Maatregelen Zwitersland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Grindelwald

Bijzonder slechte zaak, zeg.

DrPhil op 19 jan 2022 15:16

Nergens in dit hele topic zie ik staan dat er om meningen wordt gevraagd.
Er wordt enkel gevraagd of mensen weten hoe de regels op dit moment zijn.

Bijzonder slechte zaak, zeg.

DrPhil op 19 jan 2022 15:16

Nergens in dit hele topic zie ik staan dat er om meningen wordt gevraagd.
Er wordt enkel gevraagd of mensen weten hoe de regels op dit moment zijn.

vanTel op 19 jan 2022 16:07

Dit dus thanks @vantel

Antigeen test van tevoren doen.
Geen qr nodig voor skipas.
Geen qr voor terassen.
Toilet mag je altijd wel gebruik van maken.
2g voor restaurants
2g+ Voor nachtclubs.
Gondel mondkap of buff allebei prima.
Stoeltjesliften niks nodig.

Officieel tussen dag 4 en einde dag 6 een extra test doen ter plaatse. En uitslag doorgeven aan het kanton.

Eigen ervaring.
Dit wordt niet gechecked. En heb het de laatste keer dus ook niet gedaan.

Ik begreep afgelopen week daar dat Zwitserland dezelfde mening deelt als Spanje. Dus proberen als een griep te gaan zien.
Dus uiteindelijk minder maatregelen zou je zeggen.
Ik verwacht geen zwaardere in ieder geval.

Succes. En grindelwald is wel echt schitterend

gijs-van-den-end op 15 jan 2022 17:34

Bedankt voor je reactie!

Een buff, is dat nog iets speciaals met een soort mondkapje erin of een bepaalde stof. Of is ieder colletje voldoende (dus ook fleece).

Vanaf zaterdag geldt de negatieve PCR- of snelle antigeentest niet meer voor gevaccineerde en herstelde personen die Zwitserland binnenkomen. Het huidige testregime blijft van kracht voor degenen die niet zijn gevaccineerd. Dit betekent dat de 3G-regel nu van toepassing is op binnenkomst in Zwitserland

Bron www.srf.ch

Antigeen test van tevoren doen.
Geen qr nodig voor skipas.
Geen qr voor terassen.
Toilet mag je altijd wel gebruik van maken.
2g voor restaurants
2g+ Voor nachtclubs.
Gondel mondkap of buff allebei prima.
Stoeltjesliften niks nodig.

Officieel tussen dag 4 en einde dag 6 een extra test doen ter plaatse. En uitslag doorgeven aan het kanton.

Eigen ervaring.
Dit wordt niet gechecked. En heb het de laatste keer dus ook niet gedaan.

Ik begreep afgelopen week daar dat Zwitserland dezelfde mening deelt als Spanje. Dus proberen als een griep te gaan zien.
Dus uiteindelijk minder maatregelen zou je zeggen.
Ik verwacht geen zwaardere in ieder geval.

Succes. En grindelwald is wel echt schitterend

gijs-van-den-end op 15 jan 2022 17:34

Bedankt voor je reactie!

Een buff, is dat nog iets speciaals met een soort mondkapje erin of een bepaalde stof. Of is ieder colletje voldoende (dus ook fleece).

vanTel op 19 jan 2022 16:18

Zie geen verschil tussen ene buff en een fleececolletje?

*bericht bewerkt door Highroom op 19 jan 2022 16:28

Dus alleen nog maar nodig om te testen om binnen te komen?(welke test is voldoende antigen of PCR)?
en inreisformulier ( PLF) hoef je dus niet in te voeren als je met de auto gaat alleen met de bus of vliegtuig?

Dus alleen nog maar nodig om te testen om binnen te komen?(welke test is voldoende antigen of PCR)?
en inreisformulier ( PLF) hoef je dus niet in te voeren als je met de auto gaat alleen met de bus of vliegtuig?

Highroom op 19 jan 2022 16:27

anitgen is voldoende. Onderstaande site is geloof ik 1 van de goedkoopste. https://www.toegangsbewijs.nu/?gclid=Cj0KCQiAip-PBhDVARIsAPP…

Dus alleen nog maar nodig om te testen om binnen te komen?(welke test is voldoende antigen of PCR)?
en inreisformulier ( PLF) hoef je dus niet in te voeren als je met de auto gaat alleen met de bus of vliegtuig?

