Groepsles volwassenen beginner in Kitzbühel?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel

Een vriend van me wil van vrijdag 15 - zondag 17 maart groepslessen voor volwassenen voor beginners (halve/hele dagen), maar vangt bot bij zowel Rote Teufel als Element3. Heeft iemand andere tips/ideeën?

Alternatief is natuurlijk privéles. Maar dan wordt het slechts 2 uur totaal… Anders lopen de kosten echt wel uit de hand.

Groepslessen in Oostenrijk starten eigenlijk altijd op zondag en lopen door tot donderdag, misschien vrijdag. Op zaterdag wordt er volgens mij geen groepsles gegeven, vandaar dat hij bot vangt, denk ik. Heb zo ook geen andere optie als privéles dan. Misschien een oproepje plaatsen of er dan nog meer beginners zijn die les willen, dan kun je de kosten van een priveleraar delen.

Persoonlijk vind ik 2 uur per dag les ook meer dan genoeg. Mijn ervaring is dat je buiten de vakanties om dit ook prima 24 uur van te voren kan regelen. Mijn advies zou zijn om vrijdag en zaterdag sowieso les te nemen en dan zondag even kijken hoe het gaat.

En ja, het is duur, maar het gaat op de perceptie van toegevoegde waarde. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de privéles de skivakantie van je vriend omtoveren tot een grandioos succes en wil hij volgt jaar weer mee. Wat is dan een paar honderd euro?

Als ie nog nooit op ski’s heeft gestaan, zou ik proberen om in Nederland nog een lesje of 6 op de rollerbaan of een cursus in Snowworld te regelen.

Als je dan toch voor priveles moet gaan in de alpen, wil je wel iets meer zien dan alleen de kinderweide. En als absolute beginner is de kans groot dat je in twee uurtjes niet verder komt, terwijl je na een paar lessen in Nederland waarschijnlijk wel van een blauwe afdaling f komt. Groepsles start eigenlijk altijd op zondag of maandag, dus dat lijkt me idd vrij kansloos.

Vrijdag beginnen in een groep gaat niet als beginner.
De meesten hebben dan al 5 dagen les gehad en dan kom je niet meer mee uiteraard.

Zaterdag worden geen lessen aan groepen gegeven.
Leraren hebben dan vrij.
In uitzonderlijke gevallen worden er wel privé lessen gegeven als een leraar zijn enige vrije dag wil opgeven.
Maar dan wel voor een hele of halve dag denk ik
Het enige wat je kan doen is Zondag beginnen in een groep.
Privé les voor een dag is 500 Euro plus.
Skiën is duur en wordt steeds duurder.
Al hoewel ik heb verleden week een loodgieter laten komen en ik moest 250 euro afrekenen .
Het goedkoopste is helemaal niet te gaan skiën.
Want als je door het ski virus gegrepen wordt ben je tienduizenden euro’s kwijt in de toekomst.
In dit geval zou ik in Nederland op een borstelbaan of indoor sneeuwbaan alvast beginnen.maar dan moet je wel snel beginnen.(morgen)
Anders heeft het geen zin meer voor een beetje resultaat in deze vakantie.

Rollerbaan zou ik niet doen op dit moment.
Dat zou weleens een afknapper kunnen worden.

Het bovenstaande kun je met een flinke korrel zout nemen.
Privéles is mogelijk vanaf 77 euro per uur. 290 euro voor een hele dag.

Bron: www.checkyeti.com

null

Koers Zwitserse frank 1.06
530 EUR

Koers Zwitserse frank 1.06
530 EUR

Hooykaas op 17 jan 2024 21:28

😀
Ts gaat naar Kitzbuhel /Kirchberg. Als je dan zoekt op checkyeti. Dan kom je als volgt uit:

null

Dank allemaal voor het meedenken!

In Kirchberg konden we vorig jaar elke ochtend (ook zaterdag) met een beginner terecht voor een losse les, vandaar mijn vraag.

Mocht iemand nog bekend zijn in Kitzbühel en een tip hebben voor groepsles volwassenen beginners op vr/za, houd ik me aanbevolen. Voor de rest gaan we er helemaal uitkomen

Plaats een reactie