Nauders am Reschenpass

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nauders

Wie kent het skigebied Nauders am Resschenpass aan grens met Italië en kan tips geven ivm Corona-maatregelen en skischool?

Ik heb op website van het skigebied gelezen dat er gratis pcr speekseltesten kunnen ingeleverd worden bij 2 lokale supermarkten. Iemand ervaring hiermee? Liep dit vlot?

Is het nog steeds mogelijk om een skipas te kopen, die zowel geldig is voor gebied Nauders-Bergkastel (Oostenrijk) als voor naburige Schöneben/Belpiano in het Italiaanse Reschen/Graun?
Wie weet hoe dit praktisch werkt (gemakkelijkste manier om skipass aan te kopen,…)?

Zijn er aan het bergstation in skigebied Nauders en in Schöneben ski depots (om materiaal te bewaren)? We zoeken praktische oplossing om te kunnen afwisselen tussen ski’s en snowboard, zonder telkens afdaling naar parking te moeten doen.

Welke skischool in Nauders en/of Schöneben is een aanrader? Bedoeling 13-jarige, met beetje ervaring op snowboard, te leren snowboarden.

Hoewel we in Italië logeren, bekijk ik optie om in Oostenrijkse Nauders te skiën, omdat onze 13-jarige zoon in Oostenrijk toegang heeft tot skiresort zonder coronatest. In Italië zou hij elke 48u (of 72u) een negatief testresultaat moeten kunnen opladen…

Is het nog steeds mogelijk om een skipas te kopen, die zowel geldig is voor gebied Nauders-Bergkastel (Oostenrijk) als voor naburige Schöneben/Belpiano in het Italiaanse Reschen/Graun?
Wie weet hoe dit praktisch werkt (gemakkelijkste manier om skipass aan te kopen,…)?

Südtirol_fan op 03 feb 2022 23:52

Nauders biedt geen individuele skipas aan voor meerdaagse kaartjes. De Zwei-Länder-Skiarena behelst de gebieden van Nauders, Schöneben, Haideralm, Watles, Trafoi en Sulden am Ortler. Dit is de goedkoopste optie die daar wordt aangeboden en (als ik me niet vergis) ook de standaardoptie.

Toen de dieren nog spraken (Haideralm en Schöneben waren nog niet met elkaar verbonden) kochten wij toevallig onze weekskipas tijdens onze eerste ochtend in Sankt Valentin. Om onduidelijke redenen was de skipas voor mijn jongste broer blijkbaar aan sterk gereduceerd tarief (of zelfs volledig gratis), hoewel dit nergens online was aangegeven. Het mocht me sterk verbazen dat dit nog steeds het geval zou zijn.

Andere mogelijkheden zijn:

  • Ski 6: Nauders, Fendels, Kaunertaler Gletsjer, Venet en Serfaus-Fiss-Ladis.
  • Snowcard Gold: Nauders, Fendels, Kaunertaler Gletsjer en Samnaun-Ischgl.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 04 feb 2022 02:25

Plaats een reactie