accommodatie in Tignes advies gevraagd

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

aanstaande woensdag vertrekken we voor een lang weekend wintersport, normaal gesproken gaan we altijd naar Oostenrijk maar dat is helaas niet mogelijk. Ons oog is nu gevallen op Tignes maar dit een compleet nieuw gebied en natuurlijk ook een en nieuw dorp.

Heeft er iemand tips waar je het best kan zitten qua locatie? Liefst met wat restaurants in de buurt en ook de skilift dicht bij de deur :-) Accommodatie tips ook altijd welkom !

Ik hoop dat het kan doorgaan!!

Op dit moment zeker in tignes lac of tignes lavachet of tignes val claret. Al die dorpen hebben directe liften (bijna vanuit elke accomodatie en hebben nu al geboeg sneeuw. Ik zou nog even wachten met tignes boisses en tignes les brevieres. Liggen lager en tot vandaag zijn de liften daar ook nog niet open. In lac/lavachet zitten ook de meeste restaurants/apres, dus daar zou ik voor gaan nu

Freeride = Life

In Tignes Boisses en Les brevieres liggen goedkopere accommodaties. Maar zoals Arnie777 al zegt liggen deze lager. Je moet dan enkele liften pakken om echt in het gebied te komen (mits open). In Tignes le lac kom je alleen terug via een zwarte piste of je moet de omweg pakken via Tignes Val Claret. Tignes lavachet is een wijk van Tignes le lac, maar ligt wel verder weg van het “front de neige”. Dus als je het mij vraagt. 1 Val Claret, 2 Tignes le Lac, de rest links laten liggen.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

dank u voor de feedback, ik ga kijken voor Val Claret en Tignes de Lac. Het is vroeg in het seizoen, waar zou het meest levendig zijn, waar zijn de meeste restaurants etc.

Verwacht niet al te veel levendigheid en bruisende horeca. Zelfs in de kerstweek is het ‘s avonds erg rustig in Val Claret. Daar zit je volgens mij wel op de beste plek, met liften alle kanten op, inclusief de funiculaire naar de gletsjer. Appartement boek ik altijd bij https://www.gestignes.com/

Ik zou in deze periode val claret doen genoeg leuke restaurantjes hoor. La Pignatta en Charlies bar vind ik aanraders. Oh en bij de Grizzly bar ook een top lunch gehad met bbq (was eerste week december en mooi weer).

In val claret zijn de liften waar je ook zit op loopafstand.

Ik ben er aardig vaak geweest.
Bij start van seizoen moet je idd niet in Les Boisses en Brevieres zitten. Brevieres is wel een echt dorpje.
In de mid-winter kun je beter in Tignes Lac zitten, dan in Val Claret. Tignes Lac heeft een stuk langer zon, en dat is in December en Januari wel zo prettig (want korte dagen). Qua skieen maakt het niet veel uit, in beide wijken zit je binnen een kwartier over de bergkam aan de kant van Val d’Isere.

The older I get, the better I was

Zeker Tignes 1800 en Tignes Les Brevières vermijden nu.
De Marais lift (nodig voor een goede aansluiting naar Tignes Val Claret) is nog niet vervangen en deze 2 dorpjes liggen wat laag om zo vroeg op het seizoen te gaan.

Afhankelijk van je skikunnen is een retour 'savonds vanuit de sector Tovière ook makkelijker naar Val Claret (via een blauwe piste).
Als je rechtstreeks naar Tignes Le Lac wil, moet je via een (licht-)zwarte afdaling of wel met de lift naar beneden, ofwel met de bus vanuit Val Claret.

Voor de zon/schaduw moet je geen grote schrik hebben, je zal zo op hogere pistes gaan skiën waar dat geen probleem is.

Glide on!

bedankt voor jullie waardevolle reacties, het maakt het zoeken al veel gemakkelijker :) Zijn nu specifiek aan het zoeken naar iets in Val Claret.
@superfranski, we gaan van woensdag t/m maandag, die site die je door geeft accepteert alleen volledige weken,

ben nu op airbnb en booking aan het kijken

@sandernogwat , wellicht heb je er nog wat aan: ik heb enkele keren afwijkende dagen kunnen boeken bij gestignes. Gewoon even bellen/mailen met je specifieke verzoek, dan komen ze vast wel met een aanbod, zeker in dit voorseizoen.

@sandernogwat , wellicht heb je er nog wat aan: ik heb enkele keren afwijkende dagen kunnen boeken bij gestignes. Gewoon even bellen/mailen met je specifieke verzoek, dan komen ze vast wel met een aanbod, zeker in dit voorseizoen.

SuperFranski op 04 dec 2021 17:56

Ik heb ze een mail gestuurd! bedankt voor de tip

moeilijk zoeken, veel afgetrapte appartementjes kom ik tegen, ben aan het kijken op booking.com en airbnb. De mensen van Gestignes hebben geantwoord, daar ben ik nog mee in discussie.

Heeft er iemand tips voor een mooi appartement of hotel?

Kijk eens via VRBO.com, werkt voor mij meestal wel goed https://www.vrbo.com/nl-nl/search/keywords:wintersportplaats…

*bericht bewerkt door Klaas4 op 06 dec 2021 15:31

Ik heb ook nog weleens via de vvv site gewoon heel veel appartementen aangeschreven. Wilden toen vanaf vrijdag in het openingsweekend, maar dat was bijna nergens standaard beschikbaar in de boekingsmodules online. Uiteindelijk een gekozen uit een paar aanbiedingen die we hebben gekregen.

Je kan het ook bij Hotel La Vanoise (val claret) proberen. Leuk hotel, lekker eten en niet overdreven duur. Als je de achterdeur uitloopt, struikel je over de lift die je binnen 5 minuten op een centraal punt neerzet.
http://www.hotelvanoise.com/

In Tignes le Lac -> Hotel L’Arbina
http://hotel-larbina.tignes.hotels-fr.net/nl/

Ook een leuk hotel. Vlakbij diverse liften.

Verder is het gebied een goede keus, ik ben er al meer dan 10 keer geweest. Vooral als je voor het skien gaat, dan zijn de mogelijkheden oneindig. Echter verwacht geen Oostenrijkse taferelen qua apres-ski. Er zijn echter genoeg gezellige barretjes en restaurants.
Een van de mooiste tochten is om vanuit Tignes naar de Glacier de Pissaillas te gaan. Heen en terug haal je binnen een dag. Er zitten wel een paar pittige pistes in.

Verder is het gebied een goede keus, ik ben er al meer dan 10 keer geweest. Vooral als je voor het skien gaat, dan zijn de mogelijkheden oneindig. Echter verwacht geen Oostenrijkse taferelen qua apres-ski. Er zijn echter genoeg gezellige barretjes en restaurants.
Een van de mooiste tochten is om vanuit Tignes naar de Glacier de Pissaillas te gaan. Heen en terug haal je binnen een dag. Er zitten wel een paar pittige pistes in.

Marko2 op 06 dec 2021 18:44

Zeker de speciale “Leissières” lift niet overslaan (en aub niet halfweg bovenaan uitstappen), deze lift maakte voor mij de daguitstap altijd extra speciaal.

Glide on!

Goeiemorgen, omdat we niet echt gelukkig werden van het aanbod appartementen hebben we nu een hotel geboekt. Misschien als je een volledige week boekt dat je dan meer keuze hebt.

Dit is het geworden: Chalet Hotel L’Ecrin

Morgenvroeg vertrekken :) bedankt voor jullie feedback!!

Plaats een reactie