170 km blauw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Ik wil graag skieen met een gevorderde groep skiërs in val d’isere tignes maar op de website staat 170 km blauwe pistes meer dan de helft maar ook dat het gebied geschikt is voor gevorderden?
Kan iemand mij dit uitleggen?

*bericht bewerkt door Stan_nnn op 06 mei 2023 10:27

Ga erheen en ervaar het. Het komt niet uit de lucht vallen ;)
Frans blauw is vaak al lastiger dan Oostenrijks/Italiaans blauw. Rood evenzo. Pisteverloop speelt een rol. Allemaal factoren.

Maar goed, op 330km betekent het dat er 160km rood en zwart is.

Het is een van de beste skigebieden voor gevorderden als je het mij vraagt.

Click. Click. Peace

Het overgrote deel van de blauwe pistes in Tignes zou in Oostenrijk rood zijn. De rode pistes zijn echt pittige rode pistes en maken het daarmee een gebied dat echt voor gevorderden is. Ook zijn er best wat verbindingen die alleen met pittig rood te doen zijn.

Zelf denk dat dit gebied samen met Serre Chevallier de meest uitdagende grote skigebieden van de Alpen zijn.

Born to Ride

Tignes en Val d isere is het mekka voor de gevorderde skiër qua pistes en qua off piste is het een ongekend walhalla. Ik was er vorige week nog en stond weer even stil bij het feit, dat alles wat je ziet in de verre omtrek te skiën is en toegankelijk is.

Een fantastisch gebied voor gevorderden met superpittige rode en zwarte pistes, maar dat de blauwe pistes in Oostenrijk rood zouden zijn? De pistes boven bij Bellevarde zijn stuk voor stuk heerlijk brede blauwe pistes, ideaal voor beginners. En ook de blauwe pistes aan de Solaisekant zijn breed en heel toegankelijk, zo makkelijk vind je ze in Oostenrijk lang niet altijd. Juist deze veelzijdigheid maakt het gebied zo fantastisch. Je vindt er echt alles.

*bericht bewerkt door paolie op 06 mei 2023 17:28

Net terug van 1,5 week Tignes. Wat mij betreft één van de beste gebieden voor gevorderden en voor beginners. Dat het blauw vaak lastiger is dan in Oostenrijk of Italië herken ik niet direct. Evenals het rood. Wel zijn er meer en minder pittige blauwe en rode pistes. En zijn de zwarte pistes ook echt zwart. Opvallend vind ik dat er ook echt groene, lange pistes zijn - mn bij de Borsato Express. In andere Franse gebieden is groen meestal voorbehouden aan de kinderweides en soms een pad naar het dal.

Als gevorderde piste-skiër hoef je je er zeker niet te vervelen. Er is meer dan genoeg uitdaging te vinden. Als je dat ook off-piste wilt, zou ik me daar goed op voorbereiden. Wij zaten er natuurlijk in de laatste weken van het jaar, maar het aantal lawines - spontaan, afgeschoten of door off piste skiër/boarders veroorzaakt - was gigantisch. En opvallend hoe die lawines vaak tot aan of op de pistes komen.

Plaats een reactie