La Plagne in maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Beetje aan het rondneuzen voor volgend jaar, en La Plagne lijkt me een ideaal gebied voor beginners.
Echter, ik lees veel over de drukte in dit gebied, met vaak lange wachttijden.
Is dit begin/midden maart ook het geval?
Iemand ervaringen?
Bedankt!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 17 feb 2023 16:53: verhuisd naar juiste categorie

Zolang je buiten de schoolvakanties zit, is het er niet noemenswaardig druk. Zoals ieder populair gebied heeft ook La Plagne wel zijn drukkere punten, maar in maart hoef je er nagenoeg nergens wachtrijen te verwachten.
Enkel de Arpettelift moet je dan op bepaalde tijden soms twee tot vijf minuten wachten vanwege de verbindingsfunctie tussen La Plagne en Les Arcs. Zelfde geldt voor de liften TransArc en Arcabulle in Les Arcs.
Het is wel een populair gebied en dat merk je vooral op de hoofdas en rond de hoge dorpen. Je kunt er echter ook bijna verlaten pistes vinden.
Of het een ideaal gebied voor beginners is, is afhankelijk van wat je met beginner bedoelt. Er is erg veel blauw en genoeg makkelijke pistes. Het is echter ook groot. Voor absolute beginners te groot denk ik. Als je al een beetje kunt skiën en tochtjes kunt maken over blauw is het een prima gebied.

Plaats een reactie