Vraag aan La Plagne kenner

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Hoi! Ondanks dat we er zelf al jaren komen (Champagny - La Plagne) blijven we ons altijd afvragen waarom je niet vanaf Roche de Mio terug kan naar de la Rossa, Serac en Crepines (via Le Levasset, en vroeger heette deze piste de Carella)
Op deze piste is sinds een aantal jaren terug een touwlift geplaatst. Toen deze er nog niet was, ben ik ooit eenmaal aan het eind van waar deze touwlift nu stopt, linksaf gegaan. Dat was toen toegankelijk. Ik meen later nog eens een keer gezien te hebben dat er een ketting hing. Ik heb toen het punt bereikt om terug te kunnen gaan via La Rossa, Serac of Crepines.
Mijn vader heeft ook ooit eenmaal met een les en dus leraar gedaan
Ik meen me te kunnen herinneren dat ik wel een stukje gelopen heb met mn snowboard.
Is er iemand die begrijpt waar ik het over heb, welk punt in het gebied ik bedoel?
Het gaat mij dus om een retour Champagny die niet op de kaart staat.
Retour via La Rossa, Serac of Crepines vanaf Roche de Mio.
Ben benieuwd….

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 20 dec 2022 13:39

Volgens mij weet ik wel welke plek je hier bedoelt. Rechts van de piste het touw-liftje, midden op de piste en links grote blokken en net daarvoor een machtige hoge rotspartij aan de linkerkant die van bovenaf aan het splijten is. Op Google Maps zie ik een pad/bergweggetje lopen, vanaf top La Rossa lift (eerst oost-, dan noordwaarts) tot aan de piste, ter hoogte van het touw of net voorbij dat grote rotsblok op de piste. Lijkt me dat je wel via dat pad kunt gaan en dan afdaalt naar La Rossa. Specifieke (inside) informatie over La Plagne kun je vinden op/via www.perso-laplagne.fr (vanaf 2018 alle actualiteiten op facebook). Daar vind je wellicht antwoorden op jouw vraag.

null

dit is het laatste pisteplan waar de piste op staat die je bedoelt denk ik… is van 2015

Maar bij mijn weten liep die piste van top van de Rossa Lift naar piste Levasset.
En kan je niet van Levasset uitkomen aan de top van de Rossa lift aangezien die hoger ligt dan de piste Levasset

Die piste moet van Levasset naar La Rossa hebben gelopen gezien de hoogte. Andersom is onlogisch omdat de verbinding van La Rossa naar Quilis en Carella er praktisch naast ligt (en je vanuit Levasset ook het laatste stukje naar Carella en Quilis nog even naar beneden moet).

Je zou de verbinding nog steeds moeten kunnen vinden daar, al zal het even zoeken zijn. Als je die grote punten maar aan je linkerhand houdt.
Ik zal er in januari eens op letten daar.
Ik ben er redelijk vaak geweest maar altijd aan de LP kant gezeten, dus heb dit verbindinkje niet direct op het netvlies staan. Carella was ook niet mijn favoriete piste, al was het wel de sport om hem helemaal uit te glijden zonder prikken.

.

*bericht bewerkt door flap20 op 20 dec 2022 13:28

null
null

foto gevonden op Google Maps… heb hem wel in 2 moeten knippen…

Je zou dan al voor de touwlift aan de linker kant moeten kijken naar een pad dat loopt tot aan de top van de Rossa lift. Enkel het laatste stukje gaat beetje naar omhoog

*bericht bewerkt door flap20 op 20 dec 2022 13:31

Die piste moet van Levasset naar La Rossa hebben gelopen gezien de hoogte. Andersom is onlogisch omdat de verbinding van La Rossa naar Quilis en Carella er praktisch naast ligt (en je vanuit Levasset ook het laatste stukje naar Carella en Quilis nog even naar beneden moet).

Je zou de verbinding nog steeds moeten kunnen vinden daar, al zal het even zoeken zijn. Als je die grote punten maar aan je linkerhand houdt.
Ik zal er in januari eens op letten daar.
Ik ben er redelijk vaak geweest maar altijd aan de LP kant gezeten, dus heb dit verbindinkje niet direct op het netvlies staan. Carella was ook niet mijn favoriete piste, al was het wel de sport om hem helemaal uit te glijden zonder prikken.

Hessel op 20 dec 2022 12:59

Hoewel ik de hoek van La Rossa heerlijk vind inclusief het fijne restaurant met uitzichtpunt was voor mij deze piste ook: uitknallen.

Ik heb van meerdere jaargangen filmpjes en zal ze eens napluizen of ik een pad zie op links maar ook ik heb hier verder geen weet van.

De week van 8 maart (verjaardag) zit ik weer in Belle Plagne dus ga dan sowieso eens kijken.

@Nien

Ik heb beelden vanuit de lift ter hoogte van het einde van de touwlift:

Opgenomen in 2017 met van die Teletubbie cams, de SJcam zonder bewerking. Ik vraag duidelijk: doet hij het nu? Is dan als een schaap kijken naar een blauw lampje voorop ;-)

Hier een duidelijk pad in beeld ik heb hem denk ik nooit genomen:

*bericht bewerkt door Bonfix op 20 dec 2022 21:51

Bedankt iedereen, voor de reacties. Op de foto’s van google maps (zelf niet aangedachf…) zie je op de onderste foto de Rossa lift in de verte liggen. Er gaat dus een wandelpad naartoe. Dat zullen we dan dus gedaan moeten hebben.
Volgende week zijn we er weer, ik zal dan ook even goed kijken waar ik dan afgeslagen moet zijn. In mijn beleving heb ik er telkens een ketting zien hangen.
Ik zal het hier even laten weten.
Voor nu even peentjes zweten wat de temperatuur gaat doen met de sneeuw die er nu ligt…
Bedankt nogmaals!

Plaats een reactie