Pistes voor beginners

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Heeft iemand tips voor ideale pistes voor beginners?

AVe

Ik ben net beginner af en heb 3 lessen geboekt.
Skileraar zal wel wat makkelijke weten.

Ga op les en dan kom je vanzelf op geschikte pistes.

Met de Fleckalmbahn omhoog naar de Ehrenbachhöhe en vanaf daar piste 18 (Lichtblauw) pakken. De ideale piste voor beginners. Vrij korte piste en totaal niet stijl. Via de Sonnenrast lift (einde piste 18 linksaf) weer terug naar de Ehrenbachhöhe.

Als die piste goed gaat kun je via piste 18 (Lichtblauw) doorsteken naar piste 16 (blauw) en 26 (blauw)(rechtsaf) en via de Ochsalm lift weer terugkeren naar boven. Leuke rondjes voor de echte beginners.

Als je een langer rondje wilt kun je na piste 18 aansluiten bij de Jufen lift. Die brengt je naar de Steinbergkogel en daar is het beginpunt van piste 16 (blauw). Onderweg oppassen dat je niet per ongeluk terecht komt op 16B (zwart) ;)

De piste 26 is een dalafdaling terug naar het dorp en wordt wel snel hopig. Tot aan de Ochslam lift goed te doen, maar met echte beginners zou ik niet verder naar beneden gaan, zeker als het warm is of er veel verse sneeuw ligt.
En verder sluit ik me aan bij de eerdere posters; stuur de beginners op les.

Sonnenrast inderdaad.

Met relatieve beginners zou ik alleen de fleckalm afdaling als dalafdaling doen.

Deze heeft op de moeilijke punten altijd een glijpad buitenom. Vanaf “de huisjes” (ongeveer op de helft) heb je een heerlijk brede blauwe afdaling waar je in je eigen tempo fantastisch kunt oefenen.

Maierl is een drama op het stuk net voor dat een klein steil zwart stuk en verder naar beneden bij het deel net voor de SchiAlm.
Pengelstein is sowieso vooornamelijk rood geloof ik. Brunn zou eventueel ook nog kunnen. Alleen het laatste stuk (samen met pengelstein) is soms wat lastiger voor een beginner.

Totales Vollidiot

De piste 26 is een dalafdaling terug naar het dorp en wordt wel snel hopig. Tot aan de Ochslam lift goed te doen, maar met echte beginners zou ik niet verder naar beneden gaan, zeker als het warm is of er veel verse sneeuw ligt.
En verder sluit ik me aan bij de eerdere posters; stuur de beginners op les.

Suuski op 16 feb 2023 10:55

Klopt inderdaad, Piste 26 tot aan Ochsalm lift skiën.

Plaats een reactie