Tips jungfrau region

Dit onderwerp gaat over de bestemming Jungfrau Region

13 feb skiën wij in de jungfrau region wat zijn daar echt de must qua skiën voor gevorderde skiër

tips voor mooie paden off piste of het beste restaurantje etc…

kom maar op!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 27 jan 2022 10:17: Caps lock even uitgezet ;-)

13 feb skiën wij in de jungfrau region wat zijn daar echt de must qua skiën voor gevorderde skiër

tips voor mooie paden off piste of het beste restaurantje etc…

kom maar op!

Highroom op 27 jan 2022 10:12

Restaurant Eigernordwand op de Kleine Scheidegg heeft fijne kaart. Probeer wel buiten te zitten want binnen is het niet echt sfeervol. Even daarboven zit een ienieminie klein restaurantje Chaletbar. Kleine kaart maar wel charmant en betaalbaar.

Aan de First kant vinden wij Alpinhotel Bort bij het tussenstation wel fijn. Is net als EigernordwAnd onderdeel van hüttenzauber (www.huettenzauber.ch). Je kunt er skiënd komen via zwarte piste 5.

Mocht je ook naar de Mürren kant gaan voor de afdaling Piz Gloria, dan is lunch bij Winteregg een fijne plek met fraai uitzicht.

Mogen we aannemen dat je de Lauberhorn abfahrt (zwarte piste 45) al op je lijstje hebt staan?

13 feb skiën wij in de jungfrau region wat zijn daar echt de must qua skiën voor gevorderde skiër

tips voor mooie paden off piste of het beste restaurantje etc…

kom maar op!

Highroom op 27 jan 2022 10:12

Lauberhorn abfahrt die stond boven ana ja! nog mooi plekjes voor offpiste?
thanks voor je eet tips!

Restaurant Eigernordwand op de Kleine Scheidegg heeft fijne kaart. Probeer wel buiten te zitten want binnen is het niet echt sfeervol. Even daarboven zit een ienieminie klein restaurantje Chaletbar. Kleine kaart maar wel charmant en betaalbaar.

Aan de First kant vinden wij Alpinhotel Bort bij het tussenstation wel fijn. Is net als EigernordwAnd onderdeel van hüttenzauber (www.huettenzauber.ch). Je kunt er skiënd komen via zwarte piste 5.

Mocht je ook naar de Mürren kant gaan voor de afdaling Piz Gloria, dan is lunch bij Winteregg een fijne plek met fraai uitzicht.

Mogen we aannemen dat je de Lauberhorn abfahrt (zwarte piste 45) al op je lijstje hebt staan?

Mijtje op 27 jan 2022 11:23

13 feb skiën wij in de jungfrau region wat zijn daar echt de must qua skiën voor gevorderde skiër

tips voor mooie paden off piste of het beste restaurantje etc…

kom maar op!

Highroom op 27 jan 2022 10:12 de laatste keren dat wij er waren met de kerstvakantie was er zo weinig sneeuw dat veel pistes überhaupt dichtwaren. Dan blijft er weinig off piste over helaas.

Lauberhorn abfahrt die stond boven ana ja! nog mooi plekjes voor offpiste?
thanks voor je eet tips!

Restaurant Eigernordwand op de Kleine Scheidegg heeft fijne kaart. Probeer wel buiten te zitten want binnen is het niet echt sfeervol. Even daarboven zit een ienieminie klein restaurantje Chaletbar. Kleine kaart maar wel charmant en betaalbaar.

Aan de First kant vinden wij Alpinhotel Bort bij het tussenstation wel fijn. Is net als EigernordwAnd onderdeel van hüttenzauber (www.huettenzauber.ch). Je kunt er skiënd komen via zwarte piste 5.

Mocht je ook naar de Mürren kant gaan voor de afdaling Piz Gloria, dan is lunch bij Winteregg een fijne plek met fraai uitzicht.

Mogen we aannemen dat je de Lauberhorn abfahrt (zwarte piste 45) al op je lijstje hebt staan?

Mijtje op 27 jan 2022 11:23
Highroom op 27 jan 2022 11:25
  • De Stepfi van First naar Grindelwald. Aan het eind moet je wel de bus nemen terug naar de lift, maar dat is het waard.
  • De Black Rock bij de Eigergletscher
  • En natuurlijk de Schilthorn

Verder zijn er maar weinig afdalingen niet de moeite waard, dus ga lekker door het hele gebied touren. (Misschien alleen het blauwe pad door het bos naar Wengen vermijden, neem hier de rode of de zwarte naar Innerwengen)

  • Afdaling schilthorn
  • First Flieger
  • Lauberhorn Afdaling
  • Skiroute Bort - Grindelwald (onder de firstbahn)
  • Avondsleen Alpiglenn - Brandegg (als je in Grindelwald verblijft)
    Of sleen vanaf Grindelwald First (langste rodelbaan in Europa dacht ik)

Alle 3 de gebieden even verkennen. Ik raad je wel aan niet te wisselen gedurende een skidag, kan behoorlijk wat kostbare skitijd opvreten.

*bericht bewerkt door AMONIVES op 27 jan 2022 12:39

''Powder to the people''

Kom hier op terug. Heerlijk gebied!

Mr. Slow

Ik ga deze volgen, zijn er 18 februari ook!

Let it snow

White Hare is een mooie off piste route onder de Eigernordwand.
Verder heb je nog de World cup slalompiste naar Innerwengen. Vooral het middenstuk is flink steil.