Highroom op 19 jan 2022 16:27

anitgen is voldoende. Onderstaande site is geloof ik 1 van de goedkoopste. https://www.toegangsbewijs.nu/?gclid=Cj0KCQiAip-PBhDVARIsAPP…

vanTel op 19 jan 2022 16:35

als een antigen al voldoende is kan je voor niks bij testen voor toegang je test doen toch? dan krijg je ook je groene vinkje?

Dus alleen nog maar nodig om te testen om binnen te komen?(welke test is voldoende antigen of PCR)?
en inreisformulier ( PLF) hoef je dus niet in te voeren als je met de auto gaat alleen met de bus of vliegtuig?

Highroom op 19 jan 2022 16:27

anitgen is voldoende. Onderstaande site is geloof ik 1 van de goedkoopste. https://www.toegangsbewijs.nu/?gclid=Cj0KCQiAip-PBhDVARIsAPP…

vanTel op 19 jan 2022 16:35

als een antigen al voldoende is kan je voor niks bij testen voor toegang je test doen toch? dan krijg je ook je groene vinkje?

Highroom op 19 jan 2022 16:42

Even voor de duidelijkheid dit gaat alleen op als je niet gevaccineerd bent. Wanneer je gevaccineerd of hersteld bent hoef je geen enkele test vooraf te doen

Dus alleen nog maar nodig om te testen om binnen te komen?(welke test is voldoende antigen of PCR)?
en inreisformulier ( PLF) hoef je dus niet in te voeren als je met de auto gaat alleen met de bus of vliegtuig?

Highroom op 19 jan 2022 16:27

anitgen is voldoende. Onderstaande site is geloof ik 1 van de goedkoopste. https://www.toegangsbewijs.nu/?gclid=Cj0KCQiAip-PBhDVARIsAPP…

vanTel op 19 jan 2022 16:35

als een antigen al voldoende is kan je voor niks bij testen voor toegang je test doen toch? dan krijg je ook je groene vinkje?

Highroom op 19 jan 2022 16:42

Daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht… Ik ging er eigenlijk vanuit dat het om de ‘reisverklaring’ gaat die je krijgt bij zo’n negatieve antigen test of pcr test bij zo’n organisatie.

Dus alleen nog maar nodig om te testen om binnen te komen?(welke test is voldoende antigen of PCR)?
en inreisformulier ( PLF) hoef je dus niet in te voeren als je met de auto gaat alleen met de bus of vliegtuig?

Highroom op 19 jan 2022 16:27

anitgen is voldoende. Onderstaande site is geloof ik 1 van de goedkoopste. https://www.toegangsbewijs.nu/?gclid=Cj0KCQiAip-PBhDVARIsAPP…

vanTel op 19 jan 2022 16:35

als een antigen al voldoende is kan je voor niks bij testen voor toegang je test doen toch? dan krijg je ook je groene vinkje?

Highroom op 19 jan 2022 16:42

Even voor de duidelijkheid dit gaat alleen op als je niet gevaccineerd bent. Wanneer je gevaccineerd of hersteld bent hoef je geen enkele test vooraf te doen

Lenvv op 19 jan 2022 17:05

Klopt helaas zit ik in dat schuitje, maar is er een inreis verklaring nodig? Als je met de auto gaat zoals. Ik het lees alleen emt de bus of vliegtuig

Officieel persbericht: https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/das-bag/aktuell/medienm…

“Amended rules on testing to enter Switzerland
From Saturday, 22 January, persons who have been vaccinated or who have recovered from COVID-19 will no longer be required to present a negative PCR or rapid antigen test before entering Switzerland. Persons who are not vaccinated or who have not recovered from COVID-19 will
still have to take the tests to enter the country. However, due to limited testing capacity, travellers will no longer be required to take follow-up tests four to seven days after arriving, meaning that the ‘3G’ rule applies to enter Switzerland. The Passenger Locator Form (PLF) will only have to be completed by those travelling to Switzerland by plane or on a long-distance bus service.”

