Wandelen in La Plagne

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Ondanks dat we zelf redelijk tot goed bekend zijn met skiën in La Plagne, zijn we niet bekend met het wandelen in La Plagne.
We vinden het leuk om onze ouders mee te nemen, echter skiën zij niet meer. Door het skigebied heen zie je weleens wandelaars. Iemand hier op het forum bekend met wandelen in het skigebied van La Plagne?
En welke plaats zou het beste zijn om dan te verblijven…?
Alvast vriendelijk dank!

Tijdens de coronatijden wel gewandeld door La Plagne, toen vanuit Plagne 1800. Je kan omhoog naar Centre en daar verder of hebben er zeker ook die naar beneden gingen, de bobslee voorbij en dan weer omhoog.

Ik vermoed dat wij ze gewoon van de website hebben gehaald, maar er staan ook met paaltjes dingen aangegeven. https://www.la-plagne.com/savourez-une-multitude-d-activites…

Toen was er veel sneeuw en weinig volk op de paden dus maakte het soms zwaar & met diepe (ingezakte) passen, dus een grote schoenafdruk of bv. racketten meenemen is misschien geen overbodige luxe.

Het is o zo hard genieten.

bijna alle wegen de berg op vanaf Plagne centre prepareren ze als wandel/hondeslede paden, heb regelmatig mensen op die paden naast de pistes zien zitten aan van die Picknicktafels, luchen in de zon. Er staan er veel langs de wandelpaden.Ik ga dit jaar eind Januari weer naar Plagne Village, Résidence Prestige Odalys Front de Neige, je kan met de telecabine tot savonds laat nog heen en terug naar Plagne Centre. Was een echte Oosterijk man maar na afgelopen jaar ben ik echt onder de indruk van de veelzijdigheid in deze gebieden.

welke plaats maakt eigenlijk niet uit… alles is vlot bereikbaar met de shuttlebussen die rondrijden in het gebied.
Heb zelf ook wel eens middagje gewandeld ipv gesnowboard door het slechte weer.
Er zijn een aantal wandel routes te vinden op de site van La Plagne zelf https://nl.la-plagne.com/ontdekken/onze-brochures-downloaden…
dit is een voorbeeldje van een wandeling vertrekkende vanuit plagne Villages

null

Plaats een reactie