Tignes 1800 december

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Hey!

Ik ben van plan om te skiën in Tignes van 10-13 december. We zouden verblijven in Tignes 1800.

Is het skigebied dan al helemaal geopend? Goede sneeuwcondities? Ik ben nog nooit zo vroeg in december gaan skiën dus heb hier geen ervaring mee.

Bedankt om mij te helpen!

Nicolas

Dat is niet te voorspellen. Aan de andere kant heeft het gebied een gletsjer en zal er wel wat open zijn, maar je weet het pas echt vlak voor vertrek.
Ik zou ook nog niets boeken, maar last minute beslissen.

De opening van het gehele gebied staat volgens de site gepland voor 27 november, dit zal normaal gesproken dus wel een reële datum zijn. Vaak zijn dan wel de lagere delen nog niet open (Brevieres). Het herfstskigebied voor 16 oktober. Ik ben en ga hier vaak met Kerst naar toe (geweest). Met de kerstvakantie ligt er altijd goede sneeuw, maar jouw periode zo vroeg in december heb ik eigenlijk nooit zo opgelet.
Ik zou inderdaad nog niet reserveren als het kan en even de ontwikkeling van de winter afwachten als je echt ook sneeuw in het dorp wilt hebben. Je gaat naar Tignes 1800, dit ligt toch nog wat lager.

Voordeel van het skigebied is dat het behoorlijk hoog ligt, sneeuw die gevallen is, is ook niet zomaar weg doordat het door de hoogte vrij koud is. Het is dus vrijwel zeker dat het gebied open is, alleen de ondergrens zou nog wat hoger kunnen liggen. Verder kan ik je het gebied alleen maar aanraden.

2x keer eind november/ begin december geweest. Er vanuit gaande dat er sneeuw valt zijn de piste tot Le Lac en alles daarboven open. Ook de afdaling naar la daille. Verbinding richting val d’isère was nog niet open, ook vanwege voorbereidingen op de WC (je kon wel de gondel naar beneden pakken). Hogere pistes in val d’isère waren ook gewoon open, dus je kon en flinke tocht maken.

Ik ben twee keer de week voor kerst in tignes geweest en beide keren was zo goed als alles open. Bij een mindere start kunnen een aantal pistes zoals cairns en genepy nog dicht zijn, aangezien deze veel sneeuw nodig hebben en niet besneeuwd worden. Beide keren kon je afdalen tot aan brevieres, voor jou weekend zit je op het randje.normaal gesproken zal dit het openingsweekend zijn van tignes1800 en brevieres, maar wil je zekerheid van tot aan de deur skieen zou ik voor le lac kiezen.

Plaats een reactie