Advies gevraagd: Tignes, Ischgl of St. Anton am Arlberg?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

Laatste stuk van de Zürser Täli piste naar de Übungshangbahn/Trittkopf moet je altijd prikken

Jesper op 23 mei 2023 00:36

Nee, dit is niet waar. Ik heb het zelf getest, je kunt zelfs als je pauzeert bij het Flexenhäusl, gewoon glijdend, zonder prikken, tot in Zürs komen. En echt niet overdreven langzaam.
Al die mensen die denken dat ze daar heel hard in Schuss door de bocht moeten: onzin!
(maar snowboarders dus niet, want het is een ‘naar rechts hangend’ pad)

Hetzelfde geldt voor Rüfikopf-Trittalm.
En Langerzug opnemen in deze lijst…tja…Veel mooier dan Langerzug wordt het toch niet…ga dan maar lekker naar de Franse Bijlmer zou ik zeggen!

Liezen op 23 mei 2023 11:45

Jij hebt een anders soort idee bij wat je leuk vindt op wintersport dan ik. Allebei is helemaal prima, maar daarom heb ik er eerder ook wat context erbij gezet waarom ik bepaalde gebieden juist wel heel erg waardeer en andere minder.
Al zou ik skiën, die Langerzug is voor mij leuk geweest om een keer gedaan te hebben, maar zal voor mij nooit een favoriet worden. Daarvoor is er veel teveel lang pad op het eind. Ziet er mooi uit hoor, maar ik ga op wintersport voor lange brede pistes. In PDS sla ik daarom bepaalde pistes ook heel graag over.

Voor jou is blijkbaar de omgeving heel erg belangrijk en ook dat is prima. Ik snap ook heel goed dat mensen een Valtho of Les Menieures niet om aan te zien vinden. Vind ik ook, maar daar kom ik niet voor.

@Tiny-M Je maakt er nu van dat voor mij de omgeving belangrijker is dan een goed skigebied.
Nee hoor, ik wil en-en.
En Ski Arlberg is dat, voor skiërs met een beetje techniek.
Bottom-line blijft: jij was er één dag. Eén bewolkte dag!
Dat je denkt een skigebied met 500 km gemarkeerde pistes+routes dan te kunnen beoordelen… think again. En als je dat ook liever niet doet omdat je het wel een prettig idee vindt dat je niet meer naar Ski Arlberg hoeft: ook prima!

*bericht bewerkt door Liezen op 23 mei 2023 18:28

Ik ben inmiddels wel benieuwd waarom dat bewolkt zo belangrijk voor je is?
En als je terug leest zie je exact waar ik wel en niet over oordeel. Niet voor niets dat ik bij m’n mening daar ook wat over heb gezegd.

@Tiny-M het maakt -overal, niet alleen Arlberg- enorm uit of de zon schijnt of niet, in het bijzonder boven de boomgrens. Dat je er naar vraagt zegt mij eigenlijk heel veel…
Als je Lech niet met zon gezien hebt, dan heb je Lech niet gezien. Die uitzichten! Naar Warth, naar Zürs, in het Zugertal, vanaf de Rüfikopf!
Herhaling: je was er één dag! (mijn eerste dag Arlberg was ook geen succes. Ben toch -snel daarna- fan geworden)

*bericht bewerkt door Liezen op 23 mei 2023 19:58

Ook met zon is de Arlberg overrated.
Matige verbindingen, hoge prijzen, poederstress…
Door de drukte en het internationale publiek kun je er zeker wel een leuk feestje bouwen maar ook dat kan op andere plaatsen goed, of zelfs beter.

Je volharding daarentegen is prijzenswaardig @Liezen

Nou het was dus alleen in de ochtend potdicht. In de middag was het prima met goed zicht, was ook gewoon te lezen in het verslag. De dag erna ook volop zon (was wel aan de Warth kant, dat jij niet mee lijkt te rekenen voor Arlberg). Vandaar dat ik me zo verbaas.

Kijk in 3V was het pas bewolkt (zoek het piste paaltje)

null

@Tiny-M ik vind het mooi zo! Toen je vroeg naar waarom ik zo hamerde op bewolkt, was mij alles wel duidelijk.
(en inderdaad, Warth is geen Lech, zoals bekend)
Geniet in Tignes!

@Hessel Jij hebt het vermoedelijk over St.Anton. Ik niet.

*bericht bewerkt door Liezen op 23 mei 2023 21:22

Ik kan me werkelijk niet herinneren dat ik in Arlberg mooie vergezichten of indrukwekkende bergen heb gezien. In Zwitserland en de Dolomieten daarentegen (echt wauw). Het uitzicht van het restaurant op de top op de Pitztalgletsjer was misschien nog wel het mooiste van allemaal. Maar Arlberg? Nee.
De dalafdaling terug naar Stuben vond ik verreweg de mooiste afdaling. Volgas tot in het dorp. Die is blauw, uit mijn hoofd. De rest is me ook niet bijgebleven, behalve een vervelende zwarte bückel in het Rendle-deel (skiroute 10 zo te zien). Misschien omdat het altijd zo godsgruwelijk druk is.
De apres-ski was wel verreweg het beste van allemaal. Al had je vroeger in Tignes ook de Yeti-bar.

