Kleinwalsertal geldigheid QR volgens Oostenrijk of duitse regels

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal

Het kleinwalsertal hanteert de duitse corona regels voor inreizen, maar ik lees dat voor de horeca en skiliften de oostenrijkse 2G regels gelden. In Oostenrijk verloopt per 1 februari de geldigheid van de QR na 180 dagen, terwijl deze in duitsland nog wel geldig is. Plan is om in duitsland de skipas te kopen en te overnachten, maar ik kom er niet meer uit of ik daarmee kan gaan skieen. Wie weet hoe het nu zit?
ps ik heb al gezocht met google en op nederlandwereldwijd.nl

*bericht bewerkt door boarder op 27 jan 2022 10:54

Bedankt Harry6. Mooie site met veel info. Mijn vraag wordt hierop helaas niet direct beantwoord behalve dat enkel de oostenrijkse regels voor geldigheid worden genoemd. Zit zou betekenen dat mijn QR niet meer geldig is.

Tsja, het zijn een stelletje Walsers daar in KWT!

Ik was er vorige week en konden met 2g overal in en ook de skipas kopen.

Ik was er vorige week en konden met 2g overal in en ook de skipas kopen.

dirkwilmawoord op 27 jan 2022 14:00

probleem is de geldigheid vaccinatie per 01.02 die naar 6 maanden gaat. Da’s een probleempje voor @boarder helaas!

Lijkt er op, dat ik alleen ga ;(

Edwin van Riel

Op de site van de bergbahnen (https://www.ok-bergbahnen.com/sorgsam-sicher-sanft/) staat het volgende:

Welche 2G-Zeiträume gelten in Deutschland bzw. in Österreich?
AT: Zweifach-Impfung 9 Monate (ab 01.02. 6 Monate), Booster-Imfpung 9 Monate, Genesung 6 Monate
DE: Impfung 9 Monate, Genesung 3 Monate

Verder staat overal: Je hebt 2G nodig, dus voor de Duitse gebieden lijken me dat de Duitse 2G-regels. Officieel betekend dat denk ik wel dat je niet in het Oostenrijkse deel mag skiën. Misschien zijn de Hörnerdörfer een geschikt (volledig Duits) alternatief?

*bericht bewerkt door Nuet op 27 jan 2022 16:32

Het KWT (is Oostenrijk) is vrijgesteld van de Oostenrijkse regels en daar gelden geheel en nog steeds de DUITSE coronarregels voor horeca en ski. Dus gewoon lekker 2G skiën aldaar.

KWT is alleen vrijgesteld van de Oostenrijkse inreisregels. In het dal zelf gelden wel de Oostenrijkse regels (2G).
Maar je kunt toch een booster halen t.a.v. het 180 dgn probleem? Of ben je onder de 18?

Gültigkeit Impfung für Jugendliche ab 1. Februar 2022: Unter 18 Jahren ist das zweite Impfzertifikat in Österreich 210 Tage (7 Monate) lang gültig. Für alle ab 18 Jahren ist die zweite Impfung 180 Tage (6 Monate) gültig

Site KWT

Is ook zo! 210 dagen vanaf 1 feb. voor 18-.

Plaats een reactie