Winterbanden in de Meivakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaunertaler Gletscher

In de meivakantie gaan wij naar het Kaunertal voor een wandel/ski/gezinsvakantie. Omdat we dan een aantal dagen willen skieen op de Gletsjer en je hier blijkbaar helemaal naartoe kunt rijden vroeg ik mij af of iemand weet weet of winterbanden dan aan te raden/verplicht is? Ik denk zelf gewoon zomerbanden en dan afhankelijk van het weerbericht met de auto of skibus naar boven.

Die periode is het niet meer verplicht. En lijkt me ook niet handig met de hele reis naar Oostenrijk.
Je zou eventueel voor de zekerheid kettingen me kunnen nemen, maar bus lijkt me een prima optie als er ineens toch sneeuw ligt.

Dankjewel voor de reactie Tiny. Sneeuwkettingen gaan mee en de zomerbanden gaan eronder als het niet verplicht is dan. Scheelt weer 2000km autobahn en 1,5 maand minder lang op mn winterbanden

Woon zelf ‘parttime’ in Kaunertal, je weet t daar nooit. Vorig jaar half april, viel er al op 1400mtr al meer dan 10cm en hoe hoger, hoe meer. Mijn auto stond ook net een paar dagen op de zomerbanden, dan kan je de eerste uren zelf rijden wel vergeten. Weet niet waar jullie verblijven, maar anders is het idd een optie om dan de bus te nemen. Daarnaast heeft men de wegen over het algemeen vrij snel weer begaanbaar. Komt dus vast goed…

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Hallo Kesman, wij verblijven in Feichten. Het lijkt mij als ik op Google maps kijk goed te doen tot Feichten. Daarna wordt het pas echt steil met haarspeldbochten enzo. Gaaf dat je daar parttime woont! Wat zijn jouw ervaringen op de gletsjer begin mei? Voor mij is het nieuw dat we in de meivakantie gaan en ik hou er rekening mee dat er behoorlijk wat gesloten zal zijn.

Zelfs als het sneeuwt zijn de wegen in periode heel snel weer sneeuwvrij. Ik rij in mei nooit met winterbanden. Wel alltijd kettingen achterin in het voorjaar, je weet nooit.

En anders gewoon de skibus ;-)

Click. Click. Peace

Hallo Kesman, wij verblijven in Feichten. Het lijkt mij als ik op Google maps kijk goed te doen tot Feichten. Daarna wordt het pas echt steil met haarspeldbochten enzo. Gaaf dat je daar parttime woont! Wat zijn jouw ervaringen op de gletsjer begin mei? Voor mij is het nieuw dat we in de meivakantie gaan en ik hou er rekening mee dat er behoorlijk wat gesloten zal zijn.

Mr79 op 28 jan 2024 14:07

Dan zitten jullie idd vrij gunstig, vooral het eerste stuk. Wij zitten in Kaunerberg, dus al op 1400mtr, moeten altijd eerst de berg af.
Zal vast goed komen, eventueel een beetje sneeuw hebben ze daar zo van de weg. Mei zelf geen ervaring, vorig jaar wel in juni op gletsjer geweest. Toen waren de omstandigheden erg slecht.

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Zal mij benieuwen dan! Eerst was het plan centerparcs maar omdat een weekje naar Feichten in Kaunertal 1000 euro goedkoper was wil ik het risico op slechte sneeuw wel nemen!

Feichten vond ik echt een leuk dorpje! Kan me ook geen haarspeldbocht herinneren op de weg ernaar toe.

Die haarspeldbochten kom je pas tegen na Feichten, tussen de stausee en Ochsenalm.

Plaats een reactie