Accomodatie met halfpension gezocht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Damüls - Mellau

Ik ben op zoek naar een betaalbaar onderkomen inclusief halfpension in de regio Mellau-Damüls of Warth-Schröcken. Geen grote dure hotels dus maar liever een klein kneuterig pensionnetje. Iemand een idee?

Heb je al op www.damuels.at gekeken?

Heb je al op www.damuels.at gekeken?

Geraertshoven op 09 nov 2022 15:16

Yep maar die zijn vaak niet volledig.

Beetje rondklikken op Google maps heeft mij al vaak wat opgeleverd.
Zoiets bijvoorbeeld: http://pension-wiltrud.at/index.html

*bericht bewerkt door Matthieu op 09 nov 2022 15:46

Aftellen maar!

Als je zeker weet dat de VVV sites niet volledig zijn dan kan je blijkbaar de gap tussen hun aanbod en het totale aanbod vinden en dus heb je die tips toch niet nodig :s?

In mijn ervaring zijn die sites overigens wel vrij compleet, toch?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

VVV sites zijn doorgaans echt wel volledig.
Met VVV en booking.com dek je de hele lading sowieso wel.
Ik vermoed dat jij tegen iets anders aanloopt: Warth en Damüls zijn echt kleine dorpen, die erg geliefd zijn om hun sneeuwzekerheid.
Het aanbod is simpelweg dun.
Voor kleine pensionnetjes e.d. kun je misschien het best naar de omliggende dorpen in het Bregenzerwald en Lechtal kijken.

*bericht bewerkt door Liezen op 09 nov 2022 17:11

Als je zeker weet dat de VVV sites niet volledig zijn dan kan je blijkbaar de gap tussen hun aanbod en het totale aanbod vinden en dus heb je die tips toch niet nodig :s?

In mijn ervaring zijn die sites overigens wel vrij compleet, toch?

Roy83 op 09 nov 2022 16:03

Dank voor je reactie Roy. Ik hoop eigenlijk op ervaringen van mensen die daar bekend zijn of er al eens zijn geweest.

Heb ook de maps-methode gebruikt. Probleem met je zoekwens voor kleine kneuterige pensionnetjes is dat die veelal door oude dametjes gerund worden. Die zijn niet zo goed met internet, dus zijn meestal via de VVV het best te bereiken. De VVV heeft daar wel een lijst van. Daar moet je wel zelf om vragen. In ieder geval voor een verzoek om je boekingswens uit te zetten. En als je een lijst krijgt, niet mailen maar gewoon opbellen.

Als je zeker weet dat de VVV sites niet volledig zijn dan kan je blijkbaar de gap tussen hun aanbod en het totale aanbod vinden en dus heb je die tips toch niet nodig :s?

In mijn ervaring zijn die sites overigens wel vrij compleet, toch?

Roy83 op 09 nov 2022 16:03

Dank voor je reactie Roy. Ik hoop eigenlijk op ervaringen van mensen die daar bekend zijn of er al eens zijn geweest.

ReneP op 09 nov 2022 17:10

Ah check, dat is net een iets andere vraag en dan kan ik niet verder helpen (want nog niet geweest). Succes, leuk gebied volgens mij!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mijn ervaring is dat de kleine pensionnetjes bijna nooit half-pension aanbieden. Ik zoek daar ook op, maar kom dan toch in hotels terecht van minimaal 90 euro pppn (hoogseizoen). Maar dat is niet wat je zoekt denk ik.

We hebben ruim tien jaar geleden eens een week overnacht in hotel Rössle in Au. Zeer positieve ervaringen met deze accommodatie, ondertussen alweer opnieuw gemoderniseerd. De ligging is zeer centraal tussen de skigebieden van Damüls - Mellau, Warth - Schröcken en vlakbij Diedamskopf.

Ik vrees dat deze accommodatie mogelijks in een iets duurdere prijsklasse valt, maar de realiteit is (zoals al eerder aangehaald) dat de dorpskernen in de buurt van de vernoemde skigebieden klein zijn en vooral (duurdere, want meestal in de directe nabijheid van de pistes) hotels bevatten. Bovendien zijn de prijzen voor aankomend seizoen in Oostenrijk ook gestegen omwille van de gekende redenen.

Link naar de website: https://www.roessle-au.at/

*bericht bewerkt door Mathijs! op 09 nov 2022 18:20

Hi René, ik had afgelopen jaar een prima ervaring in het Ländle Hotel in Damüls en ga er komend seizoen weer terug. Niet spotgoedkoop, maar voor ons goed betaalbaar. Vriendelijk personeel, goede schone kamers, lekker eten en aan de piste gelegen op een goede centrale plek in het skigebied. Echt Ski-In/Ski-Out. Parkeergarage onder het hotel. https://www.laendlehotel.at/. Mooi skigebied ook, met daarnaast meer opties in de regio op dezelfde skipas.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Hallo Rene, Ik was dit jaar einde maart in Damüls in Hotel Pension Hertehof.
Gelegen op de piste (letterlijk enkel te bereiken met de auto via tunnel). Vriendelijk en alles in orde. Gewoon goed dus. Zeer toffe eigenaar.
Betaalbaarheid is voor ieder anders, dus dit laat ik graag aan jou over. Ik was er in HP (gezien de ligging kan je s avonds niet zo snel naar het dorp) kijk maar eens op https://www.hertehof.at/
Had ook gekeken om in Warth-Schröcken te verblijven, doch deze regio was merkelijk duurder, indien ‘nabij’ de piste gelegen.

Plaats een reactie