KitZski kirchberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Kan iemand mij vertellen hoe is naar het dorp kirchberg kan skien zonder 20 minuten te lopen. Snap niet hoe een dorp als beste skiegebied aangewezen kan worden zonder dat er een duidelijke dal afdaling is. Iemand die ons kan helpen?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 26 jan 2022 23:08

Vanaf het dalstation van de Maierllift kun je via een skiweg door de weilanden naar het bovendeel van het dorp skiën (deel bij de kerk). Op de pistekaart aangegeven met oranje stippellijntjes. Voor de heenweg ‘s ochtends en voor het lage deel van het dorp kun je beter de skibus nemen.

Ehm, wat dacht je van de skibus nemen?

Dat is voor mij ook echt een nadeel van het dorp/gebied inderdaad.

Wat poalie schrijft. Die skiweg kan je echter ook linksaf nemen waardoor je uitkomt bij “der Tiroler” (bij de skischool dus).
Dan sta je ineens midden in het dorp.

Skibussen lopen (zeer) regelmatig. Een andere optie zijn de taxibusjes. Voor 2.-- per persoon (prijzen 2020) brengen die je van een dalstation naar je hotel/appartement.

Totales Vollidiot

Is dat de blauwe 25B ? Ik was er 6 jaar geleden, maar toen wist ik ook niet dat je kon skiën naar de skischool.
Of was dat er toen nog niet? Evengoed vind ik die skischool daar wel een minpunt. Er gaat zoveel tijd verloren aan brengen, halen, en heen en weren naar de Fleckalm of de Maierl voor zowel ouders als kinderen.

Nee. Heeft geen pistenummer. Je gaat bij de Maierl rechtdoor over de parkeerplaats. idd door een paar weilanden, door een bosje en dan linksaf richting het beekje wat midden door het dorp stroomt. Die volg je (aan de kant van de bergen, niet aan de straatkant) en zo kom je in het centrum.
Brengen en halen bij de skischool in het dorp is idd zeer onhandig. Maar als je de skischool bij de Maierl pakt ipv skischule Kirchberg is dat ook geen probleem. Dan breng en haal je je kids onderaan de afdaling en kun je zo weer omhoog.

Totales Vollidiot

Plaats een reactie