Toch gek hè, dat Lech zo geliefd is…
Want volgens dit forum is het er blijkbaar vreselijk.
Misschien maar beter ook…

*bericht bewerkt door Liezen op 23 mei 2023 21:47

Niet vreselijk, maar er is beter. Volop eens met @DrPhil wat betreft de vergezichten.

Toch gek dat het in Rendl werkelijk nooit druk is.
Maar @Tiny-M weet dat niet. Want die was daar nog niet. Want slechts 1 dag…
En zo gaat het onwetende geklets vrolijk door…

*bericht bewerkt door Liezen op 23 mei 2023 22:25

Wat betreft uitzichten moet je zeker eens de Dolomieten bezoeken. Laat het Sellamassief zelf zitten, maar ga eens naar de Stiergarten in 3 Zinnen, Santa Croce, Cinque Torri, San Martino di Castrozza, Peio, om er eens een paar te noemen.
In Oostenrijk vind ik Vent, de Dachstein, maar ook gekke plekjes als de Feuerkogel misschien wel mooier als de hoek rond het Arlbergmassief, hoewel die zeker wel in de Oostenrijkse top 5 van me staat.
En bezoek eens Graubünden of Wallis. Kun je je ogen uitkijken.

Iedereen beleeft zijn of haar wintersport op z’n eigen manier, en dat is voor iedereen anders. Daarom is er ook niet één absoluut topskigebied, maar zijn er velen. Waarin Tignes-Val d’Isere toch wel erg goed scoort, maar de bebouwing van Tignes-le-Lac en Val Claret als storend wordt ervaren. Maar goed, dat is maar een klein aspect en kan omzeild worden door een ander dorpsdeel te kiezen.

@Liezen Als het in Rendl nooit druk is, zal dat toch ook wel met de bereikbaarheid te maken hebben. Veel populaire skigebieden hebben rustige plekken, en dat zijn vaak plekken waar je wat meer moeite moet doen om te komen. De meeste gastenbedden liggen immers buiten St. Anton zelf.

Want ik moet minimaal overal een week een uitzicht zien? Na een dag is het nog niet mooi genoeg? Dat komt later? Wat een gelul.
Maargoed, uitzicht is nog altijd niet iets wat ik erg belangrijk vind om te gaan skiën.

Toch gek dat het in Rendl werkelijk nooit druk is.
Maar @Tiny-M weet dat niet. Want die was daar nog niet. Want slechts 1 dag…
En zo gaat het onwetende geklets vrolijk door…

Liezen op 23 mei 2023 22:24

Ik doelde met druk op heel St. Anton, niet specifiek Rendl. Zelfs in de meestlaagseizoenweek was het een mierenhoop.
In Zurs/Lech was het een stuk minder druk.
Had ik al gezegd dat ik de kunstsneeuw in Lech destijds van een bedroevende kwaliteit vond? Dat viel me toen specifiek op omdat de eerste keer dat ik in Arlberg was, er nog überhaupt nog geen kunstsneeuw bestond. De tweede keer, toen er dus wel kunstsneeuw was, viel het me dat de pistes die ik eerst heel fijn vond, opeens een drama waren geworden. Vooral de pistes net boven Lech, is me goed bijgebleven.
Maar misschien is dat inmiddels beter.

De verbinding met Rendl is natuurlijk een mooi voorbeeld van het vele lopen tussen de verbindingen in Arlberg. Lech het andere voorbeeld. Zürs ook. Waar eigenlijk niet?
In Zürs loopt het ook nog lekker omhoog ook.

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 mei 2023 23:18

Van de hele week Arlberg (eind maart 2012) vond ik het dagje Sonnenkopf eigenlijk het leukst. Eindelijk pistes die ook na 11u nog goed waren en geen mensenmassa’s om doorheen te slalommen.
Vond het na alle hosanna-verhalen samen met Les 2 Alpes een van de mindere skigebieden waar ik ooit was. Maar dat kwam in het geval van Arlberg met name door de gigantische drukte. Mooie skiroutes hoor, maar als ik er met honderden vanaf moet, vermaak ik mij beter in bijvoorbeeld Grossarl, waar ik een paar heerlijke skiroutes de hele week vrijwel voor mezelf had.
Niet dat ik niet genoten heb in Arlberg, dat nu ook weer niet, maar ik ken persoonlijk gewoon fijnere gebieden.

Maar het allerergste stuk is als je vanaf de Muggengrat piste komt. Reken op een kwartier prikken.

Je zal maar een obsessie hebben voor iets waardoor ieder woordje van kritiek op dagene je gelijk maakt alsof je door een wesp gestoken bent.

Born to Ride

Zo kom je zelf ook over Matthias…

Zou de topic starter hier nog wat aan hebben? Stel je en vraag over welk gebied het beste bij je wensen past en dan ontstaat er een welles/nietes gesprek over de manier waarop je een skigebied moet beleven en beoordelen. Wel leuk dat er nog zoveel activiteit op het forum is eind mei : )

sneeuw witje en de 7 bergen

Ik geloof dat TS inmiddels enorm goede indrukken vanuit verschillende invalshoeken heeft gekregen 😁

TS is gestopt met wintersport en hoopt nu wat meer saamhorigheid en vriendelijkheid te vinden op het waterski.nl forum vrees ik…

Totales Vollidiot

Plaats een reactie