Als je naar Wengen skied, en dan de Lauberhornrennen pakt, kom je uit bij de luft Innerwengen. Onderaan zit een goed restaurantje:
https://www.hotelregina.ch/marys-cafe-2/?lang=en

Mary’s cafe.

Sowieso is Innerwengen een aanrader, mooie afdaling en een klein liftje om het laatste stuk nog een paar keer te doen als je er geen genoeg van kunt krijgen.

Eind februari gaan wij weer een paar dagen, heerlijk genieten daar!

First: leuk voor één of twee dagen, gemoedelijk gebied met ook best wat uitdagende zwarte pistes (naar Bort, vanaf Schilt naar Bärgelegg en vanaf Schreckfeld naar Grindel. Lekker skiën in de zon.

Koffie bij de Bärgelegg hütte, lunch bij Schreckfeld of Bort.

Kleine Scheidegg-Männlichen liggen mijn favoriete pistes bij Lauberhorn, Honegg en met name de sleeplift Tschuggen (en dan omhoog met Gummi). Heerlijke, voornamelijk rode pistes. Lauberhorn afdaling mag uiteraard niet ontbreken, net als de zwarte ‘Black Rock’ vanaf Eigergletscher naar Wixi.

Lunch deden wij vaak bij Bahnhof Scheidegg. Bij Grindelwaldblick kun je ook goed eten.

Mr. Slow

Als ik een extra vraag zou mogen stellen in dit topic, om een nieuw topic te voorkomen:

Wij overnachen nabij Interlaken, dus zullen óf met de auto óf met de trein richting het gebied reizen.

Ik kan niet zoveel vinden over het parkeren in de dorpen. Wengen en Mürren autovrij natuurlijk, is in Lauterbrunnen fatsoenlijk te parkeren, en dan vanaf daar met de trein verder? Ik lees ook dat de parkeermogelijkheden in Grindelwald beperkt zijn.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Let it snow

Als ik een extra vraag zou mogen stellen in dit topic, om een nieuw topic te voorkomen:

Wij overnachen nabij Interlaken, dus zullen óf met de auto óf met de trein richting het gebied reizen.

Ik kan niet zoveel vinden over het parkeren in de dorpen. Wengen en Mürren autovrij natuurlijk, is in Lauterbrunnen fatsoenlijk te parkeren, en dan vanaf daar met de trein verder? Ik lees ook dat de parkeermogelijkheden in Grindelwald beperkt zijn.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen

JurrianvanLoo op 31 jan 2022 11:41

Er is juist in Grindelwald een enorme parkeergarage bij Grindelwald Terminal, bij binnenrijden van Grindelwald gelijk aan de rechterkant. Daarvandaan vertrek de gondel naar de Eiger en de bakjes naar de Männlichen. Daar kun je ook de skibus richting First nemen. Hier stopt ook de trein vanuit Interlaken (uit mijn hoofd achterste deel, andere deel gaat naar Lauterbrunnen)

Bij Lauterbrunnen heb je twee opties. Eerste keus is parkeren bij Parkplatz Lauterbrunnen en daar gondel + trein naar Mürren nemen of trein naar Wengen en Kleine Scheidegg. Hier stopt ook de trein vanuit Interlaken.
Of je parkeert bij Lengwald en pakt daar de gondel richting Mürren/Schilthorn.

Mijn voorkeur persoonlijk zou uitgaan voor de Grindelwald optie, ben je naar mijn gevoel sneller boven op de piste. Als je met de trein zou gaan kun je dan evt via de Wengen kant terug.

In Grindelwald is een parkeergarage met 1000 plekken gebouwd 2 jaar terug. Was onderdeel van het V-bahn project (nieuwe gondel naar Eigernordward en de gondel naar Mannlichen). Voorheen kon het lastig zijn om een parkeerplekje te vinden in Grindelwald Grund als je te laat was. Tegenwoordig (maar ben er zelf niet meer geweest) zou het stukken beter moeten zijn.

Het treintje pakken naar Grindelwald (of Wengen) kan natuurlijk altijd. Dit is een unieke belevenis, maar heel eerlijk, ik deed dat altijd maar 1x omdat het wel aardig wat (ski)tijd kost. De trein pakken naar Grindelwald lijkt me met de nieuwe V-bahn het makkelijkst. Kan ik je bij Grindelwald terminal meteen overstappen op 1 van de 2 gondels. In Wengen kan het 's ochtends vrij lang duren (tijdens drukke periodes) om de grote mannlichenbahn te pakken.

''Powder to the people''

Top, thanks voor de info @Mijtje & @AMONIVES. Makkelijkst lijkt me inderdaad met de auto of trein naar de Grindelwald Terminal, vanaf daar met de gondel het gebied in. Waarschijnlijk pakken we ook een dagje Mürren, die doen we dan wel met de trein.

Let it snow

Als je vanuit Mürren niet helemaal naar beneden kunt skiën en je dus het treintje weer naar beneden moet nemen, is een stop bij het Eiger Guesthouse voor een drankje best een aanrader. No nonsense, vlakbij het treinstation en leuke ongedwongen sfeer. https://www.eigerguesthouse.com/restaurant-bar/pub/…

Zorg er gewoon voor dat je het laatste daltreintje niet mist ;-)

*bericht bewerkt door filipvanhevel op 01 feb 2022 09:26

Even niet skiën en de trein naar de Jungfraujoch pakken, onderweg bij de ramen in de Eiger Nordwand kijken, bovenop van het waanzinnige uitzicht genieten…

Life is what happens while you were checking your phone

Plaats een reactie