Officieel persbericht: https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/das-bag/aktuell/medienm…

“Amended rules on testing to enter Switzerland
From Saturday, 22 January, persons who have been vaccinated or who have recovered from COVID-19 will no longer be required to present a negative PCR or rapid antigen test before entering Switzerland. Persons who are not vaccinated or who have not recovered from COVID-19 will
still have to take the tests to enter the country. However, due to limited testing capacity, travellers will no longer be required to take follow-up tests four to seven days after arriving, meaning that the ‘3G’ rule applies to enter Switzerland. The Passenger Locator Form (PLF) will only have to be completed by those travelling to Switzerland by plane or on a long-distance bus service.”

Skiwi op 19 jan 2022 17:44

Het bericht dat ik dus +_ 10 berichten terug in dit topic deelde 😆

Het bericht dat ik dus +_ 10 berichten terug in dit topic deelde 😆

Lenvv op 19 jan 2022 18:55

Oeps… Stond al op vorige page, heb zo ver niet terug gescrolled ;)

Het bericht dat ik dus +_ 10 berichten terug in dit topic deelde 😆

Lenvv op 19 jan 2022 18:55

Oeps… Stond al op vorige page, heb zo ver niet terug gescrolled ;)

Skiwi op 19 jan 2022 19:44

Hahha No worries! Mooi nieuws in ieder geval.

iemand nog een goede website voor leuke verblijven voor mooie prijsjes?

Ik heb zojuist een Airbnb geboekt nabij Interlaken. Mooi appartement met 2 slaapkamers, kost dacht ik een 60 pppn… paar minuutjes vanaf het treinstation Interlaken-ost, dus zo de trein in naar Grindelwald. Of 25 minuutjes met de auto. Ben er wel achter gekomen dat betaalbare onderkomens in Grindelwald (of Wengen, of Mürren) praktisch onmogelijk is. Dus mijn tip: check Airbnb, of zoek via google naar ‘ferienwohnung Jungfrau Region’. Pak je ook de duitse zoekmachines mee

Let it snow

Ik heb zojuist een Airbnb geboekt nabij Interlaken. Mooi appartement met 2 slaapkamers, kost dacht ik een 60 pppn… paar minuutjes vanaf het treinstation Interlaken-ost, dus zo de trein in naar Grindelwald. Of 25 minuutjes met de auto. Ben er wel achter gekomen dat betaalbare onderkomens in Grindelwald (of Wengen, of Mürren) praktisch onmogelijk is. Dus mijn tip: check Airbnb, of zoek via google naar ‘ferienwohnung Jungfrau Region’. Pak je ook de duitse zoekmachines mee

JurrianvanLoo op 26 jan 2022 09:58

zag nog dat er in beatenburg via tui 1 vrij is! is wel 40 min rijden naar grindelwald

*bericht bewerkt door Highroom op 26 jan 2022 10:08

Vraagje; stond ook al een paar weken eerder in dit forum:
Hoe zit het als je van Zwitserland naar Frankrijk skiet, kom je daar dan wel de lift in zonder QR code maar met test?
Wij hebben namelijk 1 in het gezin dit geen QR code heeft. Zo lullig om die ergens achter te laten ;)

Graag iemand die het weet een reactie?

Ik heb zojuist een Airbnb geboekt nabij Interlaken. Mooi appartement met 2 slaapkamers, kost dacht ik een 60 pppn… paar minuutjes vanaf het treinstation Interlaken-ost, dus zo de trein in naar Grindelwald. Of 25 minuutjes met de auto. Ben er wel achter gekomen dat betaalbare onderkomens in Grindelwald (of Wengen, of Mürren) praktisch onmogelijk is. Dus mijn tip: check Airbnb, of zoek via google naar ‘ferienwohnung Jungfrau Region’. Pak je ook de duitse zoekmachines mee

JurrianvanLoo op 26 jan 2022 09:58

Ik heb enkele dagen in Beatenburg gezeten voordat we naar Riederalp gingen met oud en nieuw. Dat is toch best een ritje naar Grindelwald. Dan zou ik je toch interlaken aanraden dan kan je met de trein. Overigens wel mooi daar, prachtig uitzicht op het meer (Hotel Sterne) Wij gaan 26-2 nog 4 nachten naar grindelwald en ja…duur is het daar zeker. Hotel 250 euro per nacht ben je snel kwijt daar als je zoals wij met 3 personen gaat. Maar wel de moeite waard.

zag nog dat er in beatenburg via tui 1 vrij is! is wel 40 min rijden naar grindelwald

Highroom op 26 jan 2022 10:08

Plaats een reactie