Zwanger daarom geen booster - Oostenrijk in

Dit onderwerp gaat over de bestemming Katschberghöhe

Hi

Ik ben 2x gevaccineerd met pfizer laatste prik augustus. Nu ben ik 10 weken zwanger en wil daarom nog even wachten met de booster.

Is het mogelijk om naar Oostenrijk te reizen zonder quarantaine wanneer ik met deze vaccinaties + zwangerschapsverklaring + pcr test reis?
Dit kan ik nergens online vinden.
Iemand die hier ervaring mee heeft nu?

Bron: https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…

Verdere uitzonderingen

Er gelden uitzonderingen op de 2-G-regel voor zwangere vrouwen en voor mensen die om medische redenen niet kunnen worden gevaccineerd. Zij hebben een medisch attest nodig en een negatieve PCR-test.

Medisch attest volgens Wikipedia:
Een medische verklaring of doktersverklaring is een schriftelijke verklaring van een arts of een andere medisch gekwalificeerde zorgverlener die het resultaat van een medisch onderzoek van een patiënt bevestigt. Het kan dienen als een ziekbriefje of als bewijs van een gezondheidstoestand.

Oh en kleine persoonlijke aanvulling:
Mijn vriendin is ook zwanger (ongeveer net zo ver als jij toen we op wintersport gingen) en onze verloskundige gaf aan dat een booster geen kwaad kon voor zwangere vrouwen. Zij heeft de booster dus wel genomen. Scheelt in Oostenrijk een hoop “gedoe” als je gewoon een QR code hebt.

*bericht bewerkt door Hofstadl op 12 jan 2022 16:41

Staat vandaag een mooi en leerzaam artikel over zwangeren in AD.

Hen48

Ik denk dat het advies mede gebaseerd is op het aantal niet gevaccineerde zwangere vrouwen dat in het ziekenhuis is opgenomen met complicaties aan de foetus.

It is an amazing world

Goed nadenken en je inlezen wat verloskundigen en andere mensen die ervoor geleerd hebben, te zeggen hebben.
Vrienden van ons zijn hun kindje verloren met 39 weken, toen was het advies, niet enten, en nadien kwam eruit dat in de placenta en het kindje, corona cellen gevonden waren…
In en in triest, ze zijn nu weer zwanger, en geprikt en geboosterd, fingers crossed…

@Miesdo ik kan me overigens goed voorstellen dat je aarzelt. In het begin is het zo klein en kwetsbaar. Het is ook een lastige periode. Ik denk dat je de afweging moet maken of je zonder de booster überhaupt wel richting wintersport zou moeten willen. Iets van drukte ontloop je meestal niet. Waar ligt je prio? Of toch vertrouwen op de verloskundige adviezen.

It is an amazing world

Plaats een reactie