er overheen bent geweest. Ikzelf een stuk of 20 keer. § Dinictus op 09 feb 2022 13:23

4 à 10 keer per jaar, gezien mijn leeftijd een veelvoud van jouw passages, op alle tijdstippen van de dag.
Nooit (een 😜) probleem(pjes).
Komt waarschijnlijk omdat iedereen die route wil mijden, waarvoor dank. 😁

Bla, bla, bla.

Wij vertrekken vrijdagmiddag 25/2 naar nauders. Overnachten bij Memmingen zodat we zaterdagochtend nog kunnen kiezen , maar ik denk via bregenz. (Kind met wagenziekte is niet leuk op de Fernpass)

Altijd over de Fernpass, nooit geen problemen gehad.

bartvwg op 09 feb 2022 12:45
k weet niet wanneer jij er dan altijd bent en hoe vaak je er overheen bent geweest. Ikzelf een stuk of 20 keer. § Dinictus op 09 feb 2022 13:23

4 à 10 keer per jaar, gezien mijn leeftijd een veelvoud van jouw passages, op alle tijdstippen van de dag.
Nooit (een 😜) probleem(pjes).
Komt waarschijnlijk omdat iedereen die route wil mijden, waarvoor dank. 😁

bartvwg op 09 feb 2022 17:40

Ja joh er staat nooit file daar toch. Lol.

Op zaterdag in de voorjaarsvakantie (of carnavalsvakantie) is over de Fernpas rijden garantie voor lang stil staan. Dus via de A96 over Bregenz en Feldkirch is dan de beste optie. Op zondag (bij vertrek op 20/2) kan de Fernpas druk zijn, maar dat is niet altijd het geval. Dus inderdaad tip van Mathieu ^^ volgen en kort voor Memmingen (A7) checken of de Fernpas een goede keuze is of het alternatief via de A96 beter is.

Plaats een